خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

با کودک خود حرف بزنید

1391/10/22 12:07
نویسنده : خاله ی مهربون
549 بازدید
اشتراک گذاری
کودک شما حرف های زیادی برای گفتن دارد اما از آنجا که زبان باز نکرده است، متوجه حرف های او نمی شوید. اما راه هایی وجود دارند تا به کودک خود کمک کنید تا راحت تر با شما ارتباط برقرار کند.

کودک شما حرف های زیادی برای گفتن دارد اما از آنجا که زبان باز نکرده است، متوجه حرف های او نمی شوید. اما راه هایی وجود دارند تا به کودک خود کمک کنید تا راحت تر با شما ارتباط برقرار کند.

حرف بزنید

شاید به نظر برسد کودک شما متوجه حرف هایی که به او می زنید نمی شود اما واقعیت این است که کودکان حتی پیش از تولد نیز به خوبی لحن صدا را تشخیص و به آن واکنش نشان می دهند. کودکان به خوبی می توانند لحن صدای خوشحال و ناراحت را از هم تشخیص دهند. و آنها را در خاطر خود حفظ میکنند و پس از 18 ماه، همه حرف هایی که به او گفته بودید را برایتان تکرار می کند. با او درمورد کارهایی که انجام می دهید، صحبت کنید و به او اجازه دهید تا پاسخ شما را بدهد. به طور مثال، ما الان می خواهیم برویم بیرون و قدم بزنیم.



شکلک در آوردن

همه حرکات کودک خود را تقلید کنید. اگر سرش را به اطراف می چرخاند، شما ه همین کار را بکنید. همه صداهای او را ترجمه و تفسیر کنید. به این ترتیب، توجه او را حتی برای مان کوتاهی به خود جذب می کنید.





اغراق کنید


 صدای خود را تیز کنید، چشمانتان راباز و گرد کنید و ابروهایتان را بالا ببرید. آرام صحبت کنید، انتهای حرف های خود را بکشید. به این ترتیب می توانید با کودک خود ارتباط نزدیک تری برقرار کنید.



از علایم استفاده کنید

 

یک ماه پیش از اینکه کودکان به حرف بیفتند و بتوانند کلمات را ادا کند، می توانند از علایم برای بیان منظور خود استفاده کنند.

لطفابه خاطر داشته باشید که کودکان در شش ماه نخست زندگی خود، نزدیک بین هستند. هر کدام از روشهای بالا را که می خواهید انجام دهید در فاصله 15 تا 30 سانتی متری از صورتش انجام دهید.

در ضمن، بهترین زمان برای برقراری ارتباط با کودک وقتی است که استراحت کرده، خوب شیر خورده و آماده بازی است. اگر کودک سرش را به اطراف می چرخاند و جاهای دیگری را نگاه می کرد یعنی گرسنه یا خسته است و حوصله ندارد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

فرشاد
23 دی 91 23:21
mohamad
25 دی 91 16:38
سلام دوست من
سایت بسیار جالب و پر محتوایی دارید . من که خیلی خوشم آمد و خواهان تبادل لینک با شما هستم .لینک شما را در سایت خودم قرار میدهم .
این هم آدرس من :
آموزش تصویری نرم افزارهای کامپیوتر
www.asanevis.mihanblog.com
خوشحال میشم شما هم لینک مرا در سایت خود درج نمایید.
با تشکر



سلام/ممنونم از لطف شما/چشم
مامان آوينا
26 دی 91 13:47
مطلب جالبيه دخترم دوست داره مدام كنارش باشم حرف بزنم و بازي كنم


ممنونم از لطفتون