خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 28 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

فریز کردن تخمک؛ سوالاتی پیرامون فریز تخمک‌ها از پزشکتان و خودتان

1394/8/25 16:46
نویسنده : خاله ی مهربون
886 بازدید
اشتراک گذاری

اگر شما قصد دارید این بخش کوچک از وجودتان را برای آینده فریز کنید، ما به برخی از سوالاتی که باید از پزشکتان یا خودتان بپرسید، پاسخ داده‌ایم.

 
 

چند سال پیش یکی از دوستانم از طریق فرایندی خسته کننده‌، هم جسمی و روحی، برخی از تخمک‌هایش را فریز نمود. در آن زمان مردی در زندگی‌اش نبود، اما در صورت پیدا شدن مردی مناسب او می‌خواست که در نهایت مادر شود. آیا او هرگز آقای مناسبی را ملاقات می‌کند؟ آیا این آقای مناسب فرزند می‌خواهد؟ و آیا تخمک‌هایی که در سن ۴۲ سالگی فریز شده‌اند، دوام خواهند آورد؟ سوالات دوستم از پاسخ‌هایش بیشتر بود، اما از فریز تخمک‌ها احساس خوبی داشت، زیرا تصور می‌کرد آینده‌اش را تضمین کرده است.

با خود اندیشیدم که درباره‌ی روش فریز تخمک از دکتر آز سوالاتی بپرسیم، بنابراین برای شرکت در برنامه‌ی او اقدام نمودیم. این ‌روزها فریز کردن تخمک، نسبت به زمانی که او این کار را انجام داد، بسیار رایج‌تر است. اما هنوز سوالات بیشماری درمورد روند کار، میزان موفقیت و قیمت وجود دارد. اگر شما قصد دارید این بخش کوچک از وجودتان را برای آینده فریز کنید، ما به برخی از سوالاتی که باید از پزشکتان یا خودتان بپرسید، پاسخ داده‌ایم.

آیا سن من برای فریز تخمک‌ها مناسب است؟

دانش متعارف حاکی از آن است که زنان در دهه‌ی ۲۰ زندگی‌ خود موقعیت‌های زیادی دارد که به آن‌ها حق انتخاب می‌دهد، بنابراین نیازی به فریز تخمک در این دهه نیست. تخمک زنان در دهه‌‌ی ۴۰ از زندگی، کاملا سالم نیستند، بنابراین شانس فریز تخمکی که به بارداری قابل دوام منجر شود، به طرز قابل توجهی پایین می‌آید. بنابراین، بسیاری از کلینیک‌های باروری ترجیح می‌دهند که تخمک‌های زنان را مادامی که در دهه‌ی ۳۰ هستند، فریز کنند. 

egg-freezing-2

 

تعداد زنانی که به آنها کمک نموده‌اید، چقدر است؟

قطعا باید به کلینیکی با کادر مجرب مراجعه کنید که توجه ویژه‌ایی به این امر داشته باشد. تجربیات این کلینیک باید شامل برداشت تخمک‌، فریز، لقاح و کاشت آن‌ باشد.

جمع‌آوری و فریز یک دوره تخمک چقدر هزینه دارد؟ هزینه‌ی نگهداری سالیانه آن چقدر است؟ آیا می‌توان از عهده‌‌ی این هزینه برآمد؟

هزینه‌ی یک دوره تحریک کردن تخمک‌ها، جمع‌آوری و فریز آنها معمولا حدود ۱۰ هزار دلار است، که البته براساس منطقه‌ایی که در آن زندگی می‌کنید یا کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید، متغییر است. هزینه‌ی سالیانه‌ی نگهداری از تخمک‌های فریز شده نیز حدودا ۵۰۰ دلار است.

آیا بیمه یا کارفرمایان هزینه‌ی فریز تخمک‌ها را متقبل می‌شوند؟

معمولا بیمه‌های سلامت فریز تخمک‌ها را پوشش نمی‌دهد، با این وجود هزینه‌ی اغلب فرآیند مانند تست‌های تشخیصی و مشاوره‌ی پزشک را می‌پذیرند، البته شرکت‌های بیمه اخیرا در این مورد کمی منعطف‌تر به نظر می‌رسند، پس از بیمه‌‌گذار خود سوال نمائید. از کارفرمای خود نیز سوال نمائید، تا مطمئن شوید. شرکت اَپل و فیسبوک اخیرا اعلام نمودند که هزینه‌ی فریز تخمک را می‌پردازند. اغلب آنچه که شرکت سیلیکون ولی انجام می‌دهد، بقیه نیز پیروی می‌کنند.

سرنوشت تخمک‌های بلا استفاده چه می‌شود؟

در نهایت اینکه، درمورد تردید‌های اخلاقی نسبت به سرنوشت تخمک‌های بلااستفاده فکر کنید. مراکز باروری معمولا ۱۲ تا ۲۰ تخمک را برای هر تعداد فرزندی که شما تمایل به داشتن آنها دارید برمی‌دارند، زیرا همه‌ی آن‌ها نجات نمی‌یابند. اما اگر آن‌ها موفق شوند چه می‌شود؟ آیا آن‌ها را اهدا می نمائید؟ نابودشان می‌کنید؟ آگاهی و اندیشیدن به گزینه‌های پیش روی، خیالتان را آسوده‌تر و شما را آرام‌تر خواهد نمود.

منبع : blog.doctoroz.com

 
پسندها (9)

نظرات (1)