خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 29 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

9 سوالی که کمک می کند شغل رویاهایتان را پیدا کنید

1392/9/11 20:36
نویسنده : خاله ی مهربون
733 بازدید
اشتراک گذاری

بازهم یک روز کاری سخت داشتید و به دوست خود می گویید که از کار خود راضی نیستید و مسیر درست شغلی را انتخاب نکرده اید و... او در پاسخ می گوید : خب حالا می خواهی چه کار کنی؟ شما سکوت می کنید . کاش می دانستید چه جوابی بدهید... نه؟

9 سوالی که کمک می کند شغل رویاهایتان را پیدا کنید

 

 انتخاب یک شغل جدید که شدیدا شما را راضی نگه دارد و یا حتی یک تکان کوچکی به وضعیت فعلیتان بدهد شاید به نظر غیر ممکن برسد. گزینه های فراوانی وجود دارند و شما نمی دانید که از عهده کدامیک بر می آیید. مشخص است که آنقدر درگیر نگرانی های ناشی از شغل فعلی خود هستید که حتی نیم ساعت هم نمی توانید به این فکر کنید که واقعا چه کاری دارید انجام می دهید. پس چه زمانی به آن فکر خواهید کرد؟ بالای سرتان یک ابر پر از افکار جدید تشکیل شده است.

باور کنید: من هم در چنین شرایطی قرار داشتم و زمانی که فهمیدم که به دنبال چه چیزی هستم ، زمان زیادی را برای هدایت و راهنمایی دوستانم و همکارانم که با چنین مشکلی روبرو بودند صرف کردم. زمانی که هیچ راه میان بری برای یک تغییر بزرگ شغلی وجود نداشت ، متوجه شدم که آن سوال بزرگ را به چند سوال کوچک تفکیک کنم تا یک روش بهتر برای شروعی دوباره پیدا کنم.
ممکن است با پر کردن جاهای خالی بتوانید، همین هفته اولین قدم را برای یافتن شغل دلخواهتان بردارید.

اگر می توانستم فقط یک دوست برای تجارت انتخاب کنم ، ............ را انتخاب می کردم برای اینکه....................... .
همیشه انجام دادن کار.................. مرا شگفت زده می کند. انجام آن کار برای من جالب است برای اینکه........................
اگر حق تحصیل یا یادگیری مهارتی را داشتم مطمئنا ............................ را امتحان می کردم. برای اینکه......................
اگر فردا مجبور باشم که به مدرسه برگردم رشته ................. انتخاب می کردم برای اینکه...............
همکارانم و دوستانم همیشه می گویند من در کار...................... مهارت دارم برای اینکه ..........................
چیزی که من درباره شغل فعلی ام دوست دارم این است که.................... برای اینکه..............
اگر رئیسم به من اجازه بدهد من بیشتر.......................... انجام می دهم برای اینکه........................
اگر یک جمعه تعطیلی داشته باشم و مجبور باشم کار کنم ، من انجام کار ....................... را انتخاب می کنم.
وقتی بازنشسته شوم دوست دارم در زمینه ........................ فردی شناخته شده باشم. برای اینکه.............................

زنی در حال فکر کردن

وقتی جملات بالا را پر کردید، به پاسخ های خودتان دقت کنید . ممکن است بتوانید یک الگوی واضح و مشخصی پیدا کنید . مثلا پاسخها ممکن است به شما نشان دهد که ذاتا تمایل به طراحی داخلی و یا انجام نوعی ورزش را داشته باشید.

حداقل هم ممکن است در مورد حس و حال کاری خود اطلاعاتی بدست آورید مثلا خلاقیت داشتن در یک زمینه ، مراقبت از دیگران یا انجام کارهای عملی در بیرون از خانه. این جور موارد گرچه به شغل خاصی اشاره نمی کند ، اما باعث می شود که بدانید چه چیزی برایتان با ارزش است ، لذت بخش است و آنچه که دوست دارید بدان شناخته شوید ، مسیر بزرگی است که باعث می شود قدم بعدی را محکم تر بردارید ( و شاید هم باعث شود اما و اگر ها را حذف کنید)

وقتیکه که دارید به تغییر شغل فکر می کنید، اجازه ندهید که ترس و یا نگرانی درباره مهارتتان باعث شود که شما را کنترل و منصرف کند. اگر شما در زمینه ارتباط با دیگران حرفه ای هستید و به قانون هم علاقه مندید می توانید وارد حرفه وکالت شوید البته مسیر طولانی در پیش دارید. اما چرا آن را درنظر نمی گیرید؟ شاید مسیر آنقدر هم که فکر می کنید طولانی نباشد( شاید هم باشد ).اما همچنین می توانید به طور خاص به قوانینی که برایتان جالب است توجه نمایید. گزینه های زیادی هستند که می توانید با مهارتهای فعلی خود انجامشان دهید. زندگی کردن به روشی که دوست دارید و توانایی اش را دارید کمک می کند که دریچه های بیشتری از دنیا به سوی شما گشوده شوند و اگر جاهای خالی بالا را پر کردید ولی به هیچ نتیجه مشخصی نرسیدید، می توانید از فرد دیگری بخواهید که نگاهی به لیستتان بیاندازد بعضی وقتها دیگران چیزهایی را می بینند که شما نمی بینید.
به ما بگویید که با جواب دادن به سوالات بالا از خودتان و شغل آینده تان چه چیزی فهمیدید؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)