خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

با این حقه ها زمان آشپزی خودتونو نصف کنید!

1393/4/14 11:23
نویسنده : خاله ی مهربون
809 بازدید
اشتراک گذاری

درسته که آشپزی کار وقت گیریه اما سعی کنید کلک هایی رو یاد بگیرین که کارتون رو ساده تر کنه ، یادتون باشه همیشه راه های بهتری برای انجام دادن کارها هست ، مثل یه کاشف واقعی راه های جدیدو کشف کنین !

5 تا حقه بهتون یاد میدیم که باعث میشه زمانی که تو آشپزخونه هستید نصف بشه :

یخ ماهی رو آب نکنید

صبر کردن برای آب شدن یخ ماهی وقت گیره – به همین دلیل Jesse Cool سرآشپز کافه خیابون فلی در ملون پارک کالیفرنیا، این قسمتو حذف می کنه یعنی یخ ماهی رو آب نمی کنه. اون فیله ها رو به محض در آوردن از فیریزر ، سرخ ، کبابی و یا بریان می کنه، فقط چند دقیقه به زمان پخت و پز معمول اضافه شده . وقتی ماهی گرم شد ، آب ماهی سس ماهی تابه می شه.

 

بذارید هرکس برای خودش تاکو درست کنه

نون های تاکو فوق العادن . همه مواد تاکو رو با هم مخلوط کنین و تو یه ظرف بزرگ روی میز کنار نونای تاکو سرو کنین تا هر کس نون تاکو خودشو درست کنه . اینجوری کلی در وقت صرفه جویی می شه

 

اجازه بدید آب جوش همه ی کار ها رو انجام بده

یک کاسه پر از سوپ نودل خونگی با سبزیجات خوشمزه یه غذای سالم و قابل اعتماده ، اما این یه غذای سریع برای شام نیست ، به همین دلیل ما هیجان زده ایم که این دستور میان بر رو یاد بگیریم : تمام مایحتاج شما یه بسته نودل نازک ، پودر سبزیجات پخته شده ، یه مقدار شکر و مقداری هویج ، پیازچه ، بوکچوی (bok choy) ، سیر و فلفل رنده شده یا خرد شده است که همه را با هم در ظرف بریزید . روی آن ها آب جوش بریزید و اجازه بدید 10 تا 15 دقیقه بمونه . نودل ها و سبزیجات نرم و ترد می شن ، و آبش به یه سوپ خوشمزه تبدیل میشه.

 

گوشت رو کمی فریز کنید

زمانی که در حال درست کردن غذاهایی با تکه های گوشت هستین مثل فاجیتاس( نوعی غذای مکزیکی که با گوشت یا مرغ تکه تکه شده و سبزیجات خورد شده و پنیر رنده شده لای نان ذرت مکزیکی به همراه خامه ترش سرو می شود) هستید ، تکه تکه کردن گوشت ها اونم به اندازه مساوی وقت زیادی میگیره ، حقه ای که باعث می شه کارتون به سرعت انجام بشه اینه که اول از همه گوشت نپخته رو فریزری کنید . 20 دقیقه درون فریزر بذارید ، زمانیکه دارید بقیه مواد رو آماده می کنید ؛ وقتی از فیرزر درش میارید دیگه هیچ مشکلی برای تکه کردنش به شکل عالی ندارید ، پختن تکه های هم اندازه سریعتره .

 

لازم نیست منتظر گرم شدن فر بمونید

محبوبیت اخیر ماهی تابه های چدنی دلایل زیادی داره : تابه دوام بسیار بالایی داره و غذاها توش سریع آماده میشه ، و گرما رو به خوبی هدایت می کنه . اما ماهی تابه چدنی علاوه بر همه اینها می تونه گزینه بهتری باشه تا اینکه منتظربشید فر گرم بشه . اهمیتی نداره اگه شما مرغ یا سیب زمینی می پزید ؛ اضافه کردن مواد به ماهی تابه داغ زمان کل پخت و پز شما رو کم میکنه و علاوه بر این قسمت های طلایی سرخ شده قشنگی روی غذا خواهید داشت .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)