خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

باید به دختران جوان بگوییم : ریاضی جالب است، علتش هم ...

1393/1/6 1:56
نویسنده : خاله ی مهربون
978 بازدید
اشتراک گذاری

دخترها از ریاضیات خوششان می آید. این علاقه آنها در دوران جوانی نیاز به بستری برای پرورش و تشویق دارد، به آنها بگویید: " شما می توانید ریاضی بخوانید. شما می توانید راز هستی را با ریاضی کشف کنید و حالا بهترین زمان برای این کار است."

 

نوشته : Cynthia Stoddard، مدیر ارشد اطلاعات

من عاشق ریاضی هستم. همیشه دوستش داشتم. حتی زمانی که یک دختربچه بودم و به نظرم چندان جالب نبود بازهم ریاضی را دوست داشتم. بدون در نظر گرفتن این موقعیت اجتماعی من ریاضی را به علت قدرتی که دارد دوست دارم.

بوسیله اعداد ، تجزیه و تحلیل و آمار شما کلید بسیاری از رموز زندگی را بدست می آورید. و حتی بهتر از آن ، شما می توانید مسائل دنیای واقعی را حل کنید.( این یکی از مختصر ترین مقالات درزمینه کارهای زنان در عرصه تکنولوژی است ، و به مناسبت روز جهانی زن ارسال شده است. ) یادداشت زیر مربوط به تجربیات خودم می باشد...

از همان دوران کودکی ام ، تا به امروز در کارم ریاضی قدرت خود را به من نشان داده: به من کمک می کند مشکلاتم را حل کنم. برای مثال:

در دوران کودکی ، همیشه مترجم مادربزرگم بودم، به او در خرید کردن کمک می کردم ( او به زبان ما صحبت نمی کرد). من این مسئولیت را خیلی جدی گرفته بودم و از دانش ریاضی ام برای تصمیم گیری های درست استفاده می کردم.

در دوران دبیرستان، من از توانایی هایم برای رقابتهای علمی مدرسه یک ماز طراحی کردم. جایزه را بردم و خیلی برایم لذت بخش بود. ما از الگوریتم های پیچیده برای محاسبه اینکه چگونه اشکال باعث کندشدن حرکت موش می شوند استفاده کردیم. ( نگران موش نباشید ، او به خوبی و خوشی به زندگی اش ادامه داد.)

بعنوان یک مادر، زمانی که دخترهایم لباس های شبیه به هم می خواستند بپوشند، من از مهارت های هندسی خود استفاده کردم تا یک الگو برای آنها ترسیم کنم. نه یک پروژه نبود ، اما شوخی هم نبود. و من به خودم افتخار کردم چون لباسها بسیار زیبا شده بودند و از همه مهمتر اینکه دخترهایم فکر می کردند که مادرشان فوق العاده است.
و بعنوان یک کارشناس، من از مهارت هایم برای تصمیم گیری های واقعی استفاده می کنم ، مثل کیفیت سنجی نرم افزار با استفاده از آزمایشهای ریسک پذیر. البته ، این آزمایش جدی تر از بقیه مسائل گفته شده می باشد اما ابزارهای امروزی ، تحلیل داده و درک مفاهیم اولیه ، ریاضی را جالب تر کرده است باعث می شوند که شما باهوش تر به نظر برسید : بعنوان یک زن ، ریاضی همیشه جالب است.

از داده های بزرگ تا STEM

در گذشته ، وقتی که تحقیق میکردم، باتوجه به محدودیت های تکنولوژی و فقدان اطلاعات همیشه با یک سری مجموعه داده سرو کار داشتم. ما تنها بخشی از یک مجموعه بزرگ بودیم و مجبور بودیم که آن مقادیر داده را به داده های قابل نمایش و واقعی تبدیل کنیم. با این حال، با پیشرفت هایی که امروزه در عرصه فن آوری شاهد هستیم ( داده های بزرگ) ، ما حالا می توانیم کلیه مقادیر مجموعه های داده ای را مورد پردازش قرار دهیم. میتوانیم بدنبال الگوهایی باشیم که ممکن است در برخی از نمونه ها فراموش شده باشند. معنی این حرف ها این است که مقادیر بزرگ داده ها در حال آشکار سازی مسائلی هستند که تا پیش از این نمی دانستیم.می توانیم الگوهارا ببینیم؛ می توانیم پرده از اسراری برداریم که مدتها ذهن بشر را درگیر خود کرده بودند. و این خیلی جالب است. ما حتی سوالهایی می توانیم بپرسیم که هرگز نمی دانستیم چنین سوالاتی هم وجود دارند! ما فکر می کردیم که نمی شود به دنبال پاسخ سوالها گشت برای اینکه برخی از مقادیر داده خیلی بزرگ بودند. اما حالا ما می توانیم آن سوالها را بپرسیم و به جواب ها هم برسیم ( با ریاضیات). و این خیلی هیجان انگیز است که همه این موارد بخاطر ریاضیات است، با مقادیر داده بزرگ ، و با تجزیه و تحلیل داده ها. و برای یک زن خیلی هیجان انگیز است که به دنبال حرفه های مرتبط با ( علم، تکنولوژی ، مهندسی و ریاضی )STEM باشد.

حرفه های STEM راه خوبی برای کشف معماهای زندگی است. اما با توجه به تحقیقات پیشاهنگان دختر آمریکا ، با اینکه دختران زیادی از حرفه های STEM لذت می برند ، وقتی که نوبت به انتخاب رشته شغلی می شود، تغییراتی بوجود می آیند:
سهم دختران از مشاغل مهندسی، علوم کامپیوتر و فیزیک تنها 20% می باشد.
تنها 25% موقعیتهای شغلی stem را زنان برعهده دارند.
دخترها از رشته های STEM خوششان می آید. این علاقه آنها در دوران جوانی نیاز به بستری برای پرورش و تشویق دارد. یک راه برای وارد کردن زنان در حرفه های STEM گماشتن آنها به بخش های مدیریتی و آموزشی است.

سخن پایانی

ریاضی جالب است . زنان بیشتری باید وارد عرصه فن آوری شوند و زنان بیشتری باید در این حرفه ها مشغول شوند. بر ما واجب است که در زمینه مشاغل STEM بعنوان یک الگو فعال باشیم و مربی دخترانی شویم که به ریاضی علاقمند هستند اما شهامت ورود به این عرصه را ندارند. به آنها بگویید: " شما می توانید ریاضی بخوانید. شما می توانید راز هستی را با ریاضی کشف کنید و حالا بهترین زمان برای این کار است."

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)