خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

دخترانه 1 : برای دختر خانمای نوجوان در سن رشد

1392/8/27 9:25
نویسنده : خاله ی مهربون
959 بازدید
اشتراک گذاری

دختران نوجوان وقتی در سن رشد هستند ، سوالات بسیاری دارند ، چیزهای زیادی که باید یاد بگیرند، کارهایی که نمی دانند چگونه باید انجام دهند و ... این مطلب ویژه دختران نوجوان است درباره چیزهایی که باید در مورد بزرگ شدن بدانند !

دخترانه 1 : برای دختر خانمای نوجوان در سن رشد

 

رابطه شما با غذا و بدنتان

دختران اغلب در رژیم غذایی هستند . بیایید در رابطه با این مسئله صحبت کنیم زیرا بسیاری از ما رابطه عذاب آوری با غذا داریم . دوست نداشتن بدن خود وناتوانایی در لذت بردن بدون گناه از غذا , باعث از دست دادن یک سرگرمی خوب در طول زندگیتان میشود .
شما و شاید دوستانتان اکثرا احساس خیلی بدی در مورد غذا دارید . دلتان می خواهد  که لاغرتر از این باشید و کمتر غذا می خورید ، رژیم های سخت می گیرید و تا حد مرگ خودتان را شکنجه می دهید ؟ برای اینکه هم متناسب و سلامت باشید و هم از غذا خوردن لذت ببرید چند توصیه برای شما داریم :

1  تنها زمانی غذا بخورید که گرسنه باشید
هر روز شما با وسوسه هایی مواجه میشوید . غذا بخش بزرگی از تولد , تعطیلات و حتی دیدار با دوستانتان است . شما با یک رژیم غذایی که فقط باعث میشود همه چیز بدتر شود خودتان را از غذاهایی محروم میکنید و به بدن خود هنگامیکه میگوید " گرسنه است " توجه نمیکنید.

اگرچه آسان نیست اما سعی کنید زمانی غذا بخورید که احساس گرسنگی میکنید . به بدنتان گوش دهید ،به آنچه که میخورید , چرا میخورید و بعد از خوردن چه احساسی دارید، این مورد بخش مهمی از تغذیه سالم است .

2  از رژیم غذایی یویویی دوری کنید
مطمئنا رژیم غذایی معجزه ای شما درهفته چند کیلو از وزنتان را ذوب میکند , اما طی چندماه وزنتان به نقطه شروعتان بر میگردد و اغلب حتی بیشتر از آن .
Nanci Ginty Butter که در زمینه مراقبت از دختران درجامعه فعالیت میکند میگوید : رژیم غذایی یویویی بسیار بدتر از حمل چند کیلو وزن اضافیست .
بااینگونه رژیم های غذایی در طول زمان وزن بیشتری بدست می آورید و همینطور چربی بیشتری .

 بدانید که شما خیلی بهتر از آنچه که میبینید ،هستید 
کاترین استایز آدیر که در زمینه اختلالات خوردن در دانشکده پزشکی هاروارد مطالعاتی انجام داده است میگوید :دختران فکر میکنند آنطوری که به نظر میرسند خیلی مهمتر از کاریست که انجام میدهند .دختران در هر سایز و اندازه ای که باشند باید کسی مانند یک پزشک به آنها بگوید که به اندازه کافی زیبا و لاغر هستند ، پس خودتان این کار را برای خودتان انجام دهید و همیشه به خود بگویید که زیبا و دوست داشتنی هستید !

بدانید چرا پرخوری می کنید !
وسواس در خوردن و نخوردن مواد غذایی برایتان بد است . شاید ظاهرا ساده باشد و فکر کنید فقط در مورد مواد غذاییست نه در همه چیز .
اما در این مورد چه احساسی در مورد خودتان دارید ؟ شما دوست ندارید ببینید که چطور هستید یا چه کسی هستید. از دست دادن وزن مشکلتان را حل نمیکند . دقت کنید که چقدر زمان و انرژیتان صرف نگرانی در مورد اندازه و وزنتان میشود . اگر فکر کردن به غذا یا احساس بد در مورد بدنتان همیشه و در همه حال همراهتان است , باکسی که به او اعتماد دارید صحبت کنید مانند پزشکتان , مشاور مدرسه و یا مادرتان .

5 به تبلیغات رسانه ها و مدلها توجه نکنید 
خیلی سخت است که به مدلهای فریبنده مختلف نگاه کنید و در مورد آنچه که از خود در آینه میبینید احساس بدی نکنید . حقیقت این است که اکثر مدلها مانند یک مدل واقعی نیستند .استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری باعث میشود که مدل بلندتر, لاغرتر و فریبنده تر به نظر آید . سعی کنید یک تفکیک رسانه ای از هر مدل یا عکسی که از آن میبینید را در نظر بگیرید .

آنچه دختران نوجوان باید درباره رشد کردن بدانند

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)