خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

ساعت های طولانی پشت میز ننشینید!

1394/11/15 8:32
نویسنده : خاله ی مهربون
672 بازدید
اشتراک گذاری

اینها راهکارهای باورنکردنی برای نشستن‌های کشنده پشت میز است،و هشداری برای بلند شدن از پشت میزها!

 
 

 ساعت‌های متعدد بی‌تحرکی و نشستن، باعث بیماری‌های تهدیدکننده همچون بیماری کبد می‌شود. اگر نمی‌توانید تردمیل بخرید و یا وقت نهاری کمی دارید تا اندکی نرمش کنید، ما خبرهای خوبی داریم: یافته‌های علمی حاکی از آن است که، لازم نیست بیشتر ورزش کنید، بهتر است کمتر بنشینید. افرادی که ساعت‌های نشستن خود را مورد هدف قرار می‌دهند، بسیار سالم‌ترند، برخلاف کسانی که بر فعالیت‌های فیزیکی بیشتر در طول روز تاکید می‌کنند. چند راه ساده و علمی را گرد آورده‌ایم تا خود را در طول روز فعال نگه دارید و هم به کارهایتان برسید.

روی صندلی ورجه وورجه کنید.

بچه‌های بی‌حوصله اینطور هستند. زنانی که هفت ساعت در روز بی‌حرکت روی صندلی می‌نشینند و خود را خیلی کم تحرک می‌دانند، در مقایسه با زنانی که پنج ساعت در روز روی صندلی می‌نشینند، ۴۳ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ هستند. اما زنانی که تحرک متوسط یا بیشتری را هنگام نشستن‌های کوتاه مدت یا بلندمدت دارند، در معرض خطر کمتری هستند.

در ساعت نهار ده دقیقه پیاده‌روی کنید.

مطالعات انجام شده روی ۱۱ مرد جوان و سالم نشان می‌دهد، ده دقیقه پیاده‌روی پس از پایان ساعت‌های نشستن، بهترین روش برای افزایش گردش خون و سلامت رگ‌های خونی است.

دستشویی بروید، یا به آشپزخانه اداره، یا حداقل تا کنار میز همکارتان قدم بزنید.

اگرچه، پیاده‌روی ایده‌ال ۱۰ دقیقه است اما، دو دقیقه پیاده‌روی کوتاه هم می‌تواند مفید باشد. این کار نمی‌تواند جایگزین تمرینات ورزشی شود اما، پزشکان توصیه می‌کنند، دو دقیقه قدم زدن در هر ساعت، خطر مرگ را تا ۳۳ درصد کاهش می‌دهد.

تلویزیون را خاموش کنید.

این مورد مربوط به کودکان است. سه دقیقه پیاده‌روی می‌تواند به بهبود افزایش گردش خون در کودکان کمک کند. زیرا کودکان وقت زیادی را صرف تماشای تلویزیون (یا فعالیت‌های نشستنی) می‌کنند. ما مطمئنیم، شما می‌توانید فرزندتان را قانع کنید تا حداقل به ‌اندازه‌ی خواندن یک ترانه از جلوی تلویزیون بلند شوند.

در پایان روز، خودتان را روی مبل ولو نکنید.

ما می‌دانیم، پس از یک روز کاری، تماشای برنامه‌ی مورد علاقه‌ی تلویزیونی، وسوسه‌ برانگیز است، اما پزشکان خلاف آن را توصیه می‌کنند. اگر به جای ساعت‌های تماشای تلویزیون، یک پیاده‌روی کوتاه داشته باشید، خطر مرگ را بین ۱۲ تا ۱۴ درصد کاهش می‌دهید، علاوه برهمه‌ی این موارد، این راهکار کوچک، کمک می‌کند تا هنگام پیاده‌روی ۲۰ درصد بیشتر کالری بسوزانید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)