خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 4 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

اولین علایم بارداری

1392/12/8 18:02
نویسنده : خاله ی مهربون
1,418 بازدید
اشتراک گذاری

بارداری در هفته های ابتدایی خود بدن شما را دست خوش تغییراتی می کند که نوید دهنده ی لانه گزینی یک رویان جوان در رحم شما است. فرض را بر آن می گیریم که شما باردار هستید و لانه گزینی در رحم شما به وقوع پیوسته است. شایع ترین و قابل اعتماد ترین نشانه، قطع عادت ماهیانه شماست، ولی این تنها علامت نیست. علایم دیگری نیز وجود دارد که در هر شخص می تواند متفاوت باشد. در این مقاله سعی بر آن شده علایم اولیه بارداری را برای شما توضیح دهیم.

توقف قاعدگی

اگر قاعدگی شما دچار تاخیر شده است، ممکن است شک کنید که باردارید. در این زمان استفاده از تست های بارداری خانگی احتمالا نتیجه مثبت را نشان دهد. برای اطلاعات بیشتر از این تست ها به قسمت تست بارداری سایت فرزند مراجعه فرمایید. گاهی اوقات نیز ممکن است باردار باشید ولی یک یا دو روز لکه بینی داشته باشید. رویان در حال چسبیدن به دیواره رحم شما می تواند باعث این لکه بینی شود که خون ریزی لانه گزینی نام دارد. اما ممکن است توقف عادت ماهیانه شما به علت بارداری نباشد و در نتیجه نوعی بیماری، استرس، رژیم غذایی، بی اشتهایی و قطع مصرف قرص های جلوگیری از بارداری باشد. پس بهتر است به دنبال علایم دیگر بگردید.

اشتهای زیاد یا بیزاری جدید نسبت به غذا ها

ویار تنها یک خرافات نیست، بلکه کارشناسان دریافته اند که تغییرات در این زمان می تواند تا حدی شیوه طبیعی بدن برای اعلام نیاز به دریافت مواد غذایی خاص باشد. شاید نسبت به خوردن یک سری غذا ها مانند ترشی و ماکارونی و ... حریص شده باشید و یا بیزاری شدیدی نسبت به غذا های مورد علاقه سابق تان نشان دهید. اشتیاق زیاد به خوردن غذا هایی مانند نان و سیب زمینی و سایر غذا های نشاسته دار در روز های اول بارداری، به ذخیره انرژی برای دوران بعدی که فرزند تان به بیشترین مرحله رشد خود می رسد کمک می کند. ممکن است در اوایل بارداری بسیار احساس تشنگی کنید، نوشیدن آب اضافی می تواند برای افزایش خون رسانی و مایعات دیگر به فرزند شما مفید باشد. حتی در این زمان ممکن است احساس کنید طعم و مزه بعضی از غذا ها تغییر کرده و غیر عادی شده است.

تهوع و استفراغ

این حالت معمولا در هفته پنجم یا ششم شروع شده و در هفته های چهاردهم تا شانزدهم از بین می رود. گاهی ممکن است حالت تهوع در هفته دوم نیز سراغ شما بیاید. این موضوع به علت افزایش هورمون بارداری یا hCG که توسط جفت آزاد می شود روی دهد، به خصوص در صورتی که دوقلو یا چند قلو باردارید افزایش این هورمون بیشتر نیز می گردد، زیرا جفت های متعدد، گنادوتروپین کوریونی یا hCGبیشتری آزاد می کنند. به مقالات تهوع صبحگاهی در بخش بارداری سایت فرزند مراجعه کرده و راه حل های پیشنهادی را در رابطه با رفع این مشکل بخوانید.

حساس و بزرگتر شدن پستان ها

این موضوع بیشتر در اولین بارداری پیش می آید و در حاملگی های بعدی از بین می رود. ممکن است حتی در چند روز بعد از بارداری متوجه شوید که پستان های تان به طور قابل ملاحظه ای بزرگ و حساس و ملتهب شده است. این تغییرات می تواند به دلیل مقدار زیاد استروژن و پروژسترون در بدن شما باشد.

خستگی

بدن شما دستخوش تغییر است، پس خستگی مفرط در این زمان طبیعی می باشد. اما نگران نباشید بدن تان خود را با شرایط وقف می دهد و این خستگی در هفته دوازده تا چهارده بارداری از بین خواهد رفت. بدن شما با این روش به شما پیغام می دهد که بیشتر استراحت کنید.

یبوست

حدود نیمی از خانم های باردار از یبوست شکایت می کنند. میزان بالای پروژسترونی که در جریان خون شما در گردش است، موجب شلی و کم شدن حرکات روده می گردد و شما را دچار یبوست می کند.

تکرر ادرار

در ابتدای بارداری، رحم، داخل لگن خاصره قرار دارد و به مثانه فشار وارد می کند و به دفعات مکرر نیاز به دفع ادرار را در شما به وجود می آورد و هم چنین حجم خون شما در این دوران به طرز چشمگیری اضافه می شود و باعث افزایش میزان ادراری است که کلیه ها تولید می کنند.

نفخ کردن

به محض آن که باردار می شوید، عوارض جانبی تغییر هورمون شروع می شود و قبل از آن که بزرگ شدن جنین باعث برآمدگی شکم تان گردد، هورمون پروژسترون دست به کار شده و حرکات روده را کند می کند و باعث بزرگ شدن و افزایش اندازه شکم می شود و شکم تان نفخ کرده و متورم می گردد.

تغییرات در خلق و خوی

تغییرات هورمونی در بدن تان باعث تغییر در خلق و خوی می گردد. ممکن است این احساس در شما به وجود بیاید که هر لحظه آماده گریه کردن هستید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)