خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

بهترین ایده ها برای اتاق های کوچک

1393/3/26 23:35
نویسنده : خاله ی مهربون
816 بازدید
اشتراک گذاری

در این مطلب قرار است برایتان ایده های بسیار عالی برای دکور اتاق های کوچک را بنویسیم که از کمترین فضا، بیشترین استفاده را بکنید.

 

1.    تخت کنج‌نشین در اتاق خواب

در اتاق هایی که کوچک هستند، می توانید دیوار حائلی میان تخت و بقیه اتاق ایجاد کنید. تخت را در کنجی از اتاق قرار دهید و با پرده یا دیواری که باعث تاریکی نشود، آنها را از هم تفکیک کنید. برای زیبایی هم می توانید از پرده های چوبی یا حصیری کمک بگیرید و روی آن قاب عکس یا اثر هنری نصب کنید. در جلوی آن  نیز میز و آباژور و ... را بگذارید. اتاق های کوچک بهتر است سفید باشند تا نور را بیشتر منعکس کنند و فضا دلبازتر دیده شود.
 

بهترین ایده ها برای اتاق های کوچک


2.    آشپزخانه ای به اندازه کابینت

امان از این آشپزخانه های کوچک که فعالیت را برای خانم خانه بسیار دشوار می کنند. اما اگر مجبور به داشتن آشپزخانه ای کوچک هستید، از همه فضای عمودی آن باید بهره بگیرید. ظرف و ظروف آشپزخانه به قدری زیاد و متنوع هستند که هر چه قدر هم کمد و کابینت داشته باشید، باز هم گویا جا کم است. ضخامت سطح کابینت ها را باریک تر از حد نرمال انتخاب کنید. همین چند سانتی متر برای نصب کابینت های بلندتر در بالای کانتر تاثیر گذار است. از دیوار پشت اجاق گاز می توانید برای نصب تاقچه و قرار دادن وسایل آشپزی کمک بگیرید. اگر در آن قسمت آینه دیواری هم نصب کنید، توهم بزرگ تر بودن فضا را هم اعمال کرده اید و به بزرگ تر دیده شدن فضا کمک می کند.
 

بهترین ایده ها برای اتاق های کوچک


3.    اتاق مهمان / کودک

می توانید اتاق باریک و بی استفاده را به اتاق مهمان یا اتاق کودک تبدیل و از فضای آن به بهترین شکل بهره بگیرید. یک گوشه از اتاق را با تخت های دیواری و دو طبقه پر کنید. در ادامه تخت هم، کمد و کشو کار کنید تا وسایل ضروری داخل آنها جای بگیرند. می توانید پرده ای هم برای تخت ها در نظر بگیرید تا در طول روز که استفاده خواب از آنها ندارید، اتاق شکل مرتب تری داشته باشد.
 

بهترین ایده ها برای اتاق های کوچک


4.    اتاق مطالعه

گوشه های بی استفاده خانه را می توان به بهترین شکل استفاده کرد. البته این طرح برای خانه های بزرگ که قسمتی از آنها اتاق کوچکی وجود دارد، مناسب است. اما اگر ایده ای برای این اتاق ندارید ما پیشنهاد می کنیم آن را به فضای مطالعه تبدیل کنید. کتابخانه ای سراسری روی دیوار نصب کنید و در جلوی آن تختی قرار دهید که در عین راحت و استراحت، کتاب های مورد علاقه خود را نیز مطالعه کنید.
 

بهترین ایده ها برای اتاق های کوچک
 

5.    این آپارتمان کوچک در یک اتاق، 5 اتاق مختلف را در خود گنجانده است. به طور مثال، تخت خوابی که در یک گوشه قرار دارد، اتاق خواب است. بقیه صندلی ها و میزها نیز فضاهای مطالعه، غذاخوری، استراحت و فضای نشیمن را شکل داده اند.
 

بهترین ایده ها برای اتاق های کوچک
 

6.    دستشویی شاد

دستشویی های کوچک را نیز می توانید با رنگ های روشن و شاد، دکور کنید تا بزرگ تر و زیباتر دیده شوند. برای این فضا، سینک کوچکی انتخاب کنید که ترجیحا در زیر خود کابینت نیز داشته باشد تا بتوانید لوازم موردنیاز را داخل آن قرار دهید.
 

بهترین ایده ها برای اتاق های کوچک
 

7.    اتاق خواب دنج

وقتی آپارتمان خیلی کوچک است و اتاقی اختصاصی برای خواب ندارد، می توانید گوشه ای از آن را به فضای خواب تبدیل کنید و با پرده از بقیه اتاق جدا کنید. کنجی که برای خواب در نظر می گیرید را نیز با انواع قاب و روتختی و آثار هنری زیبا، تزئین کنید تا نمای بهتری داشته باشد. پرده تفکیک کننده را نیز با دیگر وسایل بخش بیرونی اتاق جفت کنید تا این همخوانی نظم فضا را نمایش دهند.
 

بهترین ایده ها برای اتاق های کوچک
 

8.    اتاق چندمنظوره

در این تصویر، یک اتاق چندمنظوره اما زیبا می بینید که در طبقه های بالای یک آپارتمان بلند قرار دارد. پنجره سراسری با چشم اندازی که به بیرون دارد، نور زیادی را به اتاق وارد می کند. روشن بودن دیوارها نیز بر انعکاس بیشتر فضا بی تاثیر نیست. برای تزئین این اتاق از وسایل آنتیک یا مینیمالیستی استفاده شده است که بیشتر از اینکه کوچک و نقلی دیده شود، شیک و خاص دیده می شود. مبل هایی که تختخواب می شوند اتاق خواب را درست وسط هال آورده اند. این نوع مبلمان برای مواقعی که مهمان دارید هم بسیار مناسب است.
 

بهترین ایده ها برای اتاق های کوچک


9.    اتاق ناهارخوری در دل اتاق نشمین

در آپارتمان های کوچک، بهترین کار، استفاده از مبلمان چندمنظوره است. مبل هایی که تخت می شوند. یا مبل هایی که به صورت L در گوشه اتاق چیده می شوند و می توان با قرار دادن میز پیش دستی، به عنوان فضای نشیمن و با قرار دادن میز بزرگ، به عنوان فضای غذاخوری از آنها استفاده کرد.
 

بهترین ایده ها برای اتاق های کوچک
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)