خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

حیاط خلوت خود را برای استقبال از بهار آماده کنید!

1394/11/29 1:18
نویسنده : خاله ی مهربون
817 بازدید
اشتراک گذاری

وب سایت چیدانه: فضاهای بیرونی مانند بالکن، پاسیو و حیاط خلوت جزو فضاهایی هستند که در زمستان و پاییز در معرض باد و باران و برف هستند و خب مسلما شما هم خوب می دانید این بارش ها در طی این دو فصل به صورت مداوم جریان دارند و خیلی عاقلانه نیست که هر روز بخواهید آن ها را تمیز کنید.
 

بالکن، پاسیو، حیات خلوت: نرم نرمک می رسد اینک بهار، خوش به حال روزگار... چشم روی هم بگذاریم بهار هم از راه می رسد، شاید به نظر بیاید که یک ماه فرصت زیادی است برای آماده شدن به جهت استقبال از بهار، اما اگر برای این کار برنامه درستی نداشته باشید، می بینید که دو قدم مانده به خندیدن برگ هنوز کلی ازکارهای تان باقی مانده است و هنوز برای پذیرایی از بهار آماده نشده اید، خب هدف از نوشتن این مطلب هم همین است، این که به شما بگوییم برای استقبال از بهار چه کارهایی باید انجام دهید، اما خودتان هم خوب می دانید که اگر بخواهیم همه فضاهای خانه را در یک مطلب بگنجانبم، هم وقت کم می آوریم و هم از حوصله شما خارج است، پس اجازه بدهید که در این مطلب با هم ببینیم که فضاهایی مانند تراس، حیاط خلوت و بالکن ها که معمولا اولین فضاهایی هستند که بهار را در آغوش می کشند آن هم به واسطه گل و گیاهان، را چگونه برای استقبل از بهار آماده کنیم و در مطلب بعدی دیگر فضاها را بررسی کنیم پس با چیدانههمراه باشید.

 

عکس نمونه کارهای گروه طراحی رستاک
تصویر گروه طراحان رستاک
گروه طراحان رستاک

 

یک تمیز کاری حسابی برای بالکن، پاسیو و حیاط خلوت 

فضاهای بیرونی مانند بالکن، پاسیو و حیاط خلوت جزو فضاهایی هستند که در زمستان و پاییز در معرض باد و باران و برف هستند و خب مسلما شما هم خوب می دانید این بارش ها در طی این دو فصل به صورت مداوم جریان دارند و خیلی عاقلانه نیست که هر روز بخواهید آن ها را تمیز کنید چون دوباره به فاصله چند ساعت کثیف خواهند شد، اما اگر قرار است از بهار استقبال کنید باید حسابی این فضاها را تمیز کنید،  از زیر گلدان ها گرفته تا زیر پایه های مبلمان فضای بیرونی تان و گوشه دیوار ها و خلاصه هر چیزی که چهره نامناسبی دارد. 

 

عکس نمونه کارهای گرین دیزاین
تصویر گروه طراحی گرین دیزاین
گروه طراحی گرین...

 

انجام تعمیرات ریز و درشت در بالکن، پاسیو و حیاط خلوت 

اگر گلدان شکسته ای دارید آن ها را تعویض کنید، پایه های مبلمان های فضای بیرونی تان شکسته یا ترک دارد؟ آن ها را تعمیر کنید، درب و پنجره های را هم فراموش نکنید، اگر قاب پنجره ها احتیاج به رنگ آمیزی و یا حتی تعویض دارد آن هارا هم در برنامه تان بگذارید، حواست تان به شیشه های شکسته هم باشد. اگر یکی از پنجره ها شکسته است حتما به فکر جایگزینی آن باشید. 

 

عکس شرکت معماری و دکوراسیون داخلی آمنگ
تصویر شرکت آریا معماران نقش گستر ( آمنگ)
شرکت آریا معمار...

 

بازسازی فضای بالکن، پاسیو، حیاط خلوت 

معمولا بعد از فصل زمستان و پاییز تعدادی از کاشی های کف بالکن ها و تراس ها ترک می خورند و دلیل آن هم این است که بعد از بارش ها که هوا سرد تر می شود آب های باقی مانده در درز بین کاشی ها یخ می بندد و اگر کمی این درزها عمیق باشند آن وقت است که کاشی های شما دچار ترک و بعضا شکست می شوند، پس اگر در فضاهای بیرونی تان این مشکل را دارید حتما به فکر بازسازی دوباره آن باشید اگر هم فقط با یک درزگیری ساده کارتان راه می افتد مطلب ترمیم درزهای کاشی در کمتر از نیم ساعت به شما کمک می کند تا فوت و فن های آن را یاد بگیرید. 

 

عکس نمایی از اقامت گاه دوغوز کاری از گروه مهندسین مدام
تصویر گروه مهندسین مدام
گروه مهندسین مدام

 

سر و سامان دادن به وسیله های موجود در فضاهای بیرونی 

در بسیاری از خانه ها که تراس های بزرگ دارند معمولا گوشه ای از آن به گذاشتن وسیله های اضافی اختصاص می یابد، می شود گفت به نوعی تراس ها تبدیل می شوند به انباری دم دست. اگر تراس های شما هم به همین شکل است، پس باید آن ها را سر و سامان دهید، حتما این وسیله ها به طبقه بندی و نظم دهی احتیاج دارند، گذاشتن قفسه و دور ریختن وسایل اضافی از جمله کار هایی است که می توانید انجام دهید. 

 

عکس نمونه کارهای رویال گاردن
تصویر رویال گاردن
رویال گاردن

 

به فکر مبلمان فضای بیرونی تان باشید 

گذاشتن یک دست مبلمان فضای بیرونی شیک حسابی چهره بالکن و پاسیو و حیاط خلوت شما را دگرگون می کند، اگر می خواهید این تغییر برای تان مقرون به صرفه تر باشد فقط به تعویض پارچه های رومبلی و صندلی ها ( در صورتی که صندلی های تان دارای رویه ی پارچه ای است) بسنده کنید. اما اگر خواهان تغییر چشمگیر تر هستید، سری به قسمت مبلمان فضای بازویترین کالاهای چیدانه بزنید و نگاهی به این مبلمان ها بیاندازید مطمئن باشید دست خالی بر نخواهید گشت.

مطلب پیشنهادی چیدانه: قبل از خرید مبلمان و لوازم حیاط و فضای باز بخوانید!

 

عکس پروژه باغ دماوند کاری از گروه مهندسین مدام
تصویر فیروز فیروز
فیروز فیروز

 

سر و سامان دادن گلدان ها را فراموش نکنید 

گلدان ها مهم ترین عناصر فضای بالکن، پاسیو و حیاط خلوت هستند، بهار اول به آن ها سلام می کند و روی ماه شان را می بوسد، پس لازم است آن ها بیشتر از همه آماده باشند. شاخه های خشکیده را ببرید، خاک گلدان ها را عوض کنید، گلدان هایتان را رنگ گنید، اگر گلدان ها نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند حتما این کار را انجام دهید. ما به شما پیشنهاد می کنیم تا از گلدان های رنگی استفاده کنید تا حسابی بالکن تان رنگ و لعاب بگیرد. 

 

عکس نمونه کارهای رویال گاردن
تصویر رویال گاردن
رویال گاردن

 

ایجاد حریم برای تراس 

چه خوب است که این فضاها را جوری آماده کنید که بتوانید از آن ها برای پذیرایی از مهمان های تان هم استفاده کنید، اصلا هم نگران دید تراس ها نباشید شما می توانید با مراجعه به ترفندهای دکوراسیونی که در مطلب پوشاندن دید تراس، ۸ راه حل نجات دهنده به شما نشان داده شده است دید همسایه ها را به تراس تان کور کنید و از بودن در چنین فضایی آن هم در هوای مطبوع بهاری لذت ببرید.

تصور داشتن چنین فضاهای بیرونی زیبایی هیجان انگیز نیست؟! به شما پیشنهاد می کنم ایده های تغییر محوطه و فضای سبز آپارتمان را در اولین جلسه عمومی ساختمان مطرح و همسایگان را در این راه با خود همراه کنید. متخصصان و اهالی فن چیدانه در بخش طراحی محوطه نیز می توانند مسئولیت طراحی و اجرای آن را بر عهده بگیرند. نمونه کارهای آنها را ببینید و بهترین شرکت را متناسب با علاقه خود بیابید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)