خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 4 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

سـوپ اسـفناج

1392/10/5 19:53
نویسنده : خاله ی مهربون
742 بازدید
اشتراک گذاری

 سـوپ اسـفناج

 مـواد لازم

 برگ اسفناج خرد شده: 300 گرم  پياز متوسط: يك عدد  كنجد: يك قاشق سوپخوري  سير: يك عدد  زيره سبز پودر شده: 10 گرم  شير نارگيل: 150 ميـلي‌ليتر  روغن كنجد: يك قاشـق سوپخوري  آب مرغ: چهار پيمانه  نمك و فلفل: به ميزان لازم

 طرز تهيه

 ابتدا سير و پياز را خرد كرده و با روغن كنجد كمي تفت مي‌دهيم، سپس اسفناج را هم اضافه كرده و پس از تفت دادن در قابلمه مناسبي ريخته، آب مرغ را اضافه مي‌كنيم و روي حرارت قرار مي‌دهيم تا به مرحله جوش برسد. وقتي به دماي جوش رسيد، كنجد، نمك، فلفل و زيره پودر شده را هم اضافه كرده و پس از 15 دقيقه سوپ را از روي حرارت برمي‌داريم و داخل مخلوط‌كن مي‌ريزيم. بعد از سه دقيقه ميكس سوپ، شير نارگيل را نيز به آرامي داخل مخلوط كن ريخته و پس از يك دقيقه، مخلوط كن را خاموش كرده و سوپ را در ظرف سرو مي‌ريزيم. روي سوپ را نیز كنجد می‌پاشيم.

 نکته

در صورت در دسترس نبودن برگ اسفناج از برگ چغندر نيز مي‌توان استفاده كرد.

  

سوپ گوجه‌فرنگی

 مواد لازم

  گوجه‌فرنگي: 500 گرم

 هويج: يك عدد

 ساقه تازه كرفس: 30 گرم

 خامه: 50 گرم

 سير: يك عدد

 كره: 50 گرم

 پياز: يك عدد

 روغن زيتون: سه قاشق غذاخوري

 نان تست: دو عدد

 فلفل سفيد: نصف قاشق چايخوري

 نمك: به ميزان لازم

 طرز تهيه

 ابتدا گوجه‌فرنگي را پوست گرفته، دانه‌های آن را نيز جدا نموده و مكعبي خرد مي‌كنيم. سير را كوبيده و داخل كره كمي تفت مي‌دهيم. در قابلمه مناسبي فيله گوجه‌فرنگي، سير تفت داده شده، پياز خرد شده، ساقه خرد شده كرفس، روغن زیتون و هويج را به همراه نمك و فلفل سفيد ريخته و مي‌گذاريم تا مواد سوپ خوب بپزد. پس از پخت، سوپ را داخل مخلوط‌كن ريخته و سه دقيقه ميكس مي‌كنيم. سپس از محتويات سوپ يك قاشق سوپخوري برداشته و با خامه مخلوط مي‌كنيم تا خامه نيز گرم شود. سپس آن را داخل سوپ ريخته و يك دقيقه ديگر سوپ را با خامه ميكس مي‌كنيم. در آخر نان تست‌ها را دورگيري كرده و بعد از مكعبي خرد كردن در كره تفت كوتاهي مي‌دهيم. سوپ را در ظرف سرو ريخته و نان تست‌ها را روي سوپ مي‌ريزيم.

 

سوپ كدو حلوايی

 مواد لازم

  كدو حلوايي: 500 گرم

 روغن مايع: يك قاشق غذاخوري

 كره: يك قاشق سوپخوري

 خامه: دو قاشق سوپخوري

 آب مرغ: نيم ليتر

 پياز متوسط: يك عدد

 نمك و فلفل: به ميزان لازم

 طرز تهيه

ماهي‌تابه را روي حرارت قرار داده و يك قاشق روغن مايع داخل آن ريخته سپس كره را به آن اضافه مي‌كنيم. كدو حلوايي را برش‌هاي مكعبي زده و داخل كره و روغن به همراه پياز خرد شده، نمك و فلفل تفت مي‌دهيم. سپس آب مرغ را داخل مواد مي‌ريزيم و روي حرارت قرار مي‌دهيم تا كدو حلوايي كاملا پخته شود. در اين مرحله محتويات سوپ را داخل مخلوط‌كن ريخته و سه دقيقه ميكس مي‌كنيم. سپس از محتويات سوپ يك قاشق برداشته و با خامه سرد مخلوط مي‌كنيم تا خامه نيز به دماي سوپ برسد، حال خامه را هم به سوپ اضافه كرده و پس از مخلوط كردن در ظرف سرو مي‌كشيم. در آخر روي سوپ را با خامه تزيين مي‌كنيم.

نکته

بهتر است هرگز به سوپ‌هاي گرم خامه سرد اضافه نكنيم بلكه با مقداري از سوپ ابتدا خامه را گرم كرده و سپس به بقيه سوپ اضافه كنيم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)