خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

فرمول تهيه انوام كرم در خانه

1392/10/4 17:43
نویسنده : خاله ی مهربون
652 بازدید
اشتراک گذاری

داشتن پوستی سالم و بانشاط تنها در گرو استفاده از کرم‌ها، لوسیون‌ها و ماسک‌های گران‌قیمت، خارجی و رنگارنگ نیست. در طبیعت گیاهان دارویی، دانه‌های روغنی و میوه‌های متنوعی وجود دارد که تاثیر خواص درمانی و شفابخش آنها در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و عارضه‌های پوستی نه‌تنها بر درمانگران طب سنتی در سراسر جهان بلکه برای متخصصان پوست و پزشکان طب مدرن نیز آشکار شده است، به گونه‌ای که امروز بسیاری از داروسازان در طب مدرن از گیاهان دارویی، دانه‌های روغنی و مواد معدنی برای تهیه انواع کرم‌ها، لوسیون‌ها و مواد بهداشتی و آرایشی استفاده می‌کنند.

ماست+ تخم‌مرغ+ عسل + سركه
كرم‌شب عسل ويژه پوست‌هاي چرب
اگر به دنبال يك كرم مناسب هستيد كه علاوه بر آب‌رساني مناسب به پوست‌تان در طول شب ميزان چربي پوست‌تان را نيز كنترل كند، اين كرم را تجربه كنيد. براي تهيه اين كرم به 4 قاشق غذاخوري ماست، يك عدد زرده تخم‌مرغ، يك قاشق غذاخوري خامه، يك قاشق غذاخوري عسل حرارت ديده و يك قاشق مرباخوري سركه احتياج داريد. اين مواد را به خوبي با هم مخلوط كنيد و آنقدر هم بزنيد تا مخلوطي نرم و يك‌دست به دست آيد. اين كرم را مي‌توانيد در يخچال نگهداري كرده و هر شب روي پوست صورت‌تان استفاده كنيد. بعد از يك هفته استفاده از اين كرم خواهيد ديد كه پوست‌تان علاوه بر اينكه چربي خود را از دست مي‌دهد، نرم و شفاف هم مي‌شود.

روغن آووكادو+ روغن جوانه گندم+ كره كاكائو

كرم دور چشم روزانه هميشه بهار
براي تهيه اين كرم نياز به يك ظرف بلوري نشكن داريد. ظرف را تهيه كنيد و 3 قاشق چاي‌خوري از روغن‌هاي آووكادو، روغن جوانه گندم و  روغن هميشه بهار را درون اين ظرف بريزيد. بعد از آنكه روغن‌ها به خوبي مخلوط شدند 2 قاشق غذاخوري كره كاكائو به آن اضافه كنيد و مواد را به خوبي هم بزنيد، سپس اين ظرف را روي حرارت غيرمستقيم قرار دهيد. به عنوان مثال مي‌توانيد يك قابلمه آب را به جوش بياوريد و كاسه روغن‌ها را روي آن قرار دهيد حرارت غيرمستقيم به مخلوط شدن روغن‌ها كمك كند. پس از 20 دقيقه روغن‌ها را كه به خوبي تركيب شدند از روي حرارت برداريد و اجازه دهيد تا سرد شود. اين كرم را مي‌توانيد هر شب دور چشم‌هاي‌تان ماساژ دهيد و از بروز چين و چروك در اطراف چشم پيشگيري كنيد.

رازيانه+ آب
لوسيون پاكسازي منافذ پوست رازيانه 
اگر مي‌خواهيد منافذ باز صورت‌تان را پاكسازي كنيد و در عين حال به روشي طبيعي و گياهي براي بستن منافذ پوستي‌تان اقدام كنيد مي‌توانيد از لوسيون گياهي رازيانه استفاده كنيد. اين لوسيون را مي‌توانيد هر شب پيش از خواب تست كنيد. براي تهيه اين لوسيون كافي است يك مشت گياه خشك شده رازيانه را در 4 ليوان آب بريزيد و آن را روي حرارت بگذاريد تا 2 ليوان آن بجوشد. سپس جوشانده باقيمانده را صاف كنيد و آن را كنار بگذاريد تا سرد شود. اگر از اين لوسيون هر شب استفاده كنيد خواهيد ديد كه بعد از 10 روز استفاده خاصيت انقباضي لوسيون رازيانه به بسته شدن و تنگ شدن منافذ پوستي شما كمك كرده و ظاهري آراسته به شما هديه مي‌كند.

پياز+ عسل+ روغن سوسن سفيد
كرم ضد چروك ويكتوريا ويژه خانم‌هاي 30ساله 
بسياري از زنان انگليسي علاقه‌مند به شيوه‌هاي سنتي و طبيعي از انواع كرم‌ها و روغن‌هاي گياهي براي پيشگيري از چين و چروك و آبرساني به پوست‌شان استفاده مي‌كنند. يكي از محبوب‌ترين كرم‌هاي طبيعي زنان قديمي انگليس كرم پياز است كه از تركيب يك استكان آب پياز با 3 قاشق روغن سوسن سفيد و 4 قاشق عسل تهيه مي‌شود. اين مواد را به خوبي با هم تركيب كنيد و آن را با حرارت يك تا 2 شمع حرارت دهيد. بعد از آنكه اين مواد به خوبي با هم تركيب شدند، پس از گذشت 20 تا 30 دقيقه اجازه دهيد اين كرم در يخچال به مرور خنك شود. از اين كرم مي‌توانيد هر شب يك لايه نازك روي پوست‌تان بماليد و فردا صبح پوست‌تان را با آب نيمه ولرم بشوييد. اين كرم آبرساني بسيار خوبي به سلول‌هاي پوستي انجام مي‌دهد و روند پيري سلول‌ها و بروز چروك‌ها را كند مي‌كند.

جوانه گندم+ گليسيرين+ گلاب
كرم جوانه‌گندم ويژه پوست‌هاي حساس
اگر پوستي حساس داريد و دائم در حال جست‌وجو در سايت‌ها و بروشورهاي لوازم آرايشي و بهداشتي هستيد تا كرمي مناسب و بي‌عارضه را براي پوست‌تان امتحان كنيد بد نيست براي يك بار هم كه شده كرم دست‌ساز خود را براي حفظ شادابي و سلامتي پوست‌تان امتحان كنيد. براي تهيه اين كرم كافي است 3 قاشق غذاخوري پودر جوانه گندم را با 3 قاشق گليسيرين تركيب كنيد و آن را به خوبي هم بزنيد تا خميري يك‌دست تهيه شود. حين هم زدن اين خمير قطره قطره گلاب به مخلوط اضافه كنيد تا اين خمير از هم باز شده و حالت روان پيدا كند. هم زدن را تا وقتي ادامه دهيد كه اين مخلوط به شكل كرمي نرم و روان درآيد. اين كرم را درون شيشه‌اي تيره‌رنگ و در يخچال نگه‌داريد و از آن براي مراقبت و شادابي پوست‌تان استفاده كنيد.

بابونه + گل پنيرك+ وازلين
كردم دست روزانه بابونه
اگر مي‌خواهيد در آشپزخانه شخصي‌تان يك كرم دست طبيعي و گياهي منحصر به فرد تهيه كنيد كافي است طبق اين نسخه پيش برويد. پيش از هر چيز يك ليوان وازلين را روي حرارت بخار آب گرم كنيد تا حرارت به خوبي وازلين را رقيق و روان كند. سپس يك استكان از مخلوط برگ‌هاي گل بابونه و گل پنيرك را درون وازلين حرارت‌ديده بريزيد و اجازه دهيد اين مخلوط به مدت 40 دقيقه روي حرارت غير مستقيم باقي بماند تا به خوبي عصاره گلبرگ‌ها و برگ‌هاي اين دو گياه دارويي در وازلين جذب شود. بعد از سپري شدن زمان اين مخلوط را از روي حرارت برداريد و اجازه دهيد خنك شود. از اين كرم در يخچال نگهداري كنيد و هر روز دو بار از آن براي پيشگيري از خشكي پوست و آبرساني مناسب به ويژه در روزهاي سرد پاييز و زمستان استفاده كنيد. 

عسل+ گليسيرين+ ليموترش
كرم روشن‌كننده پوست دست
اگر مي‌خواهيد يك كرم روشن كننده پوست دست تهيه كنيد كه در عين روشن كردن پوست لايه‌برداري مناسبي از پوست دست‌هاي‌تان داشته باشید مي‌توانيد به راحتي آن را در آشپزخانه منزل‌تان تهيه كنيد. براي تهيه اين كرم كافي است سفيده 2 عدد تخم‌مرغ را از زرده آن جدا كنيد و آن را با يك قاشق غذاخوري گليسيرين مخلوط كرده و به خوبي هم بزنيد. سپس 3 تا 4 قاشق عسل و يك قاشق چاي خوري ليمو به اين تركيب اضافه كنيد و در نهايت پودر ريز شده نمك دريا را به آن بيفزاييد و آن را به خوبي هم بزنيد. اين كرم خيلي ساده تهيه مي‌شود اما از آنجا كه براي تهيه آن از تخم‌مرغ استفاده شده خيلي زود خراب مي‌شود. پس بايد از آن در يخچال مراقبت كرد. براي استفاده از اين كرم كافي است مقداري از آن را روي پوست دست بماليد و با كمك سرانگشتان پوست دست را به خوبي ماساژ دهيد. بهتر است بعد از ماساژ دست‌ها اجازه دهيد اين كرم به مدت 15 تا 20 دقيقه روي دست‌هاي‌تان بماند. 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)