خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

راهنمای كامل خرید ماشین ظرفشویی

1391/7/23 3:26
نویسنده : خاله ی مهربون
2,122 بازدید
اشتراک گذاری
این روزها سر وكله انواع و اقسام ماشین در آشپزخانه‌ها پیدا شده؛ حالا دیگر این ماشین‌ها نه تنها غذا می‌پزند بلكه خودشان هم ظرف‌ها را می‌شویند! ما هم خیال داریم در این گزارش سراغ همین ماشین‌هایی برویم كه وظیه شستن ظرف‌های ما را به‌عهده گرفته‌اند.
 
ماشین ظرفشویی

قرص یا پودر نمک

ماشین‌های ظرفشویی از 2 روش گرم‌شویی و بخارشویی برای شستن ظروف استفاده می‌كنند. این ماشین‌ها برای شستن ظروف از آب بسیار گرم و بخار با دمای بسیار بالا استفاده می‌كنند. بیشتر این ماشین‌ها استفاده از قرص‌های شوینده را توصیه می‌كنند اما می‌شود از پودر و نمك هم به‌عنوان مواد شوینده استفاده كرد اما آسیبی كه قرص روی ظروف می‌گذارد بسیار پایین‌تر است تا نمك و پودر.


 

ماشین ظرفشویی۱

 

چقدر ظرف كثیف می‌كنید؟


ماشین‌های ظرفشویی در 4سایز،  6، 8، 12، 13 و 14نفره تولید می‌شوند. البته بعضی از برندهای متفرقه ماشین در مدل 4نفره هم تولید می‌كنند كه حالت استانداردی ندارند. منظور از 6نفر این است كه یك‌دست سرویس غذاخوری 12تایی در آن جای می‌گیرد. البته اندازه‌های 6 و 8 نفره در حالت رومیزی تولید می‌شوند و حجم كمی از آشپزخانه را اشغال می‌كنند. پرفروش‌ترین و پرهوادارترین سایز 12نفره است. حجم آنها به اندازه یك ماشین لباسشویی است و استانداردترین حالت را دارند. البته مدل‌های13 و 14نفره‌ هم هستند كه البته خرید آنها به خانم‌هایی كه اهل مهمانی و رفت‌و آمدهای زیادند توصیه می‌شود.





ماشین ظرفشویی۲
پرطرفدارها

می‌توان این برندها را فعال‌ترین و بهترین برندهای امروز برای ماشین‌های ظرفشویی نامید: ایندزیت، Media، Magic، سامسونگ و LG. مثل همیشه ایندزیت گران‌قیمت‌ترین جنس را در بازار عرضه می‌كند و تولید LG از همه بالاتر است. Magic هم هواداران خاص خودش را دارد و مصرف برق پایین‌تری نسبت به بقیه برندها دارد. Media با تولید 16نفره‌ها، خود را كمی معروف‌تر از برندهای متفرقه كرد و توانست جزو 10 برند دنیا قرار بگیرد.



كم مصرف، پر قدرت


در ماشین‌ ظرفشویی‌های برند سامسونگ، برخلاف دیگر برندها برای بالا بردن دمای داخلی دستگاه و دمای آب، از ترموست‌هایی كم‌مصرف و در مقابل با قدرت بالا استفاده شده است كه این مزیت، این نوع ازظرفشویی‌ها را جزو پرفروش‌ترین‌ها قرار داده است. این برند ماشین‌های خود را در ابعاد 6 و 8 و 12 نفره تولید می‌كند. در برند سامسونگ هرچه به مدل‌های بالاتر و به‌روزتر نزدیك می‌شویم متوجه بالارفتن كارایی‌ها و بهتر شدن اجناس می‌شویم. مدل‌های (2102)، (2080)، (2195) از پرفروش‌ترین مدل‌های برند سامسونگ هستند. 



‌‌با آشپزخانه شما هماهنگ 


این برند كره‌ای به‌علت داشتن ضمانت‌نامه گلدیران از محبوب‌ترین برندها در ایران است. برند LG هم مانند اكثر برندهای دیگر با بالارفتن قیمتش، پركار و پرقدرت می‌شود. طرز كار این دستگاه كاملا مشابه طرز كار سامسونگ است. اما با كیفیت و كارایی متفاوت. LG سومین برندی است كه ماشین‌های ظرفشویی را وارد ایران كرده و به روزترین مدل‌های خود را در ایران به فروش می‌رساند. طرفداران این برند در ایران بسیار پرتعدادتر از سایر برندها هستند زیرا هم قیمت مناسب دارد و هم ضمانت‌نامه و كیفیت خوب. شركت LG خدمات پیش از فروش بسیار خوبی را هم در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. مانند: نصب رایگان دستگاه در منزل شما یا حتی دیزاین آن با آشپزخانه شما. 

اكثر مدل‌های این برند برچسب انرژی B و C دارند اما مدل‌های 2011 آن از برچسب A استفاده می‌شود. 


 

شست‌وشو در 3 مرحله!


سامسونگ برای شست‌و‌شوی ظروف از 3مرحله استفاده می‌كند. مرحله اول آب گرم را روی ظرف ریخته و آنها را به ماده شوینده آغشته می‌كند، در مرحله دوم آب گرم همراه با بخار به ظرف می‌رسد تا ‌آنها را بیشتر شسته و به وسیله بخارشویی از چربی پاك كند و در مرحله سوم آنها را خشك می‌كند. این برندها برچسب انرژی A یعنی بهترین نوع را دارد. 



انتخاب بی‌سرو 


Magic یكی از معدود برندهایی است كه طراحی مخصوص به‌خود را در ساخت لوازم خانگی دارد. برند Magic با 20سال سابقه كار در زمینه لوازم خانگی و پوشش كالاهای خود در سراسر دنیا یكی از پرفروش‌ترین برندهای روز دنیا محسوب می‌شود. این برند برچسب انرژی B دارد. اگر یك ماشین ظرفشویی بی‌صدا و پرقدرت می‌خواهید می‌توانید روی این برند حساب كنید. مدل (U500) این برند با سایز 8نفره در بازار عرضه می‌شود كه با قیمت مناسب و كارایی‌های بسیار بالا در اختیار مخاطبان این ماشین‌ها قرار دارد. 



ماشین ظرفشویی۳

چقدر باید هزینه كنید؟ 

اگر برای خرید ماشین ظرفشویی به بازار می‌روید، هزینه بیشتر برای خرید ماشین ظرفشویی، لزوما به معنای خرید بهترین ماشین ظرفشویی نیست. تعداد زیادی از ماشین‌های ظرفشویی‌ قیمت میانگینی دارند که بسیاری از آنها -نه همه‌شان- تقریبا مشخصات و کاربردهایشان با ظرفشویی‌های گران قیمت یکی است. به‌طورکلی قیمت‌گذاری ماشین‌های ظرفشویی تابعی از این اصول هستند: مدل‌های غیرتجملی را می‌توان با کمتر از 500 هزار تومان خرید، مدل‌هایی که ویژگی‌های بیشتری دارند و عملکرد بهتری دارند قیمتشان بین 500 تا 900 هزار تومان است و شما می‌توانید برای خرید برندهای لوکس‌تر با ویژگی‌ها و مشخصات بیشتر و جدید تر یک میلیون و 500 و بالاتر هم هزینه کنید.


 

برای  آنهایی كه دنبال طراحی متفاوت 


Mediaاولین برندی بود كه ماشین‌های ظرفشویی را در ابعاد 16نفره به بازار عرضه كرد كه مخاطبان زیادی هم پیدا كرد. ماشین‌های 6 ، 8 و 12 نفره Media هم طرفداران زیادی در ایران دارند. زیبایی خاصی در ماشین‌های این برند وجود دارد كه در سایر برندهای روز دنیا دیده نمی‌شود. در این برند و مدل‌های بالای آن از برچسب انرژی C استفاده می‌شود. 



 

ماشین ظرفشویی۴

 

پیشكسوت


برند ایندزیت بدون شك از مطرح‌ترین برندهای روز دنیاست. این برند ایتالیایی از نخستین برندهایی بود كه تولید و توزیع ماشین‌های ظرفشویی را در ایران شروع كرد. اما بالا بودن قیمت‌های این برند و مدل‌های آن اجازه فروش بالا را از این برند گرفته است. شاید به جرأت بتوان گفت تنها ایراد این ماشین‌‌ها، مصرف برق بالای آنهاست. اگر قصد خرید از این نوع برند را دارید از مدل‌های (W10i) و (W930e) این برند دیدن كنید زیرا هم جالب و هم پرقدرت و بادوام هستند، برچسب انرژی‌ آنها هم B است.


 

ماشین ظرفشویی۵

 

بازوهای آبپاش را  جدی بگیرید!


اگر قصد خرید دارید دنبال ماشین‌های ظرفشویی‌ که دارای بیشترین بازوی آبپاش هستند بگردید. مدل‌های مناسب‌تر یک بازوی آبپاش دارند درحالی‌که مدل‌های مناسب‌تر بیش از سه بازوی آبپاش دارند. نکته مهم دیگر این است که آبی که ظروف با آن شسته می‌شود واقعا داغ باشد. در حقیقت، برای تاثیر بیشتر مواد شوینده توصیه می‌شود دمای آب بیش از 55 درجه سانتی‌گراد باشد البته برخی منابع هم دمای آب بیش از 70 درجه سانتی‌گراد را توصیه می‌كنند. اگر به‌دنبال کاهش مصرف انرژی هستید مدلی را انتخاب کنید که سیستم شست‌وشوی با‌تاخیر داشته باشد و به‌طور خودكار در ساعاتی که پیک مصرف انرژی نیست روشن شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)