خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

چگونه دوران نوجوانی موفقی داشته باشم؟

1398/2/15 23:14
نویسنده : خاله ی مهربون
536 بازدید
اشتراک گذاری

منبع: نوجوان شاد

همه ی مردم می خواهند زندگی موفقی داشته باشند، اینگونه نیست؟

نوجوان ها هم از این دسته مستثنا نیستند. اگر شما هم می خواهید در زندگیتان آدم موفقی به حساب بیایید باید بدانید که موفق بودن واقعا کار خیلی سختی نیست. شما می توانید توصیه های گفته شده در ادامه این مقاله را بخوانید و با انجام دادن آن، دوران نوجوانی موفقی داشته باشید.

 

تکالیف درسیتان را به خوبی انجام دهید.

مرحله اول -تکالیف درسیتان را به خوبی انجام دهید. 

مهم نیست که الان انجام دادن تکالیفتان خیلی خسته کننده به نظر می رسد. این را در نظر بگیرید که اگر سطح تحصیلات بالاتری داشته باشید می توانید در جامعه یک فرد خلاق باشید. تلاش کنید که در مدرسه ی خود بهترین دانش آموز باشید. سعی کنید به حرف های معلمتان خوب گوش دهید، تکالیفتان را به خوبی انجام دهید، مطالعه بکنید و بهترین نمره ها را بگیرید. این کارها باعث می شوند که بتوانید وارد بهترین دانشگاههای کشور شده و آینده ی شغلی و مالی خود را تضمین کنید. مدرسه و درس در مجموع شما را به راه صحیحی هدایت میکند.

 

به جامعه ­ی خودتان کمک کنید.

مرحله دوم – به جامعه ­ی خودتان کمک کنید.

داوطلب شدن برای انجام کارها نه تنها می تواند منجر به بهبودی وضعیت جامعه ی شما شود، بلکه شما را شادتر می کند. مطالعات نشان داده اند که احتمال ابتلا به افسردگی و دیگر مسایل عاطفی و احساسی در کسانی که کارهای داوطلبانه انجام می دهند نسبت به افراد دیگر کمتر است. کارهای داوطلبانه ای که مورد علاقه تان است را پیدا کنید و آنها را انجام دهید، به عنوان مثال اگر شما دوست دار حیوانات هستید به طور داوطلبانه در یک باغ وحش یا پناهگاه های حیوانات شروع به فعالیت بکنید. یا اگر خواهان کمک به مردم هستید در یک آشپزخانه کار بکنید. اگر دوست دار محیط زیست هستید درخت بکارید یا زباله ها را جمع کنید.

وقتی شما به دیگران کمک می کنید، باعث می شود که حس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید . شما یک تغییر بزرگ را در دنیا انجام می دهید علاوه بر آن در پرونده ی کاری خود ساعات زیادی از کارهای داوطلبانه دارید .

 

اهداف مهمی که برای زندگی خود دارید را در نظر بگیرید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی و تلاش کنید.

مرحله سوم – اهداف مهمی که برای زندگی خود دارید را در نظر بگیرید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی و تلاش کنید.

در مورد مشاغلی  که مورد نظرتان است و می خواهید انجام دهید، خوب فکر کنید. هرکدام از مشاغلی که بهتر است را انتخاب کنید (زمانی می توانید انتخاب خوبی داشته باشید که بر اساس نقاط ضعف و قوت خود و هم چنین بر اساس علاقه تان آن شغل را انتخاب کرده باشید).

این کارها می تواند برای بقیه ی عمرتان هم باشد چون فقط برای شغل نیست بلکه می تواند برای کارهای غیر مرتبط به شغلتان باشد (مثل گرفتن بهترین نمره در مدرسه، جمع آوری کمک های انسان دوستانه ، پیوستن به یک تیم ورزشی و غیره ). با خودتان رقابت کنید، در این زمان است که شگفت زده می شوید و می فهمید چه کارهای فوق العاده ای را می توانید انجام دهید!

 

خود را درگیر مشکلات حقوقی یا سایر مشکلات نکنید.

 مرحله چهارم – خود را درگیر مشکلات حقوقی یا سایر مشکلات نکنید.

اگر خود را درگیر مشکلات قانونی و حقوقی بکنید ممکن است تمام نقشه هایی که برای آینده تان داشتید،  نقش بر آب شوند. به خاطر نظر یا فشار دوستان ناباب خود سیگار کشیدن، الکل خوردن  یا سایر کارهایی که ممنوع هست را انجام ندهید. ایستادگی در مقابل قانون و پایان ندادن به این کارهای غیر قانونی سرنوشتی جز گرفتار شدن به دست پلیس ندارد. اگر شما دچار این مشکلات هستید سعی کنید که از آنها دوری کنید. اگر بتوانید در دوران نوجوانی خود نه گفتن را یاد بگیرید و از این کارها بپرهیزید، راحت­ تر می توانید در دوران های بعدی زندگی خود از زیر این گونه فشارها خلاصی پیدا کنید.

 

با والدینتان و معلم هایتان خوب رفتار کنید.

مرحله پنجم – با والدینتان و معلم هایتان خوب رفتار کنید.

به یاد داشته باشید وجود آنها و کمک هایی که می توانند به شما بکنند باعث پیشرفت و ترقی شما می شود. حتی اگر بعضی از اوقات باعث رنجش شما شوند به آنها احترام بگذارید،  نظرات و عقیده های آنها را ارزشمند بدانید. به خاطر داشته باشید که هر آنچه که آنها انجام می دهند برای این است که از شما محافظت کرده و  کمکتان کنند که زندگی موفقی داشته باشید. درست است که شما حق انتخاب خانواده و فامیل هایتان را نداشته اید و اکثر اوقات هم حق انتخاب معلم ها از شما گرفته می شود اما شما مجبورید که با آنها در ارتباط باشید. پس الان باید یاد بگیرید که با مردم چگونه رفتار کنید، چون زمانی که یک فرد بزرگسال شوید در بعضی مواقع حق انتخاب رییس و همکار خود را ندارید، پس باید الان یاد بگیرید که چگونه باید با دیگران رفتار کرده  و به آنها احترام بگذارید.

 

دوستان خوبی پیدا کنید تا بتوانند به شما کمک کنند!

مرحله ششم – دوستان خوبی پیداکنید تا بتوانند به شما کمک کنند!

دوستانی باید داشته باشید که به شما کمک کرده  و باعث پیشرفت در کارها و بالا بردن روحیه تان شوند. با آدم هایی معاشرت کنید که باعث خوشحالی شما می شوند و با آنهایی که باعث ناراحتی شما می شوند قطع ارتباط کنید. گروهی از افراد که از شما حمایت می کنند را در اطرافتان داشته باشید، دوستانی که می توانند باعث کمک به موفقیتتان در زندگی شوند را دوست داشته باشید و با رویاهایتان زندگی کنید. چند دوست واقعا خوب پیدا کنید که حتی اگر دبیرستان را هم ترک کردید در کنارتان بمانند.

 

 فعال باشید!

مرحله هفتم –  فعال باشید!

در تیم های ورزشی عضو شوید فرقی نمی کند برای مدرسه باشد یا خارج از مدرسه. در نزدیکی های خانه تان پیاده روی بکنید. عضو تیم یوگا شوید، در یک باشگاه تفریحی شنا کنید وقتی تلویزیون پیام بازرگانی نشان می دهد دراز و نشست انجام  دهید و هر کار دیگری که به ذهنتان می رسد و ورزش­هایی که می توانید در آن فعالیت داشته باشید را انجام دهید. این کارها باعث می شوند هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی احساس بهتری داشته باشید. مطالعات نشان داده اند، افرادی که در طی سنین کودکی و نوجوانی خود فعالیت داشته اند در زمان پیری نسبت به بقیه فعال تر هستند، پس همین الان تصمیم بگیرید که ورزش کرده و فعال باشید.

 

چیزهایی را که دوست دارید، انجام دهید.

مرحله هشتم –  چیزهایی را که دوست دارید، انجام دهید.

یک سرگرمی برای خود انتخاب کنید. مثل: کتاب خواندن، متن ادبی نوشتن، خیاطی کردن، آواز خواندن، بازی کردن، سفال سازی، نقاشی و طراحی، خطاطی و ..

این کارها علاوه بر اینکه باعث می شود زمانتان به بطالت و بیکاری نگذرد، باعث می شود که شخصیتتان توسعه پیدا کند. چیز های جدید را آزمایش و کشف کنید. بعد از انجام آنها شاید از فهمیدن اینکه به این کارها علاقه دارید شگفت زده شوید!

 

 به مسایلی اعتقاد داشته باشید!

مرحله نهم – به مسایلی اعتقاد داشته باشید!

به مسایلی اعتقاد داشته باشید. فرقی نمی کند که اجتماعی باشد یا محیطی و یا حتی مذهبی! این راهی است که باعث شکل دادن به باورهایتان می شود. درباره مسایل فکر کنید و نظرات و اعتقادات خود را شکل دهید و بر آنها پایبند باشید. برعقایدی که مطمئن هستید درست هستند پایبند باشید و ایستادگی کنید.

 

از زندگیتان تمام و کمال استفاده کنید!

مرحله دهم – از زندگیتان تمام و کمال استفاده کنید!

شما فقط برای مدت زمان کوتاهی نوجوان می مانید. سعی کنید به نوعی زندگی کنید که وقتی بزرگ شدید این جمله را نگویید: ”کاش وقتی جوانتر بودم این کارهارا انجام می دادم.” جرات داشته باشید و به صورتی که دلتان می خواهد زندگی کنید! زندگی کوتاه است، پس تا جایی که می توانید از آن لذت ببرید.

مترجم سما معروف

پسندها (6)

نظرات (3)


15 اردیبهشت 98 23:48
ایشالا همه موفق باشن
خاله ی مهربون
پاسخ
انشالله😍
🥀نوزیتا🥀🥀نوزیتا🥀
16 اردیبهشت 98 0:05
ببخشید من نمیدانستم از اپارات پاکش کنم از وب پاک میشند ممنون که اطلاع دادید الان یاد گرفتم کلیپ را از اپارات پاکش کرده بودم بخاطر اون باز نمیشد ربطی به نت نداشت شرمنده
خاله ی مهربون
پاسخ
عیبی نداره مهربونم😘
🌼 نوشین 🌼🌼 نوشین 🌼
26 خرداد 98 12:18
ممنون مطلب خیلی خوبی بود💞