خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

زنان هندي‌ چگونه براي زايمان طبيعي آماده مي‌شوند؟

1393/3/11 19:38
نویسنده : خاله ی مهربون
308 بازدید
اشتراک گذاری

مجله سیب سبز: درمانگران و متخصصان طب سنتي هند بهره‌گيري از تكنيك‌هاي آرام‌تنی،کششی،تنفسی  و مديتيشن را بهترين راه براي داشتن زايماني طبيعي و راحت مي‌دانند. آنها بر اين باورند كه اجراي اين تكنيك‌ها به دليل ايجاد هماهنگي و هارموني بين جسم و روح خانم‌هاي باردار مي‌تواند بهترين انتخاب براي تسهيل روند زايمان آنها باشد چرا كه اين تكنيك‌ها با تقويت عضلات و عملكرد اندام‌هاي دروني بدن، شرايط روحي مادر را در دوران بارداري بهبود مي‌بخشد و جسم و روح او را براي اين منظور آماده مي‌كند. اجراي تكنيك‌هاي (آرام‌تنی،کششی) يوگا با نظارت متخصص اين حوزه و بهره‌گيري از توصيه‌ها و سفارش‌هاي او مي‌تواند تاثير زيادي در بهبود كيفيت دوران بارداري و فارغ شدن زنان داشته باشد.

اگر به زايمان طبيعي فكر مي‌كنيد

در هندوستان و بسياري از كشورهاي اروپايي گروه زناني كه تصميم دارند فرزندشان را با زايمان طبيعي به دنيا آورند از تكنيك‌هاي آرام‌تني جسم و روح به شیوه هندی‌ها  استفاده مي‌كنند. به اعتقاد درمانگران مكتب آيورودا تكنيك‌هاي تنفسي، ريلكسي و تمرينات بدني كه در اين ورزش آرام وجود دارد به مرور ذهن و جسم مادر را براي داشتن زايمان طبيعي آماده مي‌كند. در بارداری تکنیک‌هایی به زنان آموزش داده می‌شود که با اجرای آن می‌توانند بدن آماده‌تری برای زایمان طبیعی داشته باشند. اجرای تکنیک‌های بارداری به صورت روزانه به زنان باردار کمک می‌کند تا مفاصل ران نرم‌تر و کشاله‌ران قوی‌تري داشته باشند و به این ترتیب زایمان طبیعی موفق‌تر و ساده‌تری را پشت سر بگذارند. تنها باید به این نکته توجه داشت که افرادی که تمایل به استفاده از این تکنیک‌ها را دارند باید زیر نظر مربی حرفه‌ای این تکنیک‌ها و تمرین‌ها را یاد بگیرند و اجرا کنند.
 

زنان هندي‌ چگونه براي زايمان طبيعي آماده مي‌شوند؟


ماهيچه‌ها را تقويت كنيد

در بسياري از متون طب سنتي هند، آيورودا، انجام تمرینات کششی در دوران بارداری به زنان باردار کمک می‌کند تا زایمان راحت‌تری را سپری کنند. در حقیقت اجرای تکنیک‌های آرام‌تني جسم و روان به زنان باردار کمک می‌کند تا عضلات قوی‌تر و مقاوم‌تری در ناحیه شکم و كمر داشته باشند و به این ترتیب زایمان طبیعی بهتری را سپری کنند.اين در حالي است كه اجراي پيوسته تمرین‌های آرام‌تنی به صورت روزانه مي‌تواند در كنار تقويت عضلات و ماهيچه‌هاي بدن به بهبود جريان گردش خون و بهبود اكسيژن رساني سلول‌هاي بدن كمك كند و عملكرد دستگاه قلب را بهبود بخشد. فراموش نکنید که این شیوه تنها با توصیه متخصص طب سنتی و مکمل باید اجرا شود.

با چاقي  بارداري مبارزه كنيد

زنان بسياري در دوران بارداري دچار افزايش وزن و چاقي مي‌شوند. بخشي از اين اضافه وزن طبيعي بوده اما بخشي از آن به دليل عدم رعايت رژيم و برنامه غذايي صحيح اتفاق مي‌افتد كه با كنترل برنامه غذايي و اجراي تكنيك‌ها و تمرين‌هاي آرام تنی و کششی قابل كنترل و حتي درمان است. اگر شما هم تصميم به بارداري داريد و نگرانيد با شروع بارداري بر وزن‌تان افزوده شود مي‌توانيد از تكنيك‌هاي ورزش يوگا بهره بگيريد. با اجرای تمرینات و تکنیک‌ها میزان اضافه وزن خود را در دوران بارداری کنترل و به این ترتیب با آماده نگاه داشتن بدن خود، بعد از زایمان ورزش را شروع کرده و برای حفظ سلامت و تناسب خود اقدام کنيد. به گفته محققان افرادی که در دوران بارداری از این تکنیک‌ها کار می‌کنند یا تمرینات ورزشی ملایم انجام می‌دهند تقریبا 3 کلیوگرم کمتر از افرادی که ورزش نمی‌کنند به اضافه وزن دچار می‌شوند.

دردهاي اين دوران را تسكين دهيد

درد در ناحيه كمر يكي از شايع‌ترين دردهايي است كه زنان در دوران بارداري آن را تجربه مي‌كنند. اين درد كه به دليل افزايش سايز و حجم شكم و كاهش توان عضلات كمر رخ مي‌دهد دردهاي كمري زيادي را براي خانم‌ها به همراه دارد كه از جمله عوارض تعريف شده دوران بارداري محسوب مي‌شود. با اجرای تمرینات کششی یوگا در دوران بارداری و پیش از آن و تمرکز بر عضلات ناحیه کمر و تقویت آنها می‌توان از بسیاری از دردهای ناشی از بارداری به ویژه درد کمر پیشگیری کرد. به گفته درمانگران طب سنتی هند انجام ورزش‌های کششی موجب تقویت عضلات کمر می‌شود و این کار به کنترل و تعدیل فشار ناشی از بزرگ‌شدن شکم و افزایش وزن در زنان باردار کمک می‌کند؛ فشاری که عدم کنترل آن موجب بروز درد در ناحیه عضلات و ستون فقرات مادر می‌شود. علاوه بر این اجرای مستمر این تمرینات به زایمان راحت تر مادر کمک می کند. چرا که با آماده نگاه د اشتن بدن مادر و تقویت عضلات و ماهیچه‌هایی که حین زایمان به کار می آیند می‌تواند زایمانی راحت‌تر را تجربه کند. این شیوه به قدری زایمان را آسان می کند که امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی با اقبال زنان رو به رو شده است.

افسردگي مادرانه را درمان  كنيد

مادران بارداری که در دوران بارداری و حتی پس از زایمان از تکنیک‌های آرام تنی و کششی بهره‌ می‌برند در مقایسه با دیگر زنان باردار از شادابی و نشاط بیشتری برخوردارند، این در حالی است که برخی از مادران به دلیل فاصله گرفتن از شغل و فعالیت‌های اجتماعی‌شان در دوران بارداری و پس از زایمان دچار افسردگی می‌شوند بنابراین این گروه از مادران می‌توانند با اجرای تکنیک‌های یوگا و ورزش‌های کششی آن به کنترل هورمون‌های درونی بدن کمک کنند  و دوران بارداری برای زن باردار لذت بخش و پرنشاط می‌شود. برای اجرای این تکنیک‌ها حتما از متخصص طب مکمل کمک بگیرید.

خواب عمیق‌تری را تجربه کنید

برخی از زنان باردار که تمرینات منظم آرام تنی بارداری را به طور منظم و مستمر در دوران بارداری دنبال می‌کنند، می‌توانند در طول این دوران خواب عمیق‌تری را تجربه کنند. از آنجا که برخی از زنان در دوران بارداری با مشکل اختلال خواب رو به رو می‌شوند می‌توانند از این تکنیک برای درمان این مشکل استفاده کنند. ضمن آنکه زنانی که این تکنیک‌ها را انجام می‌دهند در طول روز توانایی بیشتری برای انجام برنامه‌های روزمره‌شان دارند و کمتر در طول ساعات روز چرت می‌زنند.

يبوست بارداري را درمان كنيد

یبوست یکی از شایع‌ترین عوارض ناشی از بارداری است که برخی از زنان باردار را درگیر می‌کند. اين يبوست مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد كه يكي از آنها تغيير در برنامه رژيم غذايي است. يكي ديگر از دلايل بروز يبوست ايجاد تغيير در فضاي شكم است كه دستگاه گوارش را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد. با بزرگ‌تر شدن جنين مثانه و روده‌ها تحت فشار بيشتري قرار مي‌گيرند و اين مي‌تواند به مرور عملكرد دستگاه گوارش به ويژه روده بزرگ و مثانه را دچار اختلال كند. انجام تکنیک‌های آرام تنی  به صورت روزانه می‌تواند احتمال ابتلا به یبوست را در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. اجرای این تکنیک و مصرف مواد غذایی فیبردار در این زمینه بسیار موثر است و می‌تواند تاثیر مثبتی بر کندی عملکرد روده‌ها داشته باشد.

خداحافظ اضطراب

‌دوران بارداري به خودي خود استرس و اضطراب زیادی را براي مادر به همراه دارد. او در اين دوران به طور مرتب به سلامت جنين و چگونگي وضعيت او فكر مي‌كند. با پيش رفتن ماه‌هاي بارداري اين استرس و اضطراب شكل ديگري به خود مي‌گيرد. در حقيقت نزديك شدن لحظه زايمان و تولد بچه دغدغه مهمی براي مادر جوان مي‌شود مخصوصا اگر او پيش از اين تجربه تولد نوزادي را نداشته باشد بنابراين ترس از تولد، ترس از درد كشيدن يا ترس از سلامت به دنيا آمدن نوزاد همگي مي‌تواند بخش زيادي از انرژي مادر را صرف خود كند در حالي كه زن باردار در شرايطي كه مي‌خواهد زايمان طبيعي را تجربه كند بايد همه انرژي‌ خود را براي زايمان ذخيره كند. نتایج تحقیقات دانشمندان درباره اثرات آرام‌بخشی تمرینات بارداری و تکنیک‌های ریلکسیشن بر کاهش استرس زنان در ماه‌های پایان بارداری نشان می‌دهد افرادی که در دوران بارداری از تکنیک‌های آرام‌تنی و ریلکسیشن بهره می‌برند در مقایسه با زنان دیگر مدیریت بیشتری بر کنترل استرس و اضطراب ناشی از زایمان طبیعی دارند. در حقیقت این گروه در طول دوران بارداری آموزش می‌بینند که چگونه آرامش خود را با مراقبه و تمرینات شادی بخش یوگای بارداری حفظ کنند و در مقایسه با دیگران زایمان آرام‌تر و موفق‌تری را پشت سر بگذارند. متخصصان طب مکمل و سنتی می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)