خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

تيراميسو با شكلات سفيد

1392/10/5 20:48
نویسنده : خاله ی مهربون
811 بازدید
اشتراک گذاری

 مواد لازم براي 8 تا 10 نفر

 شكلات سفيد خرد شده:                 100 گرم  

پنير خامه‌اي ماسكارپونه:               250 گرم  

پودر قند: 50 گرم  كافي‌ميت:           16 گرم  

خامه شـيرين‌شده :                        200 گرم  

آب جوش:                                 10 قاشق سوپخوري 

نسكافه:                                     هشت گرم  

بيسكويت شكلاتي:                         150  گرم (25 عدد)  

پودر كاكائو:                                 يك قاشق سوپخوري  

شكلات سفيد و سياه:                        به ميزان لازم

تيراميسو با شكلات سفيد

 

 طرز تهیه

اين دسر رو بار اول كه درست كردم خواهرم گفت اگه من دانشگاه قبول شدم درست كن براي دوستام ببرم ولي من فرصت نكردم درست كنم. حالا كه درست كردم به تو تقديم مي‌كنم كه دانشگاه قبول شدي.

كف و ديواره قالب با ابعاد و ارتفاع 6×19×6 را با پلاستيك يا كيسه فريزر مي‌پوشانيم. شكلات را در ظرفي ريخته و با قدرت 20 درصد سه الي پنج دقيقه در مايكروويو قرار مي‌دهيم تا آب شود. پنير خامه‌اي را با پودر شكر يا قند مخلوط كرده و با همزن مي‌زنيم.

شكلات آب شده را به مخلوط پنيري اضافه كرده و مخلوط مي‌كنيم سپس مواد را در مايكروويو گذاشته و با قدرت 20 درصد دو دقيقه زمان مي‌دهيم. اجازه مي‌دهيم تا مواد سرد شود سپس كافي‌ميت را اضافه مي‌كنيم. خامه را با همزن مي‌زنيم تا فرم بگيرد و به مواد مي‌افزاييم. نسكافه را نيز در آب جوش حل مي‌كنيم.

سه تا چهار قاشق از كرم آماده شده را كف ظرف ريخته و با قاشق صاف مي‌كنيم. بيسكويت‌ها را درون مخلوط نسكافه زده تا مرطوب شوند، سپس آنها را روي كرم گذاشته و به همين ترتيب ادامه مي‌دهيم تا آخرين لايه روي كار، كرم باشد. تيراميسو را دو تا سه ساعت در فريزر مي‌گذاريم. به كمك پلاستيك دسر را از قالب جدا نموده و در ظرف مورد نظر برمي‌گردانيم و با شكلات رنده شده سياه و سفيد يا پودر كاكائو تزيين مي‌كنيم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)