خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

آزمایش مرکز جاذبه

1393/1/31 21:00
نویسنده : خاله ی مهربون
1,005 بازدید
اشتراک گذاری

امروز می خواهیم با هم یک آزمایش بسیار جالب انجام بدهیم. همانطور که می دانید هر شی یک نقطه ی خاص به نام مرکز ثقل دارد که وزن اجسام به طور مساوی اطراف آن پخش می شود. شما می توانید اجسام را به شیوه ای که واقعی به نظر نمی رسد بالانس کنید اگر شما آن را درست در مرکز ثقل قرار دهید.

 

وسایل مورد نیاز

دو چنگال هم اندازه و شبیه به هم

خلال دندان

لیوان

کبریت یا فندک

 

دستورالعمل

دو چنگال را بردارید و آن ها را به هم متصل کنید. یک خلال دندان را مطابق شکل در وسط چنگال ها قرار دهید. حالا سعی کنید تعادل خلال دندان را روی لبه ی لیوان حفظ کنید. دسته ی چنگال ها باید به سمت لیوان باشد. به شکل نگاه کنید وضعیت لیوان و خلال دندان باید دقیقاً مطابق شکل بازسازی شود.

آزمایش مرکز جاذبه
آزمایش مرکز جاذبه
آزمایش مرکز جاذبه
آزمایش مرکز جاذبه

حالا از یک بزرگتر کمک بگیرید تا انتهای خلال دندان را که داخل لیوان است آتش بدهد. مراقب باشید تا دستتان به آن نخورد. خلال دندان باید بسوزد و چنگال ها به تنهایی در هوا باقی بمانند.

آزمایش مرکز جاذبه
آزمایش مرکز جاذبه

چه اتفاقی افتاد؟

اگر شما اجسام را به شیوه ی خاصی قرار دهید آن ها نمی افتند. جاذبه هر بخشی از اجسام را به جهت های مختلف می کشد اما اگر شما تعادل را بین همه ی بخش ها برقرار کنید شما می توانید مرکز ثقل را پیدا کنید. اگر اجسام به هم متصل باشند مانند چنگال ها و خلال دندان، آن ها دارای یک مرکز ثقل مشترکند. چنگال ها نمی افتند چون مرکز ثقل درست زیر لبه ی لیوان قرار دارد جایی که نقطه ی حمایتی وجود دارد. وزن خلال دندان ان قدر کم است که تغییری در مرکز ثقل بوجود نمی آورد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)