خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

لایه برداری پوست با ماسک های خانگی

1392/9/19 15:24
نویسنده : خاله ی مهربون
1,008 بازدید
اشتراک گذاری

لایه برداری پوست با ماسک های خانگی

امروزه پاكسازي و لايه‌برداري از پوست اهميت بسيار بالايي دارد. منظور از لایه‌برداری، همان از بین بردن سلول‌های مرده پوست است. بهتر است با استفاده از مواد ساده و طبیعی‌ای که در خانه دارید، یک ماسک لایه‌بردار خانگی تهیه كنيد.
 

 امروزه پاكسازي و لايه‌برداري از پوست آن هم در شرايطي كه افراد در شهرهاي بزرگ و پرازدحام در رفت ‌و آمدند اهميت بسيار بالايي دارد چراكه با وجود انبوه آلودگی، استرس و تنش‌هاي ناشي از كار روزانه پوست در معرض آسیب‌پذیری بیشتری قرار می‌گیرد. منظور از لایه‌برداری، همان از بین بردن سلول‌های مرده پوست است. این نوع از لایه‌برداری یعنی لایه‌برداری سطحی پوست، می‌تواند پوست صورت شما را شفاف، شاداب و روشن کند؛ بنابراین بهتر است به جای صرف هزینه‌های گزاف برای خرید کرم‌های لایه‌بردار، خودتان دست به کارشوید و با استفاده از مواد ساده و طبیعی‌ای که در خانه دارید، یک ماسک لایه‌بردار خانگی تهیه و در هزينه‌هاي‌تان صرفه جويي كنيد.

پوستي نرم و لطيف با اسكراب وانيلي
اسكراب‌ها انواع مختلفي دارند كه براي نقاط مختلف بدن مورد استفاده قرار مي‌گيرند. ضرورت استفاده از اسكراب‌ها از بين بردن بافت‌هاي مرده و پاكسازي پوست از سلول‌هاي پير و فرسوده است. ضرورت استفاده از اسكراب‌ها با آمدن فصل پاييز چندبرابر مي‌شود چراكه در پاييز فصل جديدي از فرسودگي سلول‌هاي پوستي و مرگ آنها با سرد و خشك شدن هوا آغاز مي‌شود. براي تهيه اسكراب وانيلي به يك فنجان شكر دانه درشت نياز داريد. شكر را درون يك كاسه بريزيد و مقداري روغن زيتون به آن اضافه كنيد تا شكر نرم شود. سپس یک قاشق چای‌خوری پودر وانیل به آن اضافه کنید و آن را خوب به هم بزنید تا مخلوطی یک‌دست تهیه شود. این اسکراب را 10 تا 15 دقیقه بعد از ماسک کردن روی صورت با آب نیمه ولرم بشویید.

اسكراب قهوه ويژه برنزه‌ها 
اگر پوست تيره داريد و مي‌خواهيد يك اسكراب مناسب و مفيد براي پوست خود تهيه كنيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم از اسكراب خانگي قهوه استفاده كنيد. وجود قهوه  به دليل داشتن آنتي‌اكسيدان‌هاي مفيد مي‌تواند تاثير زيادي در پاكسازي پوست و رفع التهاب‌هاي پوستي داشته باشد. اسيد كافئيك موجود در پودر قهوه با خاصيت ضدالتهابي كه دارد مي‌تواند به درمان زخم‌ها و خراش‌هاي سطحي پوست كمك كند. براي تهيه اين اسكراب كافي است نصف فنجان قهوه را با نصف فنجان نمك با دانه‌هاي درشت مخلوط كنيد و در نهايت يك تا 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون به آن اضافه كنيد و آن را هم بزنيد.  افرادي كه از اسكراب قهوه براي پاكسازي و لايه‌برداري پوست استفاده مي‌كنند ناخودآگاه از خواص آنتي‌اكسيدان‌ها و مواد مفيد قهوه براي پيشگيري از چين و چروك پوست  و كمرنگ‌تر شدن لك‌هاي صورت استفاده می‌كنند.

اسكراب نمك دريايي ويژه بدن
اگر مي‌خواهيد بعد از اسكراب پوستي نرم، درخشان و مرطوب داشته باشيد مي‌توانيد از اسكراب نمك دريايي در منزل استفاده كنيد براي تهيه اين اسكراب نياز به پودر سنگ نمك دريايي داريد كه خيلي نرم نشده باشد و در عين حال زبري‌هاي اوليه خود را از دست داده باشد. براي تهيه اين اسكراب مي‌توانيد از روغن زيتون يا روغن بادام شيرين استفاده كنيد و يك تا 2 قاشق از آن را با نصف ليوان پودر درشت نمك سنگ دريا مخلوط كنيد به گونه‌اي كه در عين حال كه پودر نمك در روغن نرم مي‌شود، به طور كامل حل نشود. استفاده از اين اسكراب روي پوست بدن و دست‌ها  به درخشندگي و افزايش رطوبت پوست كمك مي‌كند.

اسكراب جو و عسل مخصوص پاشنه پا 
يكي از نقاط بدن كه در طول ماه نياز زيادي به لايه‌برداري و كرم‌هاي اسكراب دارد پوست پاشنه پاست. پوست اين ناحيه گاهي به دليل مراقبت نكردن، نپوشيدن جوراب و استفاده نكردن از روفرشي دچار زبري و پوسته پوسته شدن مي‌شود. بهترين اسكراب براي پوست پاشنه پا تركيبي از دانه‌هاي جو، عسل و ماست است كه مي‌تواند به راحتي زبري پوست پا را برطرف كند و در عين حال آبرساني مناسبي  به پوست اين ناحيه انجام دهد. براي تهيه اين اسكراب كافي است 2 قاشق مرباخوري جوی ميكس شده را در نصف ليوان ماست بريزيد و به آن يك قاشق غذاخوري عسل اضافه كنيد و از آن براي لايه‌برداري پاشنه پا و پوست زبر و سياه رنگي كه در زانو ايجاد مي‌شود، استفاده كنيد. 

اسكراب نشاسته 
وي‍ژه پوست‌هاي خشك و حساس
اگر به دنبال تهيه يك اسكراب خانگي مناسب براي پوست خشك و حساس خود هستيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم يك بار اسكراب نشاسته را بررسي كنيد. براي تهيه اين اسكراب كافي است يك قاشق مرباخوري نشاسته را با يك تا 2 قاشق غذاخوري ماست تركيب كنيد و از آن براي لايه‌برداري سلول‌هاي مرده پوست دست و صورت‌تان استفاده كنيد. از اين اسكراب طبيعي مي‌توانيد دو بار در هفته استفاده كنيد. به خاطر داشته باشيد كه در هر بار استفاده از اسكراب اجازه دهيد این ماسک  به مدت 30 دقيقه روي پوست‌تان باقي بماند تا علاوه بر آبرساني به سلول‌ها و بافت‌هاي آسيب‌ديده پوست، براي 
از بين بردن سلول‌هاي مرده نيز موثر باشد. 

نرم‌كننده پوست و ضدقارچ
اگر مي‌خواهيد علاوه بر لايه‌برداري از پوست بدن‌ خود آن موضع را از باكتري‌ها عاري كنيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم از اسكراب خانگي ماست و گردو استفاده كنيد. براي تهيه اين اسكراب كافي است 2 قاشق غذاخوري گردوي چرخ شده را با 2 قاشق ماست تركيب كنيد و آن را روي پوست موضع مورد نظر بماليد. اين اسكراب به شما كمك مي‌كند تا در كمتر از 15 دقيقه علاوه بر لايه‌برداري از پوست‌تان و آبرساني مناسب به سطح پوست به از بين بردن باكتري‌ها و قارچ‌هاي احتمالي كه در آن  موضع وجود دارد، كمك كنيد. 

اسكراب بادام
براي لايه‌برداري هفتگي
اگر مي‌خواهيد يك اسكراب مناسب  و هفتگي در آشپزخانه‌تان آماده كنيد كه از آن بتوانيد به طور هفتگي استفاده كنيد، مي‌توانيد اسكراب بادام بسازيد. براي تهيه اين اسكراب كافي است 10 تا 15 عدد بادام را چرخ کرده و آن را با يك قاشق نمك و يك قاشق عسل مخلوط كنيد. از اين اسكراب مي‌توانيد هم براي لايه‌برداري از پوست صورت و هم براي لايه‌برداري از پوست دست‌ها استفاده كنيد. حتي مي‌توانيد از اسكراب بادام براي لايه‌برداري و از بين بردن سلول‌هاي مرده بافت پوست در ناحيه گردن استفاده كنيد. دقت داشته باشید كه اين اسكراب را بهتر است به صورت دوراني روي پوست‌تان مالش دهيد و پس از پايان كار آن را با آب نيمه ولرم بشوييد.

اسكراب توت‌فرنگي
براي داشتن پوستي رؤيايي و درخشان
علاوه بر اسكراب‌هايي كه از تركيب چند نوع ماده طبيعي به دست مي‌آيد مي‌توانيد از اسكراب‌هاي ميوه‌اي نيز براي لايه‌برداري و از بين بردن سلول‌ها و بافت‌هاي مرده پوست‌تان كمك بگيريد. براي اين كار تنها نياز داريد ميوه مورد نظر را به كمك يك گوشتكوب چوبي بكوبيد يا آن را در ميكسر به خوبي مخلوط كنيد و براي 5 تا 10 دقيقه متناسب با نوع پوست‌تان از اين اسكراب استفاده كنيد. از آنجا كه هنگام استفاده از اين نوع اسكراب از اسيدهاي موجود در ميوه براي پاكسازي سلول‌هاي مرده استفاده مي‌كنيد بايد مراقب باشيد كه بعد از گذاشتن اين اسكراب روي پوست‌ پس از 5دقيقه اگر احساس سوزش داشتید اين اسكراب را از روي پوست‌تان بشوييد تا به سلول‌هاي زنده پوست آسيب نرسد.

اسكراب آلوورا
براي پوست‌هاي حساس
اگر مي‌خواهيد براي پوست حساس‌تان اسكرابي ساده و كم دردسر درست كنيد كه بتوانيد به راحتي آن را در يخچال نگهداري كنيد، مي‌توانيد از آلوورا استفاده كنيد. آلوورا از جمله گياهاني است كه با تمام پوست‌ها سازگاري دارد و مي‌تواند هنگام لايه‌برداري آبرساني مفيدي را به سطح پوست ارائه دهد. براي تهيه اسكراب آلوورا كافي است ژله آلوورا را با ته فنجان نمك دريايي آسياب شده مخلوط كنيد. به عنوان مثال مي‌توانيد 2 قاشق از آلوورا را با يك قاشق نمك دريايي مخلوط كنيد و از آن براي لايه‌برداري پوست صورت و بدن‌تان استفاده كنيد. تنها بايد مراقب باشيد هنگام لايه‌برداري از پوست بيش از اندازه دانه‌هاي نمك دريايي را روي پوست‌تان فشار ندهيد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)