خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 3 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

نقل قصه‌های رضوی از زبان قصه‌گویان خارجی در قزوین

1392/6/21 18:34
نویسنده : خاله ی مهربون
506 بازدید
اشتراک گذاری
قصه‌گویان شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی که به ایران آمده‌اند پیش از سفر به اصفهان از نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی‌های قزوین بازدید کردند و در این شهر به قصه‌گویی پرداختند.
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قصه‌گویان کشورهای کانادا، فلسطین، عراق، کوبا، لبنان، پاکستان و هند در اولین روز حضور خود در شهر قزوین از سرای سعد‌السلطنه محل برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی‌ها بازدید کردند.
بر اساس این گزارش در این بازدید که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیرعامل سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری قزوین آن‌ها را همراهی می‌کردند قصه‌گویان با بخش‌های مختلف نمایشگاه و برخی بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های سنتی ایران آشنا شدند.
در این میان بازدید از بنای تاریخی سرای سعد‌السلطنه شهر قزوین و حضور در کارگاه‌های هنری کانون بسیار مورد استقبال میهمانان خارجی قرار گرفت.
به اعتقاد قصه‌گوی هندوستانی برپایی این جشنواره‌ها و حضور کودکان و نوجوان در چنین فضاهای تاریخی و زیبا موجب می‌شود تا هنرها و آیین‌های سنتی و باستانی هرگز به فراموشی سپرده نشود.
سرای سعدالسلطنه قزوین سرای یکی ازبزرگترین کاروان‌سراهای سرپوشیده و مراکز تجاری داخلی شهری ایران است که قدمت آن به سال‌های پایانی حکومت ناصرالدین شاه قاجار باز می‌گردد.
بر اساس این گزارش در جریان بازدید قصه‌گویان خارجی از جشنواره بازی و اسباب بازی در محل این بنای ارزشمند تاریخی، قصه‌گوی فلسطینی نیز سطح برگزاری سومین جشنواره بازی و اسباب‌بازی قزوین را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: تاکنون در کمتر کشوری شاهد برگزاری جشنواره‌ای مختص کودکان و نوجوانان با این گستردگی و تنوع بوده‌ام.
وی در پایان اظهار امیدواری کر تا روزی کودکان فلسطینی نیز بتوانند در فضایی آرام به بازی و فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازند.
میهمان کشور کوبا نیز در حاشیه بازدید از غرقه کتاب‌سازی رضوی و ساخت وسایل با دور ریختنی‌ها این فعالیت‌ها را بسیار جالب و خلاق دانست و افزود: این فعالیت‌ها نشان از رشد فکری کودکان و نوجوانان دارد و مربیان کانون توانسته‌اند به خوبی فکر و خلاقیت بچه‌ها را پرورش دهند .
 
کودکان قزوینی پای قصه‌های ملل نشستند
قصه‌گویان بین‌المللی جشنواره رضوی در ادامه برنامه‌ی سفر خود به قزوین برای کودکان این شهر در سرای سعدالسلطنه قصه‌گویی کردند.
قصه‌گویان خارجی چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی کانون که به دعوت شهرداری قزوین به منظور بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی بازی و اسباب بازی‌ها به این شهر آمده بودند در سرای سعدالسلطنه قزوین به قصه‌گویی برای کودکان پرداختند.
بر همین اساس قصه‌گوی کشور کانادا با قصه "شیر خفته"، پاکستان با قصه"بازی با دایره"، آذربایجان با قصه "موش نادان" و قصه‌گوی لبنان با یک قصه اخلاقی در حضور خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان قزوینی  به روایت قصه‌های  کشور خود پرداختند.
 این میهمانان در دومین روز از سفر خود به شهر قزوین ضمن حضور در میان کودکان و نوجوانان در سرای سعد‌السلطنه و اجرای برنامه قصه‌گویی از آثار باستانی و  بازار قزوین نیز بازدید و در ادامه به زیارت امام‌زاده حسین ابن علی‌‌ابن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) مشرف شدند.
قصه‌گویان خارجی پس از سفر دوروزه خود به شهر تاریخی قزوین عصر روز 21 شهریور این شهر را به مقصد اصفهان برای حضور در چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی کانون ترک کردند.
چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی کانون طی روزهای 23 و 24 شهریور با حضور 20 قصه‌گوی ایرانی و 10 قصه‌گوی خارجی در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان برگزار می‌شود.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)