خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

پدر! تو منو درک نمي کني

1393/6/14 4:03
نویسنده : خاله ی مهربون
738 بازدید
اشتراک گذاری

زندگی مثبت: کودک به بازي و ايجاد ارتباط عاطفي با پدر نياز دارد و اگر پدر در سن پايين و جوان هم حوصله بازي با فرزندش را نداشته باشد يا نتواند نيازهاي عاطفي او را تامين کند تفاوتي با يک پدر مسن ندارد با اين حال در حال حاضر پدراني هستند که فاصله سني زيادي با فرزندانشان دارند. راهکارهايي که در مقاله زير مي‌خوانيد، مي‌تواند راهگشاي خوبي براي اين گروه از پدران باشد.

پدر! تومرا درک نمي کني

با فرزندتان حرف بزنيد

فرزندان براي رشد و تربيت به حمايت و تعامل عاطفي با والدينشان نياز دارند. علاوه بر نقش پررنگ مادر در تربيت و رشد کودک، نقش پدران نيز در اين ميان بسيار تاثيرگذار است. ازدواج دختران جوان با مرداني که فاصله سني زيادي با آنها دارند علاوه بر معضلاتي که براي همسران ايجاد مي‌کند، پيامدهايي را براي فرزندان به دنبال دارد اما آنچه که اهميت دارد نحوه و کيفيت تعامل پدران با فرزندان است.

اينکه شما پدر پرمشغله‌اي هستيد و زمان زيادي را خارج از منزل به کار و فعاليت مشغول هستيد، نمي‌تواند بهانه‌اي براي عدم ارتباط کافي و مفيد با فرزندتان باشد. به‌عنوان يک پدر در همان ساعاتي که در منزل هستيد مي‌توانيد با فرزندتان تعامل خوبي را برقرار کنيد. با فرزندتان صحبت کنيد و از نيازهاي رواني او آگاه باشيد. از دغدغه‌ها و تنش‌هايي که او در سن خودش با آن روبرو است مطلع شويد و سعي کنيد قبل از امر و نهي کردن و قضاوت فرزندتان، او را درک کنيد.

اطلاعاتتان را به‌روز کنيد

فرزند شما ساعت‌ها پاي رايانه مشغول بازي يا کار است. او در شبکه‌هاي اجتماعي بسياري عضو است و دائم با دوستانش در مورد اين شبکه‌ها و اخبار جديدي که به دست مي‌آورند به بحث مي‌پردازند. قبل از اينکه او را محکوم به اين کنيد که وقتش را به بطالت مي‌گذراند و همه ذهنش مشغول رايانه و گوشي تلفن‌همراهش شده است، تلاش کنيد خودتان را با اطلاعات جديد به‌روز کنيد و بفهميد در اين شبکه‌ها يا در سايت‌هايي که فرزند شما با آن سرگرم مي‌شود چه اتفاق‌هايي در حال وقوع است. اگر نسبت به محيطي آشنايي کاملي نداشته باشيد نمي‌توانيد ديگران را از استفاده از آن ابزارها محروم يا محدود کنيد چون در اين شرايط تنها يک برچسب به شما زده مي‌شود و آن اين است؛ پدرجان! شما مرا درک نمي‌کنيد!

همه چيز را سياه و سفيد نبينيد

جامعه‌اي که فرزندتان در آن زندگي مي‌کند بسيار متفاوت از آن جامعه‌اي است که زماني شما در آن رشد پيدا کرده‌ايد. ظاهر و نحوه لباس پوشيدن افراد تغيير کرده و فرزند شما وقتي همسالان خود را با شکل و شمايلي متفاوت از خود مي‌بيند دوست دارد همانند آنها باشد. به فرزندتان بياموزيد از هر فرهنگي نکات مثبت آن را جذب کند و در اين مورد خيلي او را محدود نکنيد.

به رشد خودتان هم فکر کنيد

با به دنيا آمدن فرزند، بيشتر والدين خود را فراموش مي‌کنند اما اين نکته را فراموش نکنيد که نقش شما به‌عنوان پدر خانواده در تربيت و رشد فرزندتان بسيار بااهميت است. نحوه رفتارتان با همسر و کيفيت زندگي شغلي و احساسي‌تان الگوهايي را در اختيار فرزندتان قرار مي‌دهد که اگر اين الگوها نامناسب باشد در زندگي آينده و بزرگسالي او تاثيرات مخربي را بر جاي خواهد گذاشت. فرزند شما به پدري نياز دارد که در همه حال به ظاهر خود توجه مي‌کند، پدري که بهترين رابطه عاطفي را با مادرش دارد و به رشد و ترفيع در حرفه‌اش بها مي‌دهد. او با مشاهده اين رفتارها احساس خوبي را تجربه خواهد کرد.
 
 
 
پسندها (3)

نظرات (0)