خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 4 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

عثمان بن طه نائب امام زمان حضرت مهدی (عج) - داستان و سرگذشت او

1393/3/20 14:16
نویسنده : خاله ی مهربون
968 بازدید
اشتراک گذاری

عثمان بن طه نائب امام زمان حضرت مهدی (عج) - داستان و سرگذشت او

عثمان بن طه نائب امام زمان حضرت مهدی (عج) - داستان و سرگذشت او

برای دریافت فیلم روی عکس کلیک نمایید.

روزی روزگاری در شهر بغداد مردی زندگی می کرد که شغلش روغن فروشی بود. او مرد خیلی خوبی بود. از کودکی به یادگیری علوم دینی علاقه بسیاری داشت. در آن موقع زمان امامت امام هادی(ع) بود. این مرد که نامش عثمان بن سعید بود در سن 11 سالگی موفق شد که شاگرد امام هادی(ع) بشه و نزد ایشان علوم دینی را یاد بگیره. امام هادی(ع) در مورد او به دوستانشان فرموده بودند: من به عثمان بن سعید اعتماد بسیاری دارم. عثمان بن سعید مدتی هم در خدمت امام حسن عسگری(ع) بودند. بعد از شهادت امام حسن عسگری(ع)، فرزند ایشان یعنی حضرت مهدی(ع) جانشین پدر شدند. اما خلفای عباسی به دنبال امام مهدی(ع)5 ساله بودند تا او را هم مانند پدر بزرگوارشان به شهادت برسانند. به همین علت امام مهدی به اذن پروردگار از نظرها غائب شدند. مردم دیگه امام را نمی توانستند ببینند؛ اما نمی شد یکباره ارتباط مردم و امام شان قطع بشه ، امام زمان(ع) هم تصمیم گرفتند که نماینده ای داشته باشند تا مردم به صورت غیر مستقیم از طریق نماینده ایشان با امام ارتباط داشته باشند. بهترین کسی که در آن زمان می توانست این کار را انجام دهد، عثمان بن سعید بود که بسیار مورد اطمینان امام هادی(ع) بودند. اولین کاری که در غیبت صغری امام مهدی(ع) به او واگذار کردند؛ این بود که سراغ کودکان یتیم بره و از حال آنها با خبر بشه و بر امور زنهایی که شوهرانشان مرده بود رسیدگی کنه و چند دستور دیگه هم به او دادند. یکی دیگه از وظایف عثمان بن سعید این بود که سوالات مردم در مورد احکام و دین را بگیرد و به نزد امام ببرد تا پاسخ آنها را از امام دریافت کند. عثمان بسیار راز نگه دار بود و وظیفه اش را با شجاعت انجام میداد. او 5 سال نماینده امام بود . قبل از اینکه عثمان بن سعید از دنیا برود به او دستور دادند پسرش را جانشین خود بکند و دوستدارانش و علما را مخفیانه جمع بکند و نامه امام را بر ایشان بخواند. امام در نامه نوشته بودند من به پسر عثمان بن سعید اعتماد زیادی دارم. آرامگاه عثمان بن سعید در شهر بغداد در کشور عراق می باشد.

منبع:دردانه

پسندها (1)

نظرات (0)