خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

مهمترین زنان تاریخ تکنولوژی: 5-کارول شاو ، خالق آتاری

1393/3/28 3:23
نویسنده : خاله ی مهربون
721 بازدید
اشتراک گذاری

همه ما خاطرات شیرینی از کودکیمان از بازی آتاری داریم ، حتما برای شما هم جالب است بدانید که خالق آتاری خانمی به نام کارول شاو ست !

مهمترین زنان تاریخ تکنولوژی: 4-رادیا پرلمن ،مادر اینترنت

کارول شاو  (Carol Shaw)

گفته می شود که خانم شاو نخستین زنی است که در عرصه بازیهای ویدئویی شروع به کار کرده است . وی در ابتدا کارمند آتاری بود سپس به Activision پیوست یعنی جایی که بازی معروف خود River Raid را برنامه نویسی نمود ؛ ما این بازی را بعنوان آتاری می شناسیم . این بازی در سال 1982 توسط کمپانی Activision برای آتاری 2600 منتشر شد.

کارول شاو خالق بازی آتاری

از دیگر کارهای شاو می توان به (Tic Tac Toe (1979 ) ، Auper Breakout (1978 و Happy Trails 1984 اشاره نمود. وی همچنین بطور گسترده روی مرجع بیسیک آتاری و پولو کار کرد . بجز ایجاد بازی های کامپیوتری همچنین در سال 2006 بازیهایی با استفاده از الگوریتمهای وی ایجاد شد. ساختن بازیها در آن زمان توسط سیستم هایی با رم 128 بایتی انجام می گرفت.

 بازی آتاری

جالب است بدانید که در سال ۱۹۸۴ "دپارتمان مطبوعات مضر برای نوجوانان" در آلمان اعلام کرد این بازی به دلیل اینکه یک روحیه شبه نظامی در کودکان ایجاد می کند، آنها را به تخریب تشویق میکند، تفکرات غیرمعمول را برمی انگیزد و روحیه تهاجمی و نهایتا مشکلات جسمی نظیر سردرد ایجاد میکند، برای اطفال مناسب نیست. این ممنوعیت تا سال ۲۰۰۲ در آلمان ادامه داشت!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)