خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

با دندان های زرد چه کنیم؟

1392/9/7 11:53
نویسنده : خاله ی مهربون
949 بازدید
اشتراک گذاری
با دندان های زرد چه کنیم؟
در موارد معدودی نیز به دلیل نواقص ذاتی عاج و مینا تغییر رنگ ناخوشایندی مشاهده می‌شود که نیازمند درمان است.
مصطفی فاطمی اظهار داشت: رنگ ظاهری دندان ترکیب رنگ واقعی به علاوه موادی است که به سطح دندان چسبیده‌اند که در بسیاری از موارد رعایت بهداشت، مسواک زدن و همچنین بروساژ موجب برداشتن جرم، پلاک و استین از روی دندان ‌شده و رنگ واقعی را نمایان می‌سازد.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: بسیاری از افراد بعد از حذف و برداشتن این مواد چسبیده به سطح دندان از ظاهر دندان خویش رضایت دارند اما در برخی موارد پوسیدگی، تغییر رنگ با منشاء داخلی دندان و پر کردگی‌های تغییر رنگ یافته‌ای وجود دارند که برای رسیدن به رنگ مطلوب باید به آنها رسیدگی شود. این دندانپزشک ادامه داد: در موارد معدودی نیز به دلیل نواقص ذاتی عاج و مینا تغییر رنگ ناخوشایندی مشاهده می‌شود که نیازمند درمان است.
فاطمی افزود: گاهی نیز بیمار از رنگ طبیعی دندان خود ناراضی است در حالی که از نظر دندانپزشک دندان بی‌نقص است که در ادامه چنین افرادی به درمان‌هایی چون بلیچینگ، لامینت‌سرامیک و پوشاندن با مواد همرنگ دندان رو می‌آورند که مانند هر درمان زیبایی دیگری مضرات خاص خود را به دنبال خواهد داشت.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: به طور عمومی اصلی‌ترین رکن حفظ رنگ طبیعی دندان رعایت بهداشت، جلوگیری از تجمع جرم و پلاک، جلوگیری از پوسیده شدن و پیشگیری از تغییر رنگ‌های این چنینی است. فاطمی به خطای رایج در امر سفید کردن دندان‌ها اشاره داشت و گفت: استفاده از مواد سفید‌کننده یا پودرهای ساینده خطای رایجی است که موجب تخریب سطح دندان و رنگ‌پذیری بیشتر آن می‌شود. وی افزود: عادات نامناسبی چون مصرف مداوم مواد اسیدی  مانند سرکه، لیموترش و ... موجب کاهش مواد معدنی سطح مینا، کدر شدن و رنگ پذیری بیشتر دندان‌ها می‌شود.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: رعایت بهداشت، حذف جرم و پلاک و ترمیم پوسیدگی و پرکردنی‌های نامناسب، مشکلات مربوط به تغییر رنگ دندان‌ها را مرتفع می‌سازد.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)