خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

با شلوار جین‌های کهنه تابلوی زیبا درست کنید

1394/6/24 19:11
نویسنده : خاله ی مهربون
1,199 بازدید
اشتراک گذاری
جين‌هاي كهنه و رنگ‌باخته هرچند قابل پوشيدن نيستند ولي مي‌توانند براي مصارف ديگر مناسب باشند. مي‌توان با روش‌هايي مثل رنگ كردن، برش زدن، ريش‌ريش كردن پارچه‌هاي جين، ايده‌هاي خلاقانه‌اي جهت لذت بيشتر از زندگي روزمره ارائه كرد.
 

 اولين پارچه جين در سال 1853 توسط Levi Strauss در سانفرانسيسكو به عنوان لباس كارگران معدن معرفي شد. در ابتدا جين به دليل استحكام زياد به عنوان لباس كار شناخته می‌شد، بعد در راستاي مقبوليت خاص (مثلا درFashion Show ها) و مقبوليت عمومي، صنعت جين گسترش وسيعي پيدا كرد و تا به امروز پارچه‌هاي جين جدا از پوشاك در حيطه‌هاي ديگر نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرند.  معمولا شلوارهاي جين قبل از پاره شدن كهنه مي‌شوند. 
 

یک جین عشق!


جين‌هاي كهنه و رنگ‌باخته هرچند قابل پوشيدن نيستند ولي مي‌توانند براي مصارف ديگر مناسب باشند چون هنوز دوام و مقاومت كافي دارند. مي‌توان با روش‌هايي مثل رنگ كردن، برش زدن، ريش‌ريش كردن پارچه‌هاي جين، ايده‌هاي خلاقانه‌اي جهت لذت بيشتر از زندگي روزمره ارائه كرد؛ مثل همين كاري كه مي‌خواهيم انجام بدهيم. 

نكته كنكوري

لازم به ذكر دانستم كه در رابطه با كلمه چيني نوشته شده در قسمت بالايي كار، توضيح مختصري ارائه كنم. اين كلمه چيني مترادف با واژه Love است. در اينجا به كار بردن واژه چيني به جاي خود واژه Love در واقع نوعي انتقال متفاوت و جديد يك پيام و مفهوم آشناست؛ يعني همان اصلي كه هنر را برپا نگه مي‌دارد: «به كار بستن روشي بكر براي برقراري ارتباط سازنده و موثر در زندگي.»

مواد لازم
 

  • شلوار جين كهنه
  • قاب چوبي
  • چسب
  • متر پارچه‌اي از كارافتاده
  • آب ژاول
  • گل خشك
  • رنگ آکریلیک


مراحل کار

1- ابتدا قسمت مورد نظر شلوار جين را برش مي‌زنيم و از آب ژاول براي شستن جين (پايين آوردن تن رنگي پارچه) استفاده مي‌كنيم. به وسيله پارچه آغشته به آب ژاول قسمت مورد نظر پارچه جين را مرطوب كرده و زمان مي‌دهيم تا به درجه دلخواه از كمرنگي برسد. سپس آن را با آب خالي شسته و خشك مي‌كنيم. بديهي است كه بايد در اين مرحله از كار تناسب رنگ پارچه را با مراحل بعدي لحاظ كرد. 
 

یک جین عشق!


2- پارچه را با استفاده از سنجاق به دورتادور قاب چوبي وصل مي‌كنيم. بعد از وصل پارچه به يك ضلع از قاب، آن را كاملا با دست مي‌كشيم و ضلع مقابل را سنجاق مي‌كنيم تا پارچه صاف و بدون چين‌خوردگي روي چهارچوب قاب قرار بگيرد. سپس دو ضلع بعدي را هم به همين شكل به انجام مي‌رسانيم. 
 

یک جین عشق!


3- جهت پوشاندن لبه‌هاي خارجي قاب مي‌توانيم به عنوان مثال از متر‌هاي پارچه‌اي استفاده كنيم كه در اين كار تركيب جالبي با پارچه درست كرده است؛ البته مي‌شود از روبان‌هاي مختلف يا رنگ‌هاي پارچه و... هم براي تزيين لبه قاب استفاده كرد. 
 

یک جین عشق!


4- در مرحله پاياني با استفاده از گل‌هاي خشك و رنگ آکریلیک نوشته، طرح يا فرم دلخواه خود را روي كار اجرا كنيد. اين مرحله هم كاملا سليقه‌اي است و در عين حال بايد از اصول هنري از جمله تناسب رنگ‌ها، طراحي بكر، سادگي و نشاط پيروي كند تا نتيجه كار مطلوب واقع شود. 
 

یک جین عشق!
پسندها (2)

نظرات (0)