خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

در هر قاعدگی چه مقدار خون از دست می دهید؟

1394/6/24 19:13
نویسنده : خاله ی مهربون
1,161 بازدید
اشتراک گذاری

سایت نی نی بان: دوران قاعدگی یکی از مهم ترین دوره‌های زندگی هر خانمی است و از آنجا که به‌ طور معمول، خانم ها را یک هفته در ماه درگیر می ‌کند، اهمیت ویژه‌ای دارد.بروز اولین قاعدگی در دختران جوان نباید موجب ترس و نگرانی آنها شود. این امر نشان می‌ دهد که آنها سالم هستند و آمادگی مادر شدن را در آینده دارند.
 

نی نی بان: سایت نی نی‌ بان یک نظرسنجی با عنوان «فکر می کنید به طور طبیعی در هر قاعدگیچه مقدار خون باید از دست بدهید؟» ترتیب داد که در آن مخاطبان طبق نظرات شخصی خود به گزینه‌های «۴ قاشق»، «۸ قاشق» و «۱۲ قاشق» رای دادند.

طبق آخرین آمار گرفته شده، ۸% افراد به گزینه «۴ قاشق»،۴۱% افراد به گزینه «۸ قاشق» و ۵۱% مخاطبین هم به گزینه «۱۲ قاشق» رای داده‌اند. با توجه به نتایج نظرسنجی اکثریت مخاطبان نی نی بان معتقدند که در هر دوره قاعدگی ۱۲ قاشق خون از دست می دهند. این درحالی است که طبق نظر کارشناسان و در واقعیت در هر سیکل قاعدگی بایستی ۴ قاشق خون از بدن خارج شود.  
 
در هر قاعدگی چه مقدار خون باید از دست بدهید؟

دوران قاعدگی یکی از مهم ترین دوره‌های زندگی هر خانمی است و از آنجا که به‌ طور معمول، خانم ها را یک هفته در ماه درگیر می ‌کند، اهمیت ویژه‌ای دارد.بروز اولین قاعدگی در دختران جوان نباید موجب ترس و نگرانی آنها شود. این امر نشان می‌ دهد که آنها سالم هستند و آمادگی مادر شدن را در آینده دارند.

وقتی زمان عادت ماهانه می‌‌رسد درد خفیف، نفخ و تحریک پذیری قابل انتظار است. با این حال گرفتگی شدید عضلات، خونریزی شدید، خستگی و سایر علائم جدی که کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بروز نمی‌کند. اگر عادت ماهانه شما درد قابل توجهی در شما ایجاد میکند حتما با پزشک مشورت کنید چون می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل جدی باشد. 

مقدار خونریزی نیز ممکن است متفاوت باشد. بعضی از دختران آنقدر مقدار خونریزی اندکی دارند که حتی ممکن است شک کنند که آیا پریود شده‌اند یا نه. بعضی دیگر ممکن است خونریزی شدیدتری داشته باشند.

برای اکثر دختران خونریزی در حد چند قاشق غذاخوری تا کمتر از نصف یک استکان (حدود ۱۲۰میلی‌لیتر) است که ممکن است زیاد به نظر آید ولی طبیعی باشد. خونریزی بسیار شدید در طیقاعدگی امکان پذیر است اما شایع نیست. در واقع ممکن است خونریزی بسیار شدیدتر از معمول، نشاندهندة اشکالات انعقادی خون باشد که نیازمند مراجعه به پزشک و بررسی بیشتر است.

برخی فکر می‌کنند در طول دوره قاعدگی مقدار زیادی خون از دست می‌دهند و به همین دلیل باید استراحت زیادی داشته باشند. درحالی که بهتر است بدانید شما در کل دوره عادت ماهانه‌تان تنها ۴ قاشق غذاخوری خون از دست می‌دهید. 

نظر شما چیست؟
 فکر می کنید به طور طبیعی در هر قاعدگی چه مقدار خون باید از دست بدهید؟ 
ضمنا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قاعدگی، درد قاعدگی و باورهای غلط در این باره اینجا را کلیک نمایید.
 
 
 
پسندها (2)

نظرات (0)