خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

دندان زیبا ... با من آشنا شو مخصوص شکوفه ها

1393/2/8 14:21
نویسنده : خاله ی مهربون
403 بازدید
اشتراک گذاری

دندان زیبا ... با من آشنا شو مخصوص شکوفه ها  سلام. من ریشه دارم. ولی درخت نیستم. در بدن شما هستم و یکی از اعضای بدن شما به حساب می آیم.

شما وقتی به دنیا می آیید مرا ندارید اما وقتی کم کم بزرگ می شوید من هم در دهان شما رشد می کنم و بزرگ می شوم و بعد از یک مدت تعدادم کامل می شود.

فکر می کنم تا الان حدس زده باشید که من چی ام؟

آفرین. من دندانم. وسیله ای برای جویدن. بهتر است از من برای شکستن خوراکی های سفت مثل فندق و پسته استفاده نکنید.

همه ی شما بچه ها وقتی به دنیا می آیید دندانی ندارید ولی بعد کم کم دندان های شما در می آید اما آن ها دندان های اصلی شما نیستند و وقتی شما به مدرسه می روید آن ها لق می شوند و یکی یکی می افتند و به جای آن ها دندان های اصلی می روید.

شما باید مواظب دندان هایتان باشید چون آن ها در جویدن غذا به شما کمک می کنند و همچنین شما را زیبا و دوست داشتنی نشان می دهند.

بهتر است برای سالم ماندن دندان هایتان از یک مسواک و خمیر دندان کمک بگیرید و هر چند وقت یکبار برای معاینه پیش دندانپزشک های مهربان بروید.

روزی سه بار از مسواک استفاده کنید تا دندان هایتان تا آخر عمر سالم و زیبا در دهانتان خودنمایی کند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)