خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

ساخت کاغذ کادو به همراه بچه ها

1393/2/24 21:15
نویسنده : خاله ی مهربون
880 بازدید
اشتراک گذاری

ساخت کاغذ کادو به همراه بچه ها

امیدوارم روزهای بهاری خوب و شیرینی رو سپری کرده باشین و آماده یک تابستون پر حرارت باشین :) پیش خودم فکر کردم بازم داریم بچه ها رو فراموش میکنیم! بچه ها در سنین پایین بهترین زمان رو برای یادگیری، تجربه کردن و رشد توانایی ها دارن پس ما هم با این آموزش به شما کمک میکنیم در کنار فرزندای گلتون و یا بچه های فامیل یک کاغذ کادوی زیبای تابستونی برای کادو کردن هدیه ها درست کنین.

بهترین روش آموزش استاد شاگردیه پس مهربانانه در کنار بچه ها قرار بگیرین و اجازه بدین ذهن خودشون رو رها کنن. شما فقط مواظب باشین و شرایط رو کنترل کنین تا مشکلی پیش نیاد.

 خیلی عالی به آموزش کاغذ کادوی هندونه ای خوش اومدین! :)

وسایل لازم برای تهیه کاغذ کادو هندوانه ای

این آموزش خیلی ساده است و به راحتی میتونین در خونه با کوچولوتون انجامش بدین. خیلی خوب حالا ببینیم چه چیزهایی برای درست کردن این کاغذ کادوی خوشگل نیاز داریم:

  • کاغذ سفید و اندازش هم به انتخاب خودتون
  • یک عدد سیب زمینی متوسط!!
  • قلمو معمولی از هر مدلی که در دسترس بود
  • رنگ گواش و یا آبرنگ، سه رنگ کافیه قرمز، سبز، مشکی

پیش از شروع مراحل

اول از همه یادتون باشه روی میز یا زیر جایی که میخواین این کاغذ کادو رو درست کنین حتما یک سفره یا یک پلاستیک بزرگ پهن کنین، این به کودکی که همراه شماست کمک میکنه با آزادی بیشتری و بدون ترس از ریختن رنگ ها بر روی فرش و یا زمین فقط و فقط بر روی کار خودش تمرکز کنه.

سعی کنین یک لباس معمولی و راحت به تن کودک باشه تا بازهم نگرانی برای کثیف کردن لباس از طرف هیچکدوم وجود نداشته باشه. دیده میشه خانواده ها لباس های خاص و گرون قیمت تن بچه ها میکنن بعدش بشین، نکن، نرو، نخور و … از دهنشون نمیافته! بچه باید اطرافش رو بشناسه این لذت رو ازشون نگیریم.

درست کردن مهر با سیب زمینی

یک سیب زمینی رو به سادگی به چهار قسمت مساوی تقسیم کنین، مثل همین مدلی که در تصویر زیر مشاهده میکنین، قسمتی از سیب زمینی رو انتخاب کنین که بیشترین شباهت به یک برش از هندوانه رو داشته باشه.

مهر سیب زمینی

مهر سیب زمینی

یک پیش دستی ساده و پلاستیکی رو آماده کنین و کمی از رنگ قرمز رو داخل اون بریزین (اگر از آبرنگ استفاده میکنین از قلمو برای انتقال رنگ به سیب زمینی استفاده کنین) حالا بخش شبیه به قاچ هندوانه سیب زمینی رو به داخل رنگ به آرومی فشار بدین تا یک لایه نازک از رنگ رو به خودش بگیره. پس از اون از این قطعه سیب زمینی مثل یک مهر استفاده کنین و قاچ های هندونه های زیادی رو با رعایت فاصله و زاویه های متفاوت بر روی برگه کاغذی خودتون ایجاد کنین. حالا نوبت بچه هاست!!

در مطالب بعدی شیوه و ایده های درست کردن مهر های طرح دار با سیب زمینی رو حتما براتون قرار خواهیم داد.

نقاشی پوست هندوانه

قلمو رو به دست بچه ها بدین و کمی رنگ سبز در اختیارشون قرار بدین تا بتونن پوست سبز هندوانه رو با دست های کوچولوی خودشون بکشن، البته شما هم میتونین در ایجاد زاویه و انحنای مناسب بهشون کمک کنین تا کار قشنگ تر در بیاد. در بین کار هر چند دقیقه به بچه انرژی مثبت بدین و از کارش تعریف کنین قول خواهم داد همه این لحظات در آینده و قدرت اعتماد به نفس کودک شما تاثیر خواهد داشت.

کشیدن پوست هندوانه

کشیدن پوست هندوانه کاغذ کادو

بچه ها در حال نقاشی

بچه ها در حال نقاشی

فقط به بچه ها یادآوری کنین که مواظب باشن روی بخش های قرمز که با مهر سیب زمینی درست کردیم دستشون رو قرار ندن چون هنوز خشک نشدن.

حالا نوبت دونه های سیاه هندوانه است که به راحتی ته قلمو رو به رنگ سیاه بزنین و دونه ها رو پراکنده بر روی قاچ های هندونه ایجاد کنین.

نقاشی دانه های هندوانه

نقاشی دانه های هندوانه کاغذ کادو

خوب حالا دیگه کاغذ کادوی هندوانه ای ما کامل شده و نیاز داره که خشک بشه، حتما کودک شما هم خسته شده، بهترین زمان که یک عصرونه خوشمزه براش آماده کنین و با هم کمی استراحت کنین تا در این زمان کاغذ کادو هم به خوبی خشک بشه.

با آرزوی سلامتی برای همه مادر و پدر های مهربون، موفق و پیروز باشید.

منبع:http://2nafare.com

پسندها (3)

نظرات (1)

بابا و مامان
25 اردیبهشت 93 8:30