خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

فواید شگفت انگیز روغن زیتون برای کودک

1395/5/15 20:10
نویسنده : خاله ی مهربون
730 بازدید
اشتراک گذاری

وب‌سایت مامانی: آیا شما به عنوان یک پدر و مادر در مورد استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودک خود فکرکرده اید؟ اگر شما یک پدر و مادر عاقل بوده و خواستار سلامتی کودک خود باشید، از روغن زیتون که امروزه به سرعت جایگاه حقیقی خود را در آشپزخانه های سراسر جهان پیدا کرده و بر خلاف دیگر مواد و مدل های سلامتی، که سر و صدای زیادی می کنند، بی سر و صدا اما با فواید فراوان پا به این عرصه گذاشته اند، می توانید نهایت بهره ببرید.
 

 

 

7 فایده شگفت انگیز مصرف روغن زیتون برای کودک

 

اما بسیاری از مردم دقیقا نمی دانند چرا این ماده ی غذایی اعجاب انگیز برای سلامتی فرزندشان خوب و مفید است. اگر شما می خواهید با اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی کودک خود، نیاز آن ها را به مواد مغذی مختلف برطرف نمایید، باید در مورد کیفیت آن مطمئن شوید. همچنین، شما به عنوان یک مادر باید بدانید که چه مواد مغذی و ویتامین هایی در آن وجود دارد، که برای بدن کودکان حیاتی می باشد.

اجازه دهید ما شما را با کاربردهای مفید روغن زیتون آشنا کنیم، تا آن را بخشی از رژیم غذایی کودک خود قرار بدهید.


روغن زیتون چیست؟
 

روغن زیتون مایعی است که از طیف وسیعی زیتون تازه به دست می آید. از این ماده ی غذایی اعجاب انگیز در سراسر جهان برای پخت و پز، مراقبت های زیبایی، و یا به عنوان دارو استفاده می شود، و حتی به عنوان سوخت نیز در بعضی از مصارف مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن زیتون برای اولین بار به احتمال زیاد از آشپزخانه های اروپایی و اسپانیایی آمده است، چون اسپانیا تقریبا 44 درصد از تولید روغن زیتون جهان را در اختیار دارد. این روغن سالم با عنوان های مختلف در سراسر جهان به کار می رود، که عبارتند از:


 ویرجین برای استفاده در سالاد کودک:
 

ویرجین و یا روغن زیتون فوق العاده که عاری از هرگونه مواد شیمیایی تولید می شود و شما می توانید از این روغن برای پخت و پز و سس سالادها برای کل اعضای خانواده استفاده کنید.


 لمپانت برای پخت و پز غذای کودک:
 

این نوع روغن زیتون برای مصارف غذایی مناسب نیست. اما اگر آن را تصفیه کنند، ممکن است بتوانید از آن در پخت و پز و انواع مصارف خوراکی استفاده کنند.


 روغن تولید شده از تفاله ی زیتون برای کودک:
 

این روغن عمدتا برای پخت و پز استفاده می شود که از خمیر زیتون استخراج شده و با استفاده از حلال ها و دادن گرما از آن جدا می شود.


مزایای استفاده از روغن زیتون برای کودک شما:
 

7 فایده شگفت انگیز مصرف روغن زیتون برای کودک

 

بدون شک، سلامت کودک یک اولویت در زندگی شما و همسرتان خواهد بود. شما زمانی می توانید از سلامتی فرزند خود اطمینان حاصل کنید که کودکتان از یک رژیم غذایی متعادل تغذیه نماید. اما این اطمینان، به آسانی حاصل نخواهد شد. بنابراین، شما می توانید فقط یک کار انجام دهید، و آن اینکه شروع به استفاده از روغن زیتون در برنامه ی غذایی روزانه ی فرزند خود نمایید. در این مقاله برخی از دلایل عمده ای که باید روغن زیتون بخش مهمی از رژیم غذایی یک کودک باشد، را برای شما بیان می کنیم. این دلایل عبارتند از:


1. کاهش پیش فعالی کودک با روغن زیتون: 
 

اختلالات پیش فعالی یا ADHD در کودک به دلیل کمبودهای موجود در بدن آن ها، به طور فزاینده ای در حال افزایش است. با اینکه هنوز هم علت این اختلالات در کودکان ناشناخته می باشد، اما این اختلالات می-تواند در مدرسه برای کودک شما به یک کابوس ترسناک تبدیل شود. روغن زیتون به عنوان بهترین راه مقابله برای اینگونه کودکان که دارای علائم اختلالات پیش فعالی یا ADHD هستند، عمل خواهد کرد.


2.جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها درکودکان  :
 

روغن زیتون حاوی پلی فنل است، که به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی شناخته شده است. این ماده ی -غذایی اعجاب انگیز برای پایین آوردن سطح تری گلیسیرید در بدن کودک شما مفید بوده و از سلامت قلب و عروق او محافظت خواهد کرد. همچنین، مصرف روغن زیتون در وعده های غذایی کودک شما، باعث بازسازی بافت های آسیب دیده بدن او شده و خطر ابتلا به سرطان را به اندازه ی قابل توجهی پایین می آورد.


3. رشد و توسعه ی مغز کودک با روغن زیتون:
 

روغن زیتون به دلیل سرشار بودن از اسیدهای امگا، یک ماده بسیار خوب برای توسعه و رشد مغز کودک شما می باشد.


4. روغن زیتون غنی از ویتامین برای سلامتی کودک:
 

کودک برای سلامتی و رشد مناسب بدن خود به ویتامین های مختلفی نیاز دارد. روغن زیتون از جمله مواد غذایی شگفت انگیزی است که حاوی ویتامین های متعددی است. از جمله این ویتامین ها می توان به ویتامین A که برای سالم نگه داشتن چشم های کودک شما ضروری است، ویتامین B که به رشد مغزکودکان کمک می کند و همچنین، ویتامین D و ویتامین E هست که در حفظ سلامت استخوان های کودک مفید می باشند، اشاره کرد.


5. روغن زیتون و حفظ سلامتی پوست و موی کودک:
 

روغن زیتون حاوی تعداد زیادی از آنتی اکسیدان ها از جمله اسکوالین است، که می تواند به حفظ سلامت موها و پوست کودک شما و همچنین رشد سالم آن ها کمک کند.


6. وجود کالری بالا در روغن زیتون برای کودک:
 

روغن زیتون حاوی کالری بالایی است که می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه ی کودک شما را تامین کند. اما این کالری بسیار "خوب" بوده و به سلامتی بدن کودک شما آسیبی نمی رساند.


7. روغن زیتون، خطر ابتلا به چاقی در کودکان را کاهش می دهد:
 

کودکانی که در رژیم غذایی روزانه خود از روغن زیتون بهره می برند، نسبت به کودکان دیگر کمتر دچار چاقی می شوند. شما می توانید از چربی های مفید این ماده غذایی اعجاب انگیز برای سلامتی اعضای خانواده به ویژه کودک خود بهره ببرید.

اگر شما به عنوان یک مادر شروع به استفاده کردن از روغن زیتون در رژیم غذایی کودک خود بنمایید، می-توانید هدیه ی سلامتی را به آن ها دهید. در مورد روغن زیتون این نکته بیشتر جالب توجه است، که شما هم اکنون می توانید از روغن زیتون هایی که ویژه ی بچه ها ساخته شده، خریداری کنید. برخی از مارک های روغن زیتون که دارای عطر و طعم میوه ای بوده و برای بچه هایی که در خوردن روغن زیتون بهانه گیری می کنند و آن را دوست ندارند، مناسب هستند. عطر و طعم خوشمزه روغن زیتون ویژه کودکان، ممکن است به شما در علاقه مند شدن کودک به آن کمک کند. همچنین، لازم است بدانید که روغن زیتون به عنوان بهترین ماده برای درمان یبوست نوزادان شناخته شده است.

شما می توانید استفاده از روغن زیتون برای طبخ غذای کودک را بعد از شش ماهگی او شروع کنید. اما، قبل از آغاز مصرف این روغن، حتما با پزشک کودک خود مشورت کنید.


نحوه ی استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان و نوجوانان:
 

اگر شما تصمیم به اضافه کردن روغن زیتون در رژیم غذایی کودکتان گرفته اید تا با این کار مراقب سلامتی او باشید، باید چگونگی استفاده از این ماده غذایی شگفت انگیز را یاد بگیرید:


روش استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی نوزادان:
 

اگر دکتر کودک شما استفاده از روغن زیتون را برای فرزندتان تایید کرده باشد، شما می توانید شروع به اضافه کردن آن در رژیم غذایی کودک خود نمایید. به یاد داشته باشید که حتما این روغن را فقط برای آماده کردن مواد غذایی جامد به کار ببرید. می توانید یک قاشق مرباخوری از این روغن را به غذای جامد آماده شده ی کودک خود اضافه کنید. این یک راه عالی برای افزودن یک طعم جدید به غذای کودک خود می باشد.


استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان نوپا و بزرگ تر:
 

شما می توانید مواد غذایی روزانه ی کودکتان را در روغن زیتون آماده کنید. بچه ها در این سن معمولا عاشق غذاهای سرخ شده هستند. اگر شما از روغن زیتون برای تهیه ی غذای کودک خود استفاده کنید، به شما امکان آماده کردن مواد غذایی سرخ شده ی سالم را خواهد داد! شما حتی می توانید از این ماده غذایی شگفت-انگیز برای پخت و پز هم استفاده کنید. اگر شما می خواهید یک پیش غذای خوشمزه برای کودکتان حاضر نمایید، می توانید از روغن زیتون به عنوان یک سس فوق العاده طعم دار استفاده کنید و یک غذای پر از سلامتی و انرژی را به کودک خود ارزانی نمایید.

آیا قیمت روغن زیتون گران است؟ بله، آیا پولی که صرف خرید آن می کنیم ارزشش را دارد؟ شرط می بندیم هنگامی که پای سلامتی کودک شما وسط می آید، مصلحت این است که از روغن زیتون استفاده کنید. توصیه می شود شما حتی به خرید بهترین نمونه از این روغن که ویژه ی بچه هاست، برای لذت بردن کودک خود از طعم و مزایای روغن زیتون، اقدام نمایید. انتخاب یک نام تجاری خوب و استاندارد از روغن زیتون که برای پخت و پز آماده شده است، می تواند یک گزینه ی عالی برای حفظ سلامتی کودک شما باشد!
پسندها (1)

نظرات (0)