خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

دکوراسیون آپارتمان های نقلی (2)

1392/9/25 17:48
نویسنده : خاله ی مهربون
1,554 بازدید
اشتراک گذاری

 با ایده هایی که ما در این مطلب ذکر کرده ایم، می توانید از فضاهای کوچک آپارتمان ها نهایت استفاده را  ببرید. هیچ کاری نشد ندارد. اگر باوری غیر از این دارید، باید این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید در آپارتمان ها و فضاهای کوچک نیز می توان همه چیز را مرتب و تمیز در کنار یکدیگر چید و از این هنرنمایی خود لذت هم برد. 

دکوراسیون آپارتمان های نقلی (1)

 


1. اتاق خواب کوچک

مشکل: اتاق مشترک 



راه‌حل: برای اتاق های مشترک فرزندان از مبلمانی مشترک و مشابه هم استفاده کنید. به طور مثال، در اتاق مشترک دو خواهر می توانید یک دراور صورتی را بین تخت آنها قرار دهید تا به طور مشترک استفاده کنند. 


2. مرکز فعالیت

مشکل: استفاده های چندگانه، فضاهای کوچک


راه‌حل: مبلمانی را انتخاب و خریداری کنید که برای انواع فعالیت ها قابل استفاده هستند. در این اتاق خانوادگی و دوستانه، دو صندلی با طرح های متفاوت در مقابل مبل دونفره قرار گرفته اند. البته اینها پشت به تلویزیون قرار دارند اما از آنجا که بسیار سبک هستند، می توانید آنها را بچرخانید و تلویزیون تماشا کنید.  


3. میزغذاخوری چندمنظوره

مشکل: نیاز به میزناهارخوری بزرگ اما اتاق کوچک است


راه‌حل: اگر به میزی نیاز دارید که وقتی مهمان می آید بزرگ شود و همه بتوانید روی آن غذا صرف کنید، از انواع بال‌دار استفاده کنید. این میزها در حالت عادی کوچک هستند، اما به صورت کشویی فضای اضافه ای از زیر به میز اضافه می شود تا همه خانواده و دوستان سر یک میز غذا بخورید. 


4. رنگ

مشکل: تصور اشتباه در مورد رنگ فضاهای کوچک


راه‌حل: کمی خود را از چهارچوب های ذهنی و محدودیت ها بیرون بیاورید. درفضاهای کوچک نیز باید ریسک کرد. به طور مثال، رنگ توسی تیره استفاده شده در دیوارهای این آشپزخانه شاید به نظر مناسب نباشد اما نتیجه آن همان طور که می بینید بسیار شیک و کاملا شخصی شده است. زرد طلایی استفاده شده برای پرده ها نیز بر زیبایی آن افزوده اند. در میان سنگ های قهوه ای بین کابینت ها و روی کانتر و دیوارهای توسی، رنگ زرد بسیار خودنمایی می کند. 


5. مبلمان تغییرپذیر

مشکل: اتاق نشیمن کوچک که برای سرگرمی فضا ندارد


راه‌حل: با استفاده از مبلمان قابل جابه جایی می توانید فضایی در وسط اتاق باز کنید و فعالیت های سرگرمی دلخواه را انجام دهید. به طور مثال، به جای یک میز بزرگ و واحد در جلوی مبل، از چند میز گرد عسلی استفاده کنید که بتوانید به راحتی آنها را جابه جا کنید. 


6. مبلمان شیشه ای

مشکل: فضای بسته و خفه


راه‌حل: با استفاده از مبلمان آکریلیک شیشه ای و شفاف می توانید از وزن خفگی فضا کم کنید. اگر به طور مثال، برای میزناهار خوری میز و صندلی های شفاف خریداری کنید باعث می شوید تا فضا بزرگ تر از آنچه هست دیده شود. 


7. کانتر آشپزخانه

مشکل: کوچک بودن کانتر


راه‌حل: مایکروفر را در زیر کانتر جای دهید تا فضای روی آن باز شود و بتوانید کارهای آشپزی خود را در آنجا انجام دهید.


8. تزئین ورودی خانه

مشکل: نداشتن فضای ورودی


راه‌حل:برای این منظور می توانید از جداکننده های آکاردئونی زیبا بهره بگیرید. آن را در فاصله در ورودی و مبلمان اتاق نشیمن قرار دهید و در جلوی آن میز با وسایل تزئینی بگذارید تا شخصیت پیدا کند. 


9. فضای غذاخوری خانه های کوچک

مشکل: فضایی برای قرار دادن میزناهارخوری در آشپزخانه وجود ندارد


راه‌حل: از صندلی های پایه بلند در کنار کانتر آشپزخانه استفاده کنید. یا اگر زیر پنجره جا هست، یک کانتر باریک بسازید و همچون ساندویچی های قدیمی، صندلی بگذارید تا بتوانید در آنجا غذا میل کنید. 


10. فضای خواب کوچک

مشکل: اتاق خواب های کوچک 


راه‌حل: اتاق با سقف کوتاه بیشتر شبیه غار است و موجب ترس می شود. برای برطرف کردن این مساله، دیوارها و سقف را روشن (سفید یا توسی روشن)نقاشی کنید. روتختی ها را نیز روشن انتخاب کنید اما ترجیحا نوارهای تیره داشته باشد که تضادی با بقیه فضا ایجاد کند.


11. هنرمندی روی دیوار 

مشکل: فضای کوچک که فقط به اندازه وسایل ضروری جا دارد


راه‌حل: هنگامی که فقط برای قرار دادن تختخواب فضا دارید، دیوارهای اتاق را تزئین کنید. مثلا می توانید آنها را با طرح زیبایی نقاشی کنید. یا از کاغذ دیواری جالب توجهی استفاده کنید. 


12. آشپزخانه تنگ و باریک

مشکل: باریک بودن آشپزخانه


راه‌حل: آشپزخانه های کوچک و باریک هم مزایای خود را دارند. در این مکان ها می توانید گاز و یخچال را دور از هم قرار دهید. فضایی زیادی برای خشک کردن ظرف هات در نظر بگیرد. 


13. سازمان دهی حمام

مشکل: حمام کوچک بدون فضای ذخیره


راه‌حل: بهترین و سریع ترین راهکار برای چنین فضایی، نصب تاقچه روی دیوار است. از تاقچه های متعدد می توانید برای قرار دادن وسایل بیشتری استفاده کنید. 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)