خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 29 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

6 خوراکی بهاری برای مادران باردار

1394/2/5 18:36
نویسنده : خاله ی مهربون
776 بازدید
اشتراک گذاری

نی نی سایت: از مزایای غذاها و خوراکی های رنگارنگ، خوشمزه و مغذی که به وفور در فصل بهار وجو دارد و مزایایی را هم برای شما و هم برای کودک در حال رشدتان ایجاد می‌کند، بهره کافی را ببرید.در این فصل شما گزینه های زیادی از غذاهای سالم را برای تغذیه خود خواهید داشت.
 

در اینجا چند تا از غذاهای مناسب برای دوران بارداری را که شما باید در اولویت های لیست خرید خود قرار دهید، آورده شده است که در این قسمت با چگونگی شیوه مصرف آن با شما همراه هستیم.

مارچوبه (Asparagus)
 
 

فصل آن چه زمانی است؟

 
اگرچه مارچوبه درطول سال هم می‌توان یافت، اما در بیشتر مناطق، اوج آن در بهار است.

چرا مصرف آن در دوران بارداری خوب است؟

 
این ساقه های سبزرنگ غنی از ویتامین K هستند که به انتقال مناسب کلسیم در بدن کمک می‌کند و در شکل گیری و سلامت استخوان ها نقش دارد. به علاوه یک فنجان مارچوبه یش از نیمی از نیاز روزانه به فولیک اسید، که موجب جلوگیری از آسیب در مجاری عصبی در نوزادان می‌شود را فراهم می‌آورد.

نحوه استفاده آن چگونه است؟ 

چند قطره روغن زیتون، کمی نمک و آب لیمو تمام چیزی است که شما برای خارج کردن عطر و طعم مارچوبه به آن نیاز دارید. می‌توانید آن را بخارپز یا کبابی کنید و یا آن را در فر بگزارید و از یک طرف آن شروع به خوردن کنید و یا آن را به سالاد، پاستا یا غذاهای برنجی اضافه کنید.

توت فرنگی (Strawberries)
 
 

فصل آن چه زمانی است؟

 فصل این میوه بهار است، اما تا مدت ها بعد از آن هم می‌توان آن را در قفسه میوه فروشی ها یافت.

چرا مصرف آن در دوران بارداری خوب است؟ 

توت فرنگی نه تنها یک راه سالم برای برطرف کردن نیاز به شیرینی است بلکه مصرف یک وعده از آن (هشت عدد) میزان بیشتری ویتامین C نسبت به پرتقال را داراست .علاوه بر پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن شما و استخوان‌ها و رشد نوزاد، هم چنین به شما در جذب آهن نیز کمک می‌کند. فقر آهن یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری است که بر اثر افزایش حجم خون برای حمایت از رشد جنین ایجاد می‌شود.

نحوه استفاده آن چگونه است؟ 

یک فنجان توت فرنگی بعد از شام به عنوان یک درمان مستقل عمل می‌کند، اما شما همچنین می توانید آن را به همراه ماست بستنی در وعده صبحانه صرف کنید، و یا برش هایی از آن را به سالاد خود برای وعده نهار اضافه کنید.

آوکادو (Avocados)
 
 
 
فصل آن چه زمانی است؟ 

اگرچه این میوه را عملاً یک میوه بهاری در نظر می گیرند، اما می توان در تمام طول سال از آن لذت برد.

چرا مصرف آن در دوران بارداری خوب است؟ 

آوکادو حاوی چربی های اشباع نشده خوبی است که موجب پایین آوردن سطح کلسترول می شود . مواد مغذی مثل ویتامین های گروه B و اسید فولیک که برای رشد مغز، چشم ، سیستم عصبی و بافت های چربی کودک ضروری را تأمین می کند.

نحوه استفاده از آن چگونه است؟ 

ممکن است کمی زمان بر باشد. یک چهارم آوکادو را خرد کرده و آن را با مقداری آب  لیمو و فلفل ترکیب کنید و برای داشتن یک صبحانه مغذی و کامل آن را بر رو ی یک تکه نان تست بمالید. آیا طعم یا بافت آوکادو را دوست ندارید اما همچان میخواهید که از مزایای آن بهره مند شوید؟ برش هایی از آن را به اسموتی دلخواه خود، مانند اسموتی موز و شیر بادام اضافه کنید.

چغندر (Beets)
 
 

فصل آن چه زمانی است؟ 

چغندر در یک دمای معتدل رشد می‌کند، پس بهتر است در اوایل بهار و پیش از گرم شدن هوا از آن لذت ببرید.

چرا مصرف آن در دوران بارداری خوب است؟ 

فقط یک فنجان از این سبزی ریشه دار رنگی بیش از 30 درصد از نیاز روزانه شما به فولیک اسید (که همانطور که می‌دانید برای سلامت مغز و ستون فقرات کودک شما ضروری است) را تأمین می‌کند، در حالیکه ممکن است کمبود آن، به خصوص درسه ماهه سوم بارداری منجر به ایجاد تورم شود. همچنین چغندر منبع خوبی از فیبر (که از یبوست در دوران بارداری جلوگیری می‌کند) و پتاسیم (که از خستگی و گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند) است.

نحوه استفاده از آن چگونه است؟ 

چغندر ممکن است میوه عجیبی به نظر بیاید اما آسان تر از این نمی توان آن را آماده کرد. آن را بجوشانید تا نرم و ترد شود، اجازه دهید تا خنک شوند و سپس پوست آن را بکنید. می توانید آن را به سالاد، غلات، سوپ، تخم مرغ و یا حتی اسموتی ها اضافه کنید.

زردآلو (Apricots)
 
 

فصل آن چه زمانی است؟ 

با خشک کردن این میوه م می‌توانید در هر زمانی از سال از آن لذت ببرید، اما اوج آن اواخر بهار و تابستان می باشد.

چرا مصرف آن در دوران بارداری خوب است؟ 

فیبر رژیمی موجود در زردآلو باعث هضم بهتر غذا شده ، که برای مادران بارداری که دچار نفخ می‌شوند می تواند بسیار کمک کننده باشد. زردآلو همچنین می‌تواند منبع خوبی برای ویتامین A باشد، که به سیستم ایمنی بدن شما برای داشتن یک بارداری سالم کمک می‌کند.

نحوه استفاده از آن چگونه است؟

 می‌توانید از این میوه بهاری در سالاد میوه استفاده کنید. می توانید برش هایی از این میوه را در فریزر نگه دارید و در هنگاه نیاز از آن استفاده کنید.

اسفناج (Spinach)
 

 
فصل آن چه زمانی است؟ 

مطمئناً شما می توانید این سبزی فوق العاده مغذی را در هرزمانی تهیه کنید، اما اسفناج به عنوان یک محصول بهاری شناخته شده است. به دنبال اسفناج های تازه باشید و آن هایی را کوچک تر و ترد تر هستند و برگ های روشن تری دارند را انتخاب کنید.

چرا مصرف آن در دوران بارداری خوب است؟ 

اسفناج سرشار از آهن می باشد که برای داشتن یک بارداری سالم حیاتی است، زیرا مواد مغذی موجود در آن تقریباً دوبرابر آن چیزی است که انتظار آن را دارید. آهن به بدن شما در ساختن هموگلوبین، پروتئین موجود  گلبول قرمز خون، که اکسیژن را به سلول‌های دیگر می‌رساند، کمک می‌کند. به دلیل اینکه در دوران بارداری میزان خون در بدن شما افزایش می‌یابد ، شما به آهن بیشتری برای ساختن هموگلوبین نیاز دارید. همچنین شما به آهن اضافی برای جفت و کودک در حال رشدتان احتیاج دارید.

نحوه استفاده از آن چگونه است؟ 

شاید بهترین نکته درباره اسفناج همه کاره بودن آن است. می‌توانید از برگ درشت آن در سالاد استفاده کنید، و یا برگ های آن را ریز کرده و به غذاهایی مانند پاستا اضافه کنید، به این شکل شما تمامی مواد مغذی آن را دریافت می‌کنید بدون آنکه حتی مزه آن را فهمیده باشید.
 
 
 
پسندها (1)

نظرات (0)