خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

رابطه خواب و رابطه جنسی مردان!

1392/6/29 1:43
نویسنده : خاله ی مهربون
638 بازدید
اشتراک گذاری
خواب كافي باعث افزايش توانايي مردان براي ورزش موثر مي‌شود و ورزش هم معلوم است كه چه تاثير ي بر سلامت دارد.
 
كم خوابي = كاهش سوخت و ساز
 خواب كافي باعث افزايش توانايي مردان براي ورزش موثر مي‌شود و ورزش هم معلوم است كه چه تاثير ي بر سلامت دارد.اما گذشته از اين، محققان دانشگاه شيكاگو دريافته‌اند، محروميت از خواب مي‌تواند تاثير شگرفي بر متابوليسم پايه داشته باشد. در اصل كمبود خواب سوخت و ساز گلوكز را حدود 30 تا 40 درصد كاهش مي‌دهد. ظاهرا خواب ناكافي با برهم زدن تعادل برخي از پارامترهاي هورموني و متابوليكي اصلي در خود اثرات مثبت ورزش را خنثي مي‌كند. محققان شواهدي براساس گزارش مربيان دارند كه نشان مي‌دهد، خواب كافي در ورزشكاران باعث كاهش استرس و البته كاهش صدمات حين تمرين مي‌شود. هنگام خستگي و خواب آلودگي دقت ورزشكاران كاهش مي‌يابد و بنابراين بيشتر در معرض آسيب‌ديدگي قرار مي‌گيرند. ضمن آن‌كه سرعت عملكرد ذهن، قدرت ذهن هم كاهش پيدا مي‌كند.



كم خوابي = چاقي
درحالي‌كه ارتباط ميان كمبود خواب و چاقي به‌خوبي به اثبات رسيده است، مطالعه‌اي كه در سال گذشته در مجله تغذيه باليني كه در ايالات متحده منتشر شده نشان داد كه به دنبال بي خوابي دقيقا شما چقدر مي‌توانيد افزايش وزن داشته باشيد. در اين مطالعه كه بين افراد 30 تا 49 ساله انجام شد، شركت‌كنندگان به‌طور معناداري بعد از داشتن كمبود خواب به‌طور دقيق 300 كالري بيشتر مي‌خوردند. محققان مي‌گويند، كمبود خواب مي‌تواند در از بين رفتن كنترل خود بر غذا تاثير داشته و خطرناك باشد البته اگر هر شب ادامه پيدا كند. 



كم خوابي = ناراحتي قلبي
براساس گزارش مايوكلينيك، آپنه خواب در مردان 2 برابر زنان است. در اين اختلال، تنفس به‌طور مكرر در طول خواب قطع شده و دوباره شروع مي‌شود. اما اين نوع كم خوابي چه اثر منفي‌اي بر بدن مردان دارد؟ محققان مي‌گويند آپنه خواب باعث افت ناگهاني در سطوح اكسيژن در طول شب مي‌شود و مي‌تواند موجب ايجاد فشار بر سيستم قلبي- عروقي شده و خطر ابتلا به نارسايي احتقاني قلب، سكته مغزي و ساير بيماري‌هاي عروقي را  افزايش دهد.
 متخصصان مي‌گويند خواب آلودگي بيش از حد در طول روز يكي از علائمي است كه بايد به آن توجه داشت زيرا بيدار شدن‌هاي متوالي نمي‌گذارد فرد به خواب عميق برود و براي همين فرد روز بعد را با خستگي و خواب آلودگي شديد سپري مي‌كند. 
بيداري ناگهاني به‌دليل تنگي نفس كه به احتمال زياد نشان‌دهنده آپنه خواب مركزي است يكي ديگر از علائمي است كه بايد به آن توجه داشت. در آپنه خواب مركزي مغز نمي‌تواند به ماهيچه‌هايي كه تنفس را كنترل مي‌كنند پيام بفرستد. از جمله ديگر علائمي كه بايد به آن‌ها توجه كرد، عبارتند از: خروپف با صداي بلند (كه معمولا در آپنه انسدادي خواب بيشتر است)، بيداري با خشكي دهان يا گلودرد، سردرد صبحگاهي، مشاهده قطع تنفس هنگام خواب، مشكلات خواب اعم از بي‌خوابي. 



كم خوابي = رابطه زناشويي ناموفق
مطالعه‌اي كه در تابستان گذشته در مجله انجمن پزشكي ايالات متحده منتشر شده آنچه را بسياري از افراد تجربه كرده‌اند، تاييد كرده است كه كمبود خواب مي‌تواند بر روابط زناشويي زوج‌ها تاثير منفي داشته باشد. كمبود خواب در واقع ممكن است تاثير مستقيم بر مقدار هورمون تستوسترون در مردان داشته باشد. تستوسترون يكي از هورمون‌هاي جنسي است كه پايين بودن آن موجب كم‌ بودن رابطه زناشويي مي‌شود. با توجه به اين يافته‌ها، كمبود خواب سطح تستوسترون را 10 تا 15 درصد كاهش مي‌دهد. اين در حالي است كه ميزان تستوسترون به‌طور طبيعي با افزايش سن يك تا 2درصد كاهش مي‌يابد.



كم خوابي = افزايش فشار خون
اين‌كه شما از لحاظ كمي، خواب كافي داشته باشيد با اين‌كه كيفيت خواب شما چگونه باشد كاملا متفاوت است. براساس تحقيقات منتشر شده در مجله هايپرتنشن (مجله انجمن قلب ايالات متحده)، مرداني كه خواب سبك‌تري داشتند 83درصد بيشتر احتمال ابتلا به فشار خون بالا را در طول دوره 3 ساله مطالعه نشان دادند. يافته‌ها نشان داده جبران نكردن كمبود خواب مي‌تواند باعث افزايش خطر فشار خون بالا در سنين بالا شود. در افرادي كه به‌طور معمول 5 ساعت يا كمتر مي‌خوابند، خطر ابتلا به فشار خون بالا 2برابر است اما اين را هم بايد اضافه كرد كه براساس گزارش‌هاي پيشين، خواب عميق احتمالا در ابتلا به ديابت، بيماري‌هاي قلبي و تغييرات متابوليسم در گروه‌هاي سني مختلف نقش دارد.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)