خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

طعم‌های فوق‌العاده در کنار هم: لبو و شوید

1394/11/11 18:19
نویسنده : خاله ی مهربون
494 بازدید
اشتراک گذاری

این دو گیاه برای هم خلق شده‌اند، گیاهی با برگ‌های روشن و سبز مانند شوید با عطر و طعم ویژه خود در کنار لبوی خوشرنگ طعم فوق العاده ای ایجاد می کند که باید حتما امتحان کنید!

 
 

اینکه بدانید چه طعم هایی در کنار هم خوب از آب در می آیند هنر بزرگیست ، احتمالا تا حالا این طعم بی نظیر را امتحان نکرده اید پس همین حالا دست به کار شوید:

1.  لبو کبابی با سس خامه‌ای شوید و پسته

لبوکبابی با سس شوید

موادلازم:

یک کیلو لبو پوست کنده و خرد شده
۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
کمی نمک
۵۵ گرم پنیر بز
یک چهارم فنجان ماست یونانی بدون چربی
یک قاشق غذاخوری شوید تازه ریزشده
۲ قاشق چایخوری موسیر خردشده
یک چهارم فنجان پسته خردشده

طرز تهیه:

۱. فر را از قبل با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم می‌کنیم
۲. لبوها را خردکرده، سپس ورق فویل آلمینیومی را پهن کرده و آنها را روی آن می‌چنیم. با روغن زیتون و نمک می‌پوشانیم. فویل را کاملا دور لبوها پیچانده و به مدت ۲۵ دقیقه در فر می‌گذاریم تا کاملا ترد شوند.
۳. در همین فاصله، پنیر بز، ماست یونانی، شوید، موسیر، کمی نمک برای مزه‌دار کردن مواد و یک چهارم فنجان آب را در مخلوط‌کن بریزید تا سس رقیقی حاصل شود. لبوها را از فر خارج کرده و در ظرفی بچینید و هنگام سرو، کل سس را روی لبوها ریخته و پسته‌ها را روی آن بپاشید.
مخصوص ۴ نفر

ارزش غذایی در هر وعده: ۲۲۰ کالری، ۱۰ گرم چربی، ۲۵ گرم کربوهیدرات، ۳۵۰ میلیگرم سدیم، ۷ گرم فیبر، ۹ گرم پروتئین

 

2. هوموس لبو و سبزیجات

هوموس لبو و سبزیجات

۳۵۰ گرم لبو را نصف کنید، پوست آن را کاملا تمیز کنید و ته آن را بزنید، به صورت مکعب‌های یک و نیم سانتی خردکنید، سپس آنها را به مدت ۱۵ دقیق داخل بخارپز یا درون آب جوش ریخته تا بپزد و نرم شود، لبوهای پخته را درون غذاساز بریزید با یک قوطی نخود پخته که چیزی معادل ۴۰۰ گرم است(البته بدون آب)، یک سوم فنجان شوید تازه خردشده؛ یک چهارم فنجان آب پرتقال تازه؛ ۳ قاشق غذاخوری کنجد بدون نمک؛ ۳ حبه سیر خردشده و یک چهارم قاشق چایخوری نمک و به مدت دو دقیقه بهم بزنید تا نرم و کاملا مخلوط شوند. مواد را در یخچال گذاشته تا خنک و آماده سرو شود.

در نهایت دو فنجان و نیم هوموس آماده سرو دارید.

 

۳. کوکوی لبو و سالمون

در یک کاسه، ۳ فنجان لبو رنده شده، یک چهارم فنجان پیاز قرمز رنده شده، یک چهارم فنجان شوید تازه و خردشده، ۲ تخم مرغ که با ملایمت هم زده شده‌اند، ۱ قاشق چایخوری آبلیمو و یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک چهارم فلفل. در یک ماهی‌تابه نچسب یک قاشق غذاخوری روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. از یک پیمانه، یک چهارم فنجانی استفاده کرده و همین مقداراز مواد تهیه شده را درون ماهی‌تابه بریزید، روی آن را با پشت قاشق فشار دهید تا فرمی شبیه به کوکو به خود بگیرد. هر دفعه ۴ عدد از این‌ کوکوهای لبو را درون ماهی‌تابه سرخ کنید. (مابقی مواد را به همین ترتیب درون ماهی‌تابه ریخته و سرخ کنید در صورت نیاز کمی روغن اضافه نمائید) هر کوکو را با ۱۵ گرم ماهی سالمون دودی، یک قاشق چایخوری کپیر و یک قاشق چایخوری خامه ترش سرو کنید. از باقیمانده شوید‌های تازه برای تزئین استفاده نمائيد.

 

4. چیپس لبو با سس مخصوص

چیپس لبو با سس مخصوص

فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. ۲ عدد لبو متوسط یا بزرگ را برداشته و با ماندولین (رنده ویژه چیپس) به قطعاتی با ضخامت سه و نیم سانتی برش دهید. روی سینی فر دو کاغذ فویل پهن کنید و لبوهای برش خورده را مرتب روی آن بچینید. سه چهارم قاشق چایخوری روغن زیتون خالص را با برس به آرامی روی آنها بمالید. سیرها را در چهار گوشه فویل قرار دهید، مابقی روغن زیتون را روی آن‌ها بچکانید و فویل را ببندید. هنگامی که لبوها به رنگ قهوه‌ای روشن در آمد و لبه‌های آن بلند شد، یعنی زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه، آماده شده‌اند.( هنگامی که سرد شود حالت تردی به خود می‌گیرند). برای تهیه سس مخصوص چیپس‌های لبو، مخلوطی از سیر کباب شده، ۶۰ گرم پنیر خامه‌ای، ۲ قاشق غذاخوری شیر۱٪ چربی، یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه، یک قاشق و نیم ریشه خردل، یک قاشق غذاخوری شوید خشک‌شده و کمی نمک را در مخلوط کن ریخته تا سسی لطیف بدست‌ آید.

میان وعده‌ای مخصوص ۴ نفر. 

 
پسندها (1)

نظرات (0)