خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

رابطه عاشقانه‌تان را تضمین کنید

1392/6/25 20:23
نویسنده : خاله ی مهربون
639 بازدید
اشتراک گذاری
همیشه در دسترس بودن برای یکدیگر و نمایش اهمیت رابطه در طول زمان های زودگذر، بخشی از درک عمیق دوطرفه است که زوج ها با نهایت عشق به یکدیگر بروز می دهند.
 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، هنگامی که مشغول یک مکالمه تلفنی مهم هستید، نامزدتان وارد خانه می شود: در این حالت با اشاره دست او را با داخل هدایت و پس از 10 دقیقه، در حالیکه از آن مکالمه خسته هستید تازه با یکدیگر سلام و احوالپرسی می کنید. یا مثلا آخر هفته را در کنار هم سپری کرده اید و هنگام خداحافظی برای رسیدن به یک قرار کاری مهم بسیار عجله دارید  و در را با عجله می بندید و از خانه خارج می شوید.
این شرایط قابل درک و رایج هستند اما این شرایط برای روابط دوطرفه هزینه دارد زیرا این اتفاق های به ظاهر ساده، اغلب کیفیت روابط زوج ها در زمان هایی که با هم یا جدا از هم هستند را تعیین می کند. دکتر جان گاتمن – محقق روابط انسان ها و نویسنده کتاب «چه چیز باعث طول عمر بیشتر عشق می شود؟
چگونه اعتماد ایجاد کنیم و جلوی خیانت را بگیریم؟» - می گوید: «تشریفات روابط ما بسیار مهم و ضروری است» زیرا این کارها نه فقط باعث پایداری ارتباطات می شود بلکه از امکان ایجاد خیانت نیز جلوگیری می کند. دکتر گاتمن: «لحظه هایی که دو نفر در کنار هم هستند بسیار مهم است. سعی کنید در لحظه های کوتاه و گذرا نیز به یکدیگر توجه داشته باشید مثلا به هم بگویید تو برای من مهم هستی و خوشحالم که هستی».  

•    چگونه لحظه های زودگذر می توانند رابطه عاشقانه شما را تضمین و از خیانت جلوگیری کنند
همیشه در دسترس بودن برای یکدیگر و نمایش اهمیت رابطه در طول زمان های زودگذر، بخشی از درک عمیق دوطرفه است که زوج ها با نهایت عشق به یکدیگر بروز می دهند. در کتاب «چه چیز باعث طول عمر بیشتر عشق می شود؟»، دکتر گاتمن می گوید این نوع درک متقابل روشی است که زوج ها برای نیفتادن در سرازیری شک به رابطه شان به کار می گیرند تا از ایجاد خیانت جلوگیری کنند. 
یکی دیگر از دلایل مهم خیانت دوطرف به یکدیگر این است که هر کدم از طرفین در ذهن خود، شریک خود را با دیگری مقایسه می کند و تصور می کند که او ارزش توجه را ندارد. و همین مقایسه منفی باعث می شود تا افراد از یکدیگر فاصله بگیرند. 

•    دیدار دوباره
شاید شما هم شنیده باشید که شانس دوبار در خانه آدم را نمی زند. این مساله را می توان به لحظه هایی که در کنار نامزد خود هستید نیز تعمیم داد. لحظه های نخستین زمانی که در کنار یکدیگر هستید تعیین کننده کیفیت رابطه شما – منفی یا مثبت – هستند. 
سلام و خوشامدگویی بسیار گرم و مهربانانه ای داشته باشید تا حس ارزشمندی را به طرف مقابل خود منتقل و او را شاد کنید و در نتیجه هر دو طرف از احساسات مثبت ایجاد شده لذت ببرید.  

تعدادی از کارهایی که نشان می دهد روابط شما خوب پیش می رود شامل موارد زیر هستند:
•    گوشی تلفن خود یا هر وسیله حواس پرت کن دیگر را زمین بگذارید و با تمام وجود و با توجه کامل به نامزد خود سلام و خوشامدگویی کنید.
•    به او بگویید که دیدن دوباره او بسیار خوشحال هستید.

•    خداحافظی گرمی داشته باشید.
اگر همیشه سلام و خداحافظی های بسیار ساده و معمولی دارید شاید در ابتدا این کار بسیار دشوار به نظر برسد اما سعی کنید به شریک خود نشان دهید از بودن در کنار او خوشحال هستید و لحظه های خود را سرشار از انرژی مثبت کنید. 
در روابط طولانی مدت، سعی کنید همیشه مکالمات کاهش دهنده استرس داشته باشید. این بهترین روش برای آغاز دیدار مجدد است. محققان کشف کرده اند، اگر هر یک از طرفین فقط 15 دقیقه در مورد مسایل پر استرس روز خود صحبت کنند در حالیکه طرف مقابل فقط گوش می دهد و نظر یا راهکاری ارائه نمی دهد، بسیار ارزشمند است. در این زمان احساس می کنید طرف مقابل با همه وجود به شما گوش می دهد و می توانید رابطه خوبی با او بسازید.


•    چگونه خداحافظی گرم تری داشته باشیم

اختصاص چند دقیقه وقت برای خداحافظی کردن از یکدیگر می تواند باعث بهبود روابط دو طرف در زمانی باشد که دور از هم هستند. بنابراین، پیش از جدا شدن از نامزد خود به او بگویید چقدر از بودن در کنار او لذت برده اید و در کنار او بودن برایتان بسیار ارزشمند است و دوست دارید دوباره در آینده ای نزدیک در کنار هم باشید. برای قرار ملاقات دوباره با یکدیگر برنامه ریزی کنید یا مثلا بگویید: فردا با تو تماس می گیرم. همه این کارها باعث می شود تا نامزد شما حس خوبی داشته باشد.
 برای بهبود روابط خود می توانید از نامزدتان بپرسید چه کاری او را بیشتر خوشحال می کند و  همان کار را دفعه بعد برای او انجام دهید. یا حمایت های لازم از او را به او نشان دهید. یا حتما از برنامه های روزانه یکدیگر آگاهی داشته باشید تا بدانید که در آن روز چه اتفاق های مهمی قرار است برای نامزدتان رخ دهند. این مساله به درک متقابل شما کمک شایانی می کند.  

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)