خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

قابل توجه دختران تنبل

1393/2/31 14:24
نویسنده : خاله ی مهربون
1,078 بازدید
اشتراک گذاری

● شما بعد از دستشویی رفتن دستانتان را نمی شویید.

▪ چرا این کار را انجام می دهید؟

توبی ساویل میکروبیولوژیست می گوید: دستان خیس ۱۰ هزار بار بیشتر از دستان خشک باکتریها را به خودش جذب می کند.این میکروبها به شیوع مسمومیت غذایی، سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

▪ راه حل ساده

تحقیقات نشان داده که به خاطر اینکه خشک کننده های هوا زمان بیشتری را نسبت به خشک کردن دستها می گیرد شما می توانید با دستان مرطوب از دستشویی خارج شوید.درعوض دستانتان را با دستمال کاغذی یا حوله خشک کنید و از تماس داشتن با دستگیره در اجتناب کنید.

 

● شما از پدهای بهداشتی بزرگتر استفاده می کنید تا کمتر آن را عوض کنید
▪ چرا نباید این کار را انجام دهید؟
دکتر جانیس رایمر متخصص بیماری های زنان و استاد دانشگاه لندن می گوید:استفاده از پد بهداشتی بزرگ برای کمتر تعویض کردن آن کار درستی نیست.این کار تعادل طبیعی بافتها را به هم می زند و احتمال ابتلا به برفک و عفونت را هم افزایش میدهد.


▪ راه حل ساده
دکتر رایمر می گوید:زمانی که نزدیک عادت ماهانه تان است و همچنین در روزهای پایانی عادت ماهانه تان هستید یک شلوارک با خاصیت جذب کنندگی بپوشید.هر ۳ یا ۴ ساعت در روز و هر ۸ ساعت در شب پد بهداشتی تان را عوض کنید تا خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

 

● شما ایستاده غذا می خورید
▪ چرا نباید این کار را کنید؟
دکتر کتی موس از دانشگاه جی پی اس می گوید: هنگامی که وقت ندارید بنشینید و با عجله غذا میخورید برای دستگاه گوارشتان مضر است.قورت دادن لقمه های غذا آن هم به شکل سریع باعث گرفتگی و اسپاسم در گلو و مری می شود و منجر به سوزش معده تان می شود.


▪ راه حل ساده
حتما برای نشستن و غذا خوردن زمان بگذارید اما نه اینکه جلوی تلویزیون بنشینید.محققان دانشگاه ایالت جورجیای آمریکا کشف کردند که افرادی که به این روش غذا می خورند هر روز به طور میانگین بیشتر از ۱۳۷ کالری مصرف می کنند.

 

● شما ناخن هایتان را می جوید
▪ چرا نباید این کار را انجام دهید؟
مطالعات مشخص می کند که ۹۰ درصد باکتری های دستان شما در زیر ناخن هایتان است.دکتر موس می گوید: ناخن جویدن خطر عفونت را افزایش می دهد به طوری که باکتری وارد پوستتان می شود و باعث زگیل، زخم و تورم انگشتتان می شود.


▪ راه حل ساده
ناخن هایتان را کوتاه نگه دارید.اگر نمی توانید از ناخن جویدن جلوگیری کنید،ناخن هایتان را به کمی وازلین آغشته کنید.آن وقت ناخن هایتان مزه ناخوشایندی می گیرد.

 

● از بطری های پلاستیکی دوباره استفاده می کنید بدون اینکه آنها را بشویید.
▪ چرا نباید این کار را انجام دهید؟
جین هالیهان نایب رئیس مرکز تحقیقات محیطی آمریکا می گوید:شما نمی توانید میکروبها را در یک بطری آب ببینید یا حتی بو کنید.اما میکروبها می توانند باعث بروز مشکلاتی در روده و معده شما شوند.
یک مطالعه کانادایی بر روی بطری های آب در دبستان ها ، آلودگی میکروبی را در شیشه هایی که ۳ بار استفاده شده بودند نشان داد. کتی رایان استاد راهنمای این مطالعه می گوید:هر بطری آبی که مجددا بدون شستن آن استفاده شود باعث تجمع میکروب ها و آلوده شدن بطری به میکروب ها میشود.


▪ راه حل ساده
بطری ها را هر روز با آب گرم و صابون بشویید،خوب آب بکشید و سپس با پارچه ای تمیز آن را خشک کنید. هر هفته بطری ها را در آب خیس کنید تا استریلیزه شوند.

 

● از دهان شویه به جای مسواک استفاده می کنید.
▪ چرا نباید این کار را انجام دهید؟
دکتر هنری کلاور مشاور دندانسازی دنپلن می گوید: دهان شویه ها فقط نفستان را تازه می کند اما باکتری های کمی را می کشد و خیلی کم پلاک های دندانی را که نقش مهمی در پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ایفا می کنند از بین می برد.


▪ راه حل ساده
دندان هایتان را روزی دو بار و هربار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و آن را قبل از غذا خوردن انجام دهید.دکتر نیگل کارتر،مدیر اجرایی موسسه بهداشت دندان بریتانیا،می گوید: شکر یا قند موجود در غذا با پلاک دندان ها واکنش نشان می دهد و اسید تولید می کند که باعث می شود مینای دندانتان از بین برود.مسواک زدن بعد از غذا خوردن باعث ساییدگی دندان می شود درحالی که مسواک زدن قبل از غذا خوردن دندانها را با فلوراید می پوشاند و از ساییدگی و پوسیدگی آنها جلوگیری می کند.

 

● شما ساک ورزشیتان را مرتب نمی شویید.
▪ چرا باید این کار را انجام دهید؟
اگر لباس مرطوب بپوشید،لباسهای ورزشیتان شانس پخش شدن آکنه و تحریکات پوستی را افزایش می دهد.یک متخصص بیماریهای پوستی می گوید:محبوس شدن عرق در بخشهای مختلف بدن باعث عفونتهای قارچی و مخمری می شود مخصوصا در ناحیه زیر سینه، یا در قسمت های تناسلی.


▪ راه حل ساده
دکتر سالی رئیس یک مرکز بهداشت بین المللی توصیه می کند که بعد از هر بار ورزش کردن باید هر یک از لباسهای ورزشی که تماس مستقیم با بدنتان دارد مانند حوله شسته شود.هرگز حوله بدنتان را با حوله ای که وسایلتان را خشک می کنید یکجا نشویید و هرگز وسایلتان را در ساک یا کیف پلاستیکی نگه داری نکنید.

 

● شما با لنز داخل چشمتان می خوابید
▪ چرا نباید این کار را انجام دهید؟
آندرسون، یک عینک ساز و رئیس مرکز مراقبتهای چشمی می گوید: چشمانتان قادر به تمیز کردن خودشان نیستند و زمانی که اکسیژن کمتری به سلولها برسد،خطر عفونت را افزایش میدهد. خوابیدن مکرر با لنز منجر به آسیب های چشمی به صورت همیشگی می شود.


▪ راه حل ساده
آندرسون می گوید: لنزها که شامل تولید جدید لنزهای هیدوژن سیلیکون می شود باید قبل از خواب برداشته شود تا چشمها استراحت کنند.و استفاده از راه حل های غلط یا استفاده از آب شیر برای تمیز کردن آنها باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت می شود.
منبع:aftabir.com

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان یسنا
31 اردیبهشت 93 23:55
مثل همیشه مفید و خوندنی