خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

محبت، اولين درسی كه بايد به کودک آموخت

1394/11/15 8:24
نویسنده : خاله ی مهربون
758 بازدید
اشتراک گذاری

روزنامه قانون: نیاز به عشق و محبت از تولد با كودك است. كودك به‌واسطه‌ این ارتباط ابتدا با مادر و بعد با پدر و به تدریج با سایر نزدیكان رابطه نزدیكی پیدا می‌كند. این ارتباط اساس تمام روابط بعدی كودك را تشكیل می‌دهد كه علاوه بر خانواده، شامل ارتباط او با همسر و فرزندان، دوستان، همكاران و اطرافیان او نیز می‌شود. اما حتما همه شما كودكانی را دیده‌اید كه با سنگ و چوب به جان سگ و گربه می‌افتند یا در كلاس زورگویی و همكلاسی‌های ضعیف‌تر از خودشان را اذیت می‌كنند. 

محبت

تا به حال از خودتان پرسیده‌اید دلیل این كار چیست و چرا آنها نمی‌توانند دست‌نوازش بر سر گربه و حیوانات بكشند.اين دسته از كودكان در خردسالي از محبت والدين بي‌بهره بوده‌اند. نه به اين معني كه پدر و مادر فرزند خود را دوست نداشته‌اند بلكه به اين معنا كه هرگز اين عشق را بروز نداده‌اند يا راه‌هاي نشان دادن آن را نمي‌دانسته‌اند. كودكي كه محبت والدين را نمي‌بيند و در محيطي اين‌گونه قرار نمي‌گيرد ابراز محبت را بلد نيست. پس به عهده والدين است تا چگونه محبت كردن را به فرزندان خود بياموزند.

راه‌هاي ابراز محبت به كودكان كدام است؟

یکی از راه های نشان دادن محبت، بيان حس دروني براي طرف مقابل است. عشق و محبت خود را به كودكان‌تان هرزچند گاهي به زبان بياوريد تا درآنها اين اطمينان به وجود آيد كه همواره دوست‌شان ‌داريد.

عشق و محبت را همچنان می توان به طور فيزيكي و با در آغوش کشیدن، بوسیدن، لبخند زدن و کشیدن دست نوازش روی سرشان به آنها نشان داد.

راه ديگر توجه كافي داشتن به بچه‌ها است. به طور مثال هنگامی که كودك‌تان با شما صحبت می‌کند به دقت به حرف‌هایش گوش بدهید. به اين معني كه اگر مشغول كاري هستيد براي لحظه‌اي آن كار را به كنار بگذاريد و با تمام دقت به حرف‌هاي او گوش دهيد، به گونه‌اي كه كودك‌تان اين توجه را در رفتار شما بيابد.
 
محبت، اولين درسي كه بايد به کودک آموخت

 توجه كردن خود نوعي اظهار محبت كردن است.با او همدلی به گام ها و مراحل پیشرفت او توجه كنید. اگر مطالعه می‌كند، بسكتبال بازی می‌كند یا در حال پرورش و رشد دانه‌ای است، او را تشویق كنید و اگر ناامیدی و شكست را تجربه كرد، برای پاك كردن اشك‌هایش پیش او باشید.

به سرگرمی‌ها و علایق او توجه كنید

اگر او به چيزي علاقه دارد كه از نظر شما بي‌ارزش است به علاقه او احترام بگذاريد و وانمود كنيد كه خواسته او براي شما مهم و محترم است.عشق هدیه بی چون و چراست. به کوکان خود نشان دهید که آنها را در هر شرایطی دوست دارید و حمایت‌شان می کنید. در این صورت آنها هنگام سختی ها و مشکلات با آرامش و احساس امنیت به شما پناه می‌آورند.

 فرزندان شما برای تصمیم گیری و تجربه موارد جدید نیاز دارند که آزاد باشند. آنها باید بیاموزند که در زندگی مسئولیت‌پذیر و مقاوم باشند. آنها اجازه دارند شکست بخورند یا پیروز شوند بدون این که قضاوتی در مورد آنها صورت گیرد. اگر همه نیازها، امیدها و انتظارات فرزندان خود را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه عشق است.
 
 
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)