خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

مهمترین زنان تاریخ تکنولوژی: 7-کارلا منینسکی

1393/5/23 2:03
نویسنده : خاله ی مهربون
377 بازدید
اشتراک گذاری

کارلا منینسکی در آغاز عصر طلایی بازیهای کامپیوتری  جزو اولین  مهندسان شرکت آتاری بود ،او با توجه به استعداد هنری اش به هنرهای تصویری علاقمند بود و به سمت ترکیبی از برنامه نویسی و انیمیشن رو آورد !

کارلا منینسکی  (Carla Meninsky)

مهمترین زنان تاریخ تکنولوژی: 6-رابرتا ویلیامز

 
 

زمانی که کارلا منینسکی بعنوان طراح بازی در کنسولهای آتاری 2600 استخدام شد، یکی از دو زن مهندسی بود که در اوایل سال 1980 در شرکت آتاری فعالیت می کرد. زن دیگر کارول شاو نام داشت. منینسکی در زمان فعالیت خود مسئول ارتقای (Indy 500 (1977، بازی جنگ ستارگان (1979) و Dodge EM که برنده جایزه بهترین بازی های سال 1980 شد ، بوده است. call of duty هنوز متولد نشده بود ولی این بازی ماشین سواری ( که شامل کنترل سرعت ماشین مسابقه در مسیر چهار بانده و جمع آوری نقطه ها برای رفتن به مراحل بعدی بود ) آغاز به کار عصر طلایی بازیهای کامپیوتری محسوب می شد. منینسکی همچنین روی بازهای چند نفره Warlords کار کرده بود .

مادر کارلا یک برنامه نویس بود و او برنامه نویسی را در دبیرستان یاد گرفت ، او در دانشگاه استنفورد از ریاضیات به نوروسایکولوژی و Brain Modelling تغییر رشته داد . کارلا با توجه به استعداد هنری اش به هنرهای تصویری علاقمند بود و به سمت ترکیبی از برنامه نویسی و خلق انیمیشن رو آورد ! او ایده های انیمیشن خود را به آتاری معرفی کرد و در آنجا استخدام شد و در آغاز استارت آپ جدید آتاری  استعدادش در راه تولید بازیهای ویدویی به کار گرفته شد !

Carla-Meninsky

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)