خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

اسکراب طبیعی برای بدن: 1- لیمو و دانه خشخاش

1393/4/14 11:26
نویسنده : خاله ی مهربون
1,162 بازدید
اشتراک گذاری

استفاده از اسکرا ب های بدن به منظور جلوگیری از پیر و چروک شدن بدن در حالی که صورت صاف و جوانی داریم ضروریست ، این اسکرابها آنقدر طبیعی هستند که می شود آنها را خورد !

 

برخی از بهترین دستور ساخت ها و نکاتی برای ساختن اسکراب های طبیعی با ترکیباتی که در آشپزخانه تان پیدا می شود را برای شما آماده کرده ایم :

استفاده از نمک دریایی(به منظور داشتن یک اسکراب قدرتمند) یا شکر قهوه ای ارگانیک(سازگار با پوست های حساس) به عنوان زیرلایه توصیه می شود. همه این نسخه ها به روغن نارگیل خالص نیازمندند چرا کهاین ماده یک ضد قارچ طبیعیست وبه منظورآبرسانی بهینه به پوست، سریع جذب می شود. همچنین می توانید روغن های زیتون، گردو، آووکادو یا روغن آفتابگردان را جایگزین کنید گرچه ممکن است این گزینه ها غلظت بیشتری داشته باشند.

هنگام مخلوط کردن، روغن باید به حالت مایع باشد. بهترین راه برای آب کردن روغن جامد نارگیل گذاشتن قابلمه روی شعله کم است. به هم زدن ادامه بدهید تا نرم شود، سپس شعله را خاموش کرده بگذارید در دمای اتاق سرد شود. اگر از مایکروویو استفاده می کنید، هر بار به مدت 10 ثانیه گرما دهید تا آب شود. حرارت می تواند خاصیت درمانی روغن ها را تغییر دهد، بنابراین بهتر است از حرارت کمتری استفاده کنید. 

برای جوانسازی پوستتان ، اسکراب را دایره وار (به صورت دایره های کوچک) و به آرامی، در سراسر پوست بدنتان ماساژ دهید. 

اسکراب لیمو و دانه خشخاش

پوستی باطراوت داشته باشید. ویتامین های سی طبیعی لیمو ترش به فعالیت سلول های پوستی و روشن شدن پوست کمک می کند.به علاوه، مرکبات انرژی زا (پرتقال و ليمو و نارنج و نارنگي و بالنگ ) بوی بد را زدوده و پوست را تمیز می کند. این ترکیب شبیه دستورپخت یک شرینی خوشمزه است اما ما از آن برای بدنمان استفاده می کنیم و البته دانه های ریز خشخاش هم به آن اضافه می کنیم .

scrub-2

ترکیبات:
4 عدد لیمو
یک قاشق غذا خوری دانه خشخاش
یک فنجان شکر
یک قاشق چایخوری پودر وانیل
¼ فنجان بلغور (ذرت ،گندم جو و غیره)
نصف فنجان روغن نارگیل

اسکراب بدن

دستور تهیه: لیموها را پوست بگیرید سپس بگذارید پوست ها ی خرد شده به مدت یک تا دو ساعت خشک شوند. دانه های خشخاش، شکر، بلغور ذرت، وانیل و پوست لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید. روغن را روی این ترکیبات بریزید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. می توانید این ترکیب را در یک شیشه (مربا) که درش محکم بسته شده تا مدت سه ماه نگه دارید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)