خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان توان‌خواه

1391/8/25 10:11
نویسنده : خاله ی مهربون
960 بازدید
اشتراک گذاری

 در خانه هنرمندان شهر اصفهان آثاری از نقاشی های کودکان معلول در هفته گذشته به نمایش درآمد.

 

نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان توان‌خواه


بچه‌ها روی ویلچر نشسته بودند. همه از این سوی نمایشگاه به آن سو می‌رفتند و تمام نقاشی‌ها را از نظر می‌گذراندند. نگاهشان از خوشحالی برق می‌زد. مربی‌ها هم با لبخندهایی سرشار از امید به آنها می‌نگریستند. محدثه با ویلچر به سمت نقاشی‌های خودش رفت و رو به فاطمه کرد و گفت: "همه اینها را خودم کشیدم. به نظرت خوب شده؟" فاطمه که به سختی راه می‌رفت، نزدیک محدثه شد و گفت: "معلوم است که خوب شده، نقاشی‌های همه ما خوب شده. .

 

 

خانه تجسمی حوزه هنری استان اصفهان با همکاری انجمن توانخواهان آسوده مأوا اقدام به برگزاری نمایشگاه نقاشی در خانه هنرمندان اصفهان نمود

این نمایشگاه حاصل 3سال کار معلولان این انجمن بود که 350اثر از 35نفر را به نمایش گذاررد ، آثار شرکت کنندگان در این نمایشگاه شامل آثار کودکان 6سال تا 35سال بود.

نمایشگاه نقاشی توانخواهان از روز پنج شنبه 4 آبان ماه در خانه هنرمندان اصفهان واقع در پارک ایثارگران افتتاح شد و تا 11آبان ماه جهت بازدید عمومی دایر بود.

 

 

این موسسه با حمایت خیرین نیکوکار راه‌اندازی شده و تاکنون خانواده‌های بسیاری، فرزندان ناتوان جسمی و ذهنی را به موسسه آورده‌اند.

شهناز محمدی، یکی از مسۆولان این موسسه که نگاهش را از بچه‌ها بر نمی‌داشت ، گفت: اکثر این بچه‌ها در خانه و به دور از اجتماع و بدون هیچ گونه تفریح و شادی زندگی می‌کردند.

 

 

شهناز محمدی، یکی از مسۆولان این موسسه که نگاهش را از بچه‌ها بر نمی‌داشت ، گفت: اکثر این بچه‌ها در خانه و به دور از اجتماع و بدون هیچ گونه تفریح و شادی زندگی می‌کردند.

وی ورود بچه‌ها به موسسه را گامی بزرگ در زندگی آنها و والدینشان دانست و خاطر نشان کرد: همه این بچه‌هایی که هم اکنون با شور و نشاط وافر اینجا حضور دارند، افسرده و ناتوان در کنج خانه روزگار می‌گذراندند.

 

محمدی نقاشی کشیدن را عاملی برای بروز احساسات بچه‌ها دانست و تاکید کرد: خیلی از اینها حتی قدرت کشیدن یک خط را هم نداشتند و بعد از حدود سه سال به جایی رسیدند که موسسه، آثارشان را برای نمایش عرضه کرده است.

شکوه قسیمی، مربی نقاشی و یکی از خیرین موسسه نیز گفت: خیلی از این‌ها با داشتن معلولیت‌های بالا نقاشی می‌کنند.

نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان توان‌خواه

این مربی نقاشی ادامه داد: شاگردان من، عاشق رنگ هستند و با شوقی فراوان مداد را به دست می‌گیرند و با تمام وجود روی کاغذ طرح و نقش می‌کشند.

نمایشگاه نقاشی موسسه ماوی تا پایان هفته دایر بود و خیرین نیز با حضور در نمایشگاه، به خرید تابلوها مبادرت کردند.

گفتنی است، انجمن توانخواهان آسوده مأوا به منظور ایجاد بستری مناسب در راستای شکوفائی توانائیهای بالقوه معلولین جسمی ذهنی با اهداف ارائه خدمات آموزش، توانبخشی، رفاهی و ... شروع به کار نموده تا در کنار دولت، بخشی از حقیقت فریاد معلولین را که چشم انتظار ارائه خدمات فوق الذکر از دولت هستندرا به نمایش بگذارد. این انجمن به صورت یک تشکل غیردولتی با مشارکت و حمایت مردم معلولین را یاری می نماید. همچنین کلیه درآمد حاصل از فروش به توانخواهان هدیه می گردد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)