خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 4 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

روز جهانی ایدز (AIDS)

1392/9/11 20:44
نویسنده : خاله ی مهربون
988 بازدید
اشتراک گذاری

روز جهانی ایدز (AIDS)

ایدز بیماری است که هیچ درمانی به جز پیشگیری ندارد ، افزایش آگاهی خود و اطرافیانمان  در این زمینه مهمترین چیزی است که باید به آن توجه کنیم .

 

 پیشگیری از  HIV / AIDS 

اول دسامبر روز جهانی ایدز است .آمار تکان دهنده ایدز ما را بر آن می دارد تا دقت و تلاش خویش را برای اطلاع رسانی افزایش دهیم . براساس آمار وزارت بهداشت حدود 93000 نفر مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد که بسیاری از آنان از بیماری خود آگاهی ندارند . شاید همیشه با بی تفاوتی از کنار این موضوع گذشته اید اما اکنون زمان اینست که آگاهی خود را افزایش دهید تا بتوانید از خود و اطرافیانتان محافظت نمایید .

با توجه به UNAIDS (برنامه مشترک سازمان ملل در مورد HIV / AIDS)،  اچ آی وی - ویروس نقص سیستم ایمنی انسان - یک ویروس است که به سیستم ایمنی بدن حمله می کند ، در نتیجه فرد با یک بیماری مزمن و پیشرونده در معرض خطر بیماری های مرگ آوری مانند سرطان و ذات الریه می گیرد .در صورت عدم درمان،  HIV به ایدز تبدیل می شود . البته روند تبدیل 10 سال طول می کشد و هیچ درمان و واکسنی هم برای آن وجود ندارد .

از سال 1981، بیش از 25 میلیون نفر از بیماری ایدز درگذشتند، و در پایان سال 2008، 50 درصد از تمام بزرگسالانی که دارای اچ آی وی بودند را زنان تشکیل می دهند .

AIDS-2

 راه هایی که می توانید به HIV  آلوده شوید:

این ویروس باید از طریق جریان خون یک شخص وارد شود وراه های انتقال عبارتند از:

• هر نوع رابطه جنسی حفاظت نشده با فرد مبتلا 

• استفاده از سرنگ مشترک

• سوزن استریل نشده (مانند پیرسینک، خالکوبی یا طب سوزنی، دندانپزشکی و..)

• بارداری (HIV می تواند از مادر به نوزاد منتقل شود )

بنابراین از خود بپرسید آیا هیچ کدام از شرایط در مورد شما صدق می کند یا نه ؟ هر کسی می تواند به این بیماری مبتلا شود جدا از سن ،جنسیت و یا موقعیت اجتماعی و اقتصادی ... بنابراین بهتر است که تست HIV  را انجام دهید و در صورت ابتلا حتما کمک بخواهید .

● مراكز بيماريهاي رفتاري يا كلينيك‏هاي مثلثي

شايد بپرسيد براي رسيدگي، مشاوره و درمان ايدز به كجا بايد مراجعه نمود؟ در حال حاضر، مراكز تخصصي درمان و مشاوره ايدز با نام مركز مشاوره بيماريهاي رفتاري، تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي وجود دارند. اين مراكز به درمان و رسيدگي سه بيماري مرتبط با يكديگر مي‏پردازند:

ايدز و هپاتيت، اعتياد و بيماريهاي مقاربتي يا آميزشي

معاونت‏هاي بهداشتي كليه دانشگاههاي علوم پزشكي در سراسر كشور نیز اين خدمات را ارائه مي‏دهند. در بسياري از مراكز درماني و مشاوره انجام آزمايش HIV به صورت رايگان و ناشناس (بدون معرفي فرد و دريافت تنها يك شماره كد) انجام مي‏پذيرد از جمله : مركز مشاوره اختلالات رفتاري – بيمارستان امام خميني تهران ، تلفن تماس: 66911296

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)