خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

خبرهای متنوع سبد کالایی/جزئیات سناریوهای دولت برای افزایش دستمزد 93

1392/10/5 18:51
نویسنده : خاله ی مهربون
653 بازدید
اشتراک گذاری

خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: در هفته ای که گذشت، اخبار متنوعی در خصوص ارایه سبد کالایی به کارمندان دولت منتشر شد؛ ضمن اینکه تسویه بدهی تولیدکنندگان با ارز 1800 تومانی، گزارش فساد کرسنت به دیوان لاهه، سناریوهای دولت برای افزایش دستمزد 93، محدودیت در صادرات پتروشیمی و شناور شدن نرخ بلیت قطارهای رجا نیز در صدر اخبار قرار داشت.

 

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته ای که گذشت، اخبار متنوعی در خصوص ارایه سبد کالایی به کارمندان دولت منتشر شد؛ ضمن اینکه تسویه بدهی تولیدکنندگان با ارز 1800 تومانی، گزارش فساد کرسنت به دیوان لاهه، سناریوهای دولت برای افزایش دستمزد 93، محدودیت در صادرات پتروشیمی و شناور شدن نرخ بلیت قطارهای رجا نیز در صدر اخبار قرار داشت.

نرخ بلیت قطارهای رجا شناور شد

بلیت قطارهای شرکت رجا برای کلیه مسیرها به جز قطارهای حومه ای شناور شده است که بر این اساس، مسافران با نرخ های متفاوتی برای یک مسیر روبرو هستند که بسته به روز، ساعت و دیگر شرایط تاریخ بلیت تغییر می کند. مطابق با این سیستم فروش، بلیت قطار در مسیرهای پرتردد در روزهای میانی و پایانی هفته قیمت های متفاوتی دارد و هر مسافر می تواند برای روزهای میانی هفته و یا در ایام غیر پیک بلیت ارزان قیمت تری را خریداری کند.

یکه‌تازی واسطه‌ها در شهر پردیس

با وجود آزادشدن خرید و فروش، نقل و انتقال امتیاز مسکن مهر همچنان غیرقانونی است اما واسطه ها در دو سال گذشته همچنان به خرید و فروش امتیاز و واحدهای مسکن مهر مشغول هستند و سودهای کلانی را هم به دست آورده‌اند.

محدودیت جدید دولت در صادرات محصولات پتروشیمی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعمال محدودیت در صادرات محصولات پتروشیمی خبرداد و گفت: پتروشیمی ها مکلفند که ابتدا بازار داخلی را تامین کرده و سپس محصولات خود را صادر کنند، ضمن اینکه قیمت این مواد باید معادل قیمت کشف شده این کالاها از چند کشور بوده، این قیمت از سوی سازمان حمایت صحه‌گذاری شود و در نهایت محاسبه نرخ حداکثر معادل ریالی دلار مبادلاتی صورت گیرد.

جزئیات سناریوی دولت برای افزایش مزد93 کارگران

مقامات وزارت کار به تازگی از تدوین سناریوی جدیدی برای تعیین دستمزد سال 93 کارگران و مشمولان قانون کار خبر دادند که طی آن، قرار است یک تغییر اساسی در روند افزایش‌های سالیانه حداقل حقوق اتفاق بیافتد، حتی اعلام شد این افزایش‌ها بالاتر از نرخ تورم و به روش جدیدی خواهد بود. این روزها خبر می‌رسد مهمترین سناریوی تدوین شده در وزارت کار به تقویت قدرت خرید و معیشت کارگران از روش‌هایی مانند واگذاری سبد کالا اختصاص دارد.

دولت گزارش فساد کرسنت را به لاهه داد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزارت نفت گزارش فساد در قرارداد کرسنت را به دادگاه لاهه ارائه کرده است ، خبر داد که این کمیسیون طی نامه ای از وزارت نفت خواسته تا نسخه ای از گزارشی که به دادگاه لاهه ارسال شده را به مجلس ارائه دهد.

وضعیت قیمت خودرو در سال 93

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت خودرو تا پایان سال جاری افزایش نمی‌یابد، گفت: این به مفهوم بالا رفتن قیمت خودرو در سال 93 نیست؛ بلکه باید با سیاست‌گذاری وزارت صنعت و توافق با خودروسازان، قیمت خودرو در سال آینده با شرایط آتی تعیین شود.

ارزش 2 سبد ویژه کالایی دولت تعیین شد

ارزش سبد ویژه کالایی اعطایی دولت به حدود 15 میلیون خانوار ایرانی برای بهمن و اسفند ماه امسال مشخص شد. براساس برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید، قرار است دو سبد کالایی به 15 میلیون خانوار ایرانی در بهمن و اسفند ماه امسال اختصاص یابد.

ارزش این سبد کالایی که در آن گوشت مرغ، پنیر، روغن و برنج پیش بینی شده، حدود 1000 میلیارد تومان بنا به گفته معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت است. حال اگر ارزش هر سبد کالایی دولت را محاسبه کنیم، در واقع ارزش هر سبد برای حدود 15 میلیون خانوار ایرانی ( تقسیم اعتبار 1000 میلیارد تومانی بر دو سبد) 500 میلیارد تومان می‌شود که سهم هر خانوار از آن( توزیع 500 میلیارد تومان به 15 میلیون خانوار به طور مساوی)، 33 هزار و 333 تومان است.

جزئیات مصوبه جدید شورای پول و اعتبار

شورای پول و اعتبار در یکهزار و یکصد و هفتادمین جلسه مورخ 92.10.03 در راستای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد تحرک و فعال سازی اقتصاد کشور 4 پروژه بزرگ صنعتی ‌و نفتی کشور شامل پروژه های مرتبط با فازهای 17،13 و 18 پارس جنوبی، طرح توسعه میدان دارخوین و میدان آذر را از رعایت ضوابط مندرج در آئین نامه تسهیلات و تعهدات کلان مستثنی کرد.

تسویه حساب بدهی ارزی تولیدکنندگان با دلار 1800 تومانی

واحدهای تولیدی که ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این قانون نسبت به پرداخت بدهی خود به بانک های عامل اعم از معوق و سررسید نشده اقدام نمایند، بر اساس نرخ هر دلار 18 هزار ریال (هجده هزار ریال) و یورو 21 هزار و 500 (بیست‌ویک هزار و پانصد ریال) محاسبه می گردد و می توانند به صورت ریالی پرداخت نمایند.

همچنین واحدهایی که موفق به تسویه کامل تسهیلات دریافتی از محل حساب ذخیره ارزی طی مدت یاد شده نشوند، چنانچه ظرف 12 ماه اقدام به تسویه کامل نمایند، بر اساس نرخ هر دلار 22 هزار ریال (بیست و دو هزار ریال) و یورو 25 هزار و 500 ریال (بیست و پنج هزار و پانصد ریال) محاسبه و می‌توانند به صورت ریالی با بانک عامل تسویه نمایند. همچنین واحدهایی که ظرف 12 ماه موفق به تسویه بدهی خود نشوند موظفند بر اساس نرخ ارز مبادله‌ای و تامین خسارت تاخیر (دیرکرد) و به صورت ریالی نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نمایند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)