خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

۴ دلیل علمی اثبات‌شد‌ه‌ برای اینکه بیشتر سکوت کنیم!

1395/5/2 22:19
نویسنده : خاله ی مهربون
538 بازدید
اشتراک گذاری

ما در تمام لحظات زندگی با اصوات احاطه شده‌ایم، و چنان با این آلودگی‌های صوتی تطبیق یافته‌ایم که آنها را صداهای پس‌زمینه‌ی معمول تلقی می‌کنیم، کمترین توجهی به صدای جمعیت، ترافیک، موزیک یا تلویزیون نمی‌کنیم.

جوانب مثبت سکوت به ما گوشزد می‌کند که باید بیش از پیش خود را به سکوت مهمان نمائیم.

 

۱.سکوت به احیای سلول‌های مغزی کمک می‌کند

طبق مطالعه‌ایی که در سال ۲۰۱۳ در زمینه‌ی تاثیر متفاوت سطح صدا بر روی موش‌ها صورت پذیرفت، مشخص شد دو ساعت سکوت در روز به شکل‌گیری سلول‌های جدید در هیپوکامپوس مغز، نقطه‌ایی در مغز که مسٔول توانایی‌های یادگیری، حافظه و احساسات است، می‌شود.

۲.سکوت ما را خلاق‌تر می‌کند

مغز ما حتی مادامی که استراحت می‌کنیم، فعال است. در طی ساعات استراحت، مغز اطلاعاتی که در طول روز به دست آورده، پردازش و در خود حک می‌کند. هنگامی که پردازش اطلاعات خوب پیش برود، معطوف صدا و دیگر مداخلات نشود، یکپارچگی احساسات و حافظه، برانگیختگی تصورات و بروز توانایی‌ها از سوی مغز به جریان می‌افتد. در نتیجه‌ی سکوت، خلاق‌تر شده و درهای جهان به رویمان باز می‌شود.

۳.سکوت استرس و تنش‌ها را رفع می‌کند

اثبات شده است که صداهای مدوام بر مغز تاثیر گذاشته و منجر به افزایش سطح هورمون استرس می‌گردد. در مقابل، سکوت تاثیر کاملاً معکوسی دارد؛ عدم وجود صدا محرکی برای رفع استرس از مغز و بدن است. محققان تغییر در فشار خون و جریان گردش خون را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه دست یافته‌‌اند که دو دقیقه استراحت در سکوت موثرتر از گوش دادن به هرگونه موسیقی آرامش‌بخش است.

۴.سکوت اندوخته‌های ذهنی ما را گسترش می‌کند

اصوات مانع از حل مشکلات پیش‌روی ما می‌شود، خواه مشکلات مرتبط با مطالعه، خواه مشکلات کاری باشند؛ همین امر منجر به کاهش انگیزه، توجه و افزایش خطا می‌گردد. برخی از مطالعات حاکی از آن است که نمرات درسِ خواندن و زبانِ کودکانی در نزدیکی خیابان‌های پر سر و صدا یا خطوط راه‌آهن زندگی می‌کنند، نسبت به کودکانی که در مناطق آرام‌تر زندگی می‌کنند، پایین‌تر است. با این وجود، قضیه‌ی خوشایندی نیز در این قانون وجود دارد: مغز می‌تواند آنچه را که در نتیجه‌ی آلودگی صوتی از دست می‌دهد، بازیابد.

 منبع : brightside.me

ترجمه : ندا پویان راد

 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)