خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

حلقه‌های گل زیبا برای نصب در پشت در

1392/9/11 23:25
نویسنده : خاله ی مهربون
2,376 بازدید
اشتراک گذاری
اگر هنوز پشت در خانه خود هیچ نوع حلقه گلی نصب نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم از ایده‌هایی که در ادامه برایتان آموزش داده‌ایم استفاده و هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید. این حلقه‌ها به ورودی خانه زیبایی خاصی می‌بخشند و نمونه‌های زیر، همه طرح پاییزه دارند.
 
باید بدانید انجام این کارهای هنری در خانه، علاوه بر علاقه به سلیقه، دقت و زمان زیادی نیز نیاز دارند. زیرا باید حوصله ظریف‌کاری داشته باشید. 

1. حلقه‌ مربعی


کمی سنت شکنی کنید و به جای حلقه گرد و دایره‌ای گل، نمونه مربعی را در خانه تهیه کنید. این حلقه گل بزرگ با ترکیب ابریشم و گیاهان خشک، گندم، غلاف‌های گل های بزرگ، برگ ها و شاخه های خشک درختان تهیه می شود. نحوه چیدمان این وسایل در کنار هم به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و باید بسیار تمیز و با دقت این کار را انجام دهید. آن را با یک روبان ساده و باریک از در آویزان کنید. در ضمن، در انتهای کار، روی همه مواد اسپری رنگ براق کننده بپاشید تا جلوه و دوام بیشتر داشته باشد. 


2. حلقه‌ای از برگ‌های پاییز


از زیبایی و جشنواره رنگ‌های این فصل نهایت استفاده را ببرید. برگ های یک اندازه با رنگ های متفاوت جمع آوری کنید. آنها را تمیز بشویید و خشک کنید. مراقب باشید پاره نشوند یا زخم برندارند. یک حلقه فلزی از ابزار فروشی تهیه کنید. وسط برگ ها با قیچی یک شکاف کوچک ایجاد کنید. آنها را به ترتیب از داخل حلقه فلزی عبور دهید. تعداد برگ‌ها باید زیاد باشد تا همه سطح حلقه را بپوشاند. سپس با یک روبان پهن و چهارخانه و چند برگ و میوه خشک زینتی، روی حلقه را تزئین کنید.  


3. حلقه‌ای از چوب و برگ


برای تهیه این حلقه باید از خانه بیرون بروید و از طبیعت الهام و از عناصر آن کمک بگیرید. این حلقه از تکه های تمیز و بریده شده چوب و شاخه های درخت درست شده است که با سلیقه و دقت زیاد روی پایه حلقه گل چسبانده و در جای خود محکم شده‌اند. برای اینکه رنگ و بافت ویژه ای نیز داشته باشد، از برگ های پاییزی و خزه نیز می توانید در میان چوب ها استفاده کنید. 


4. شاخه‌های وحشی


خار و خاشاک همیشه هم بد و آزاد دهنده نیستند. می‌توانید از آنها برای انجام کارهای هنری بهره بگیرید. برای تهیه این حلقه گل نیز فقط کافی است باغچه حیات خانه یا اطراف خانه خود را تمییز کنید تا دسته بزرگی از این شاخه های ریز و وحشی بیابید. آنها را مرتب به یک اندازه برش دهید. تمیزشان کنید. با چسب آنها را با دقت روی حلقه فلزی بچسبانید و در مرکز حلقه محکم و ثابت کنید. 


5. حلقه‌ای کودکانه 


این حلقه بیشتر به کاردستی کودکان شباهت دارد. اما روش تهیه آن بسیار ساده است. در ساخت آن از انواع میوه و سبزیجات فصلی استفاده شده است. حلقه فلزی را با نوارهای کنفی بپوشانید و با چسب در جای خود ثابت و محکم کنید. کدوهای ریز و کوچک، بلال های ریز را در کنار یکدیگر بچینید و با سیم و نخ و چسب آنها را در جای دلخواه محکم کنید. می توانید از میوه های جنگلی قرمز نیز برای تنوع رنگ بهره بگیرید.  


6. جشنواره رنگ پاییز


برگ های قرمز و نارنجی و شاخه های درخت مصنوعی می توانند در ساخت حلقه گل برای در ورودی خانه به کار شما بیایند. برای ساخت این حلقه به یک کلم تزئینی پاییزی که در همه فضاهای سبز شهر یافت می شوند، سیب های سبز و برگ و شاخه نیاز دارید. در مرکز، کلم، اطراف آن سیب و در آخر مجموعه عریضی از برگ های پاییزی و شاخه های درختان را بچینید و با سیم و چسب در کنار یکدیگر محکم و ثابت کنید. 


7. حلقه تزئینی


یک حلقه گل ساده را می توانید با اضافه کردن وسایل زینتی، نوسازی کنید و تغییر دهید. به طور مثال، می توانید از انواع روبان، نخ کنفی، شاخ و برگ درختان و ... استفاده کنید. 


8. گل‌های پاییزی


یک سینی گرد بلااستفاده و کوچک، می تواند حلقه گل در ورودی خانه شما را تشکیل دهد. یک روبان پهن از بالا به پایین سینی وصل کنید. پاپیون بزنید. داخل سینی را با پارچه یا وسایل دلخواه پر و با چسب ثابت کنید. در بالای آن انواع گل های ریز و مصنوعی پاییزی و برگ های زینتی را به سلیقه شخصی وصل کنید. 


9. حلقه‌ای از بلال‌های خشک


این حلقه خورشیدی، بسیار زیبا و مبتکرانه ساخته شده است. برای ساخت این حلقه واقعا زیبا، باید یک حلقه فلزی معمولی و چند کیوگرم بلال خریداری کنید. پوسته بیرونی بلال ها را به عقب برگردانید. دسته آنها را بشکنید و با چسب، آنها را به انتهای حلقه بچسبانید. از محکم و ثابت بودن بلال ها مطمئن شوید. این حلقه شکلی همچون خورشید تابان روی در خانه ایجاد می کند که هیج کجا نمی توانید آن را بیابید. 


10. جنگل کوچک


برگ، پر پرندگان، خزه، علف، میوه های مصنوعی پاییزی همچون گلابی، کاج، برگ کاج و حتی مجسمه کوچکی از سر گوزن می توانند حلقه‌ای بسیار زیبا روی در خانه شما ایجاد کنند. یا ظرف گرد سبک بخرید، روی آن اسفنج بچسبانید. همه این موارد را با سلیقه و دقت و توجه به تقارن و تناسب داخل اسفنج قرار دهید. با سیم و چسب محکم و یک جنگل کوچک، سبز و زیبا برای خود تهیه کنید. 


11. نمادی از طبیعت


این حلقه گل از چوب و برگ خشک تهیه شده است و برای مدت طولانی دوام خواهد داشت. برای تهیه آن باید حلقه چوبی بافته شده خریداری کنید. روی آن، کاج، آرتیشو و غلاف خشک شده لوتوس بچسبانید و با برگ های پاییزی تزئین کنید. 


12. حلقه نعل اسبی


می گویند نعل اسب خوش‌شانسی می آورد. پس یک حلقه زیبای نعل اسبی در ورودی خانه خود نصب کنید تا شانس همیشه با شما یار باشد. برای ساخت آن، اسفنج را به شکل دایره برش دهید. با روبان سطح اسفنج را بپوشانید تا دیده نشود. برای ثبات آن از چسب استفاده کنید. برگ های درست را روی آنها بچسبانید. مجموعه ای از دانه های آجیل همچون گردو و فندق و بادام را در وسط حلقه بچسبانید و در آخر، با شاخه های خشک گندم و شاخه های درختان زینت کنید. 


13. حلقه برگی پاییز 


برای ساخت این حلقه بهتر است از برگ های مصنوعی استفاده کنید. یا اگر دوست دارید خیلی طبیعی به نظر برسد، برگ های رنگی طبیعی پیدا و جمع آوری کنید. سعی کنید برگ ها بزرگ باشند و شکل ها و رنگ های متفاوت داشته باشند تا جلوه بیشتری به حلقه ببخشند. در میان آنها نیز از وسایل تزئینی همچون دانه های سیم‌دار رنگی کمک بگیرید تا جلوه بیشتری به خود بگیرند. 


14. اسم برگی


می‌توانید حرف اول نام خود یا نام خانوادگی خود را با اسفنج برش دهید. سپس با کمک برگ‌های پاییزی آن را تزئین کنید و روی در ورودی خانه بچسبانید. 


15. حلقه چوبی ساده


رنگ قرمز از جمله رنگ های اصلی فصل پاییز است. یک حلقه چوبی ساده با شاخه های ریز تهیه یا خریداری کنید. آن را قرمز رنگ گنید و سپس به در خانه نصب کنید. 


16. عروس‌های در پرده


گیاهانی همچون تاج‌ریزی سنجدی، ساقه های چینی، برگ های رنگی پاییز و گیاهانی که با نام عروس در پرده آنها را می شناسیم، می توانید یک حلقه گلبسیار زیبا و خوش آب و رنگ تهیه کنید. برای محکم کردن آنها در جای خود باید از چسب حرارتی کمک بگیرید. 


17. پاییز


در پاییز درختان برگ ریزان می گیرند و هر چه به زمستان نزدیک تر شویم، شاخه ها بی برگ تر می شوند. از این ایده برای ساخت حلقه گل نیز می توان استفاده کرد. چندین شاخه ریز و یک اندازه را با نخ های کنفی دسته کنید. دسته ها رابه صورت حلقه رو یحلقه فلزی بچسبانید و در جای خود محکم کنید. برای تنوع می توانید از پرندگان ریز زینتی هم استفاده کنید. 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)