خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

درمان اسهال و یبوست با سائو سائو

1392/6/31 19:51
نویسنده : خاله ی مهربون
940 بازدید
اشتراک گذاری

اگر شما هم نگران سلامت فرزندن‌تان هستيد و در عين حال اعتمادتان را به شيوه‌هاي تهاجمي درماني در طب رايج از دست داده‌ايد، اگر دوست نداريد با هر اختلال و بيماري كوچك فرزندتان را مجبور به خودرن انواع و اقسام داروهاي شيمیايي با عوارض دارويي بالا كنيد، پيشنهاد مي‌كنيم براي يك بار هم كه شده شيوه‌هاي طبيعي درمان را تجربه كنيد. طب سنتي چين يكي از اين شيوه‌هاي درماني است كه مي‌تواند شايع‌ترين اختلال‌ها و بيماري‌هاي شايع ميان كودكان را بدون تجويز دارو و با كمك طبيعي‌ترين و بي‌خطرترين روش‌ها درمان كنيد. آنچه مي‌خوانيد بعضي از كاربردهاي شيوه‌درماني طب سنتي چين و طب سوزني براي درمان شايع‌ترين اختلال‌ها در ميان كودكان و نوجوانان است.

چرا نبايد از طب سوزني براي كودكان بترسيم
طب سوزنی در کودکان بسیار متفاوت‌تر از طب سوزنی در بزرگسالان است، به این ترتیب که کودک سوزن را مشاهده نمی‌کند و مانند بزرگسالان نیست که 20 تا 30 دقیقه سوزن در بدن آنها باقی می‌ماند بلکه درمانگر با مهارتی که دارد سوزن را در لحظه به نقطه موردنظر می‌زند و تا کودک متوجه دریافت سوزن شود، تحریک مورد نظر انجام شده است. باید یادآوری کنم که سوزن‌های طب سوزنی، سوزن‌هایی مویی و به نازکی تار مو هستند که دریافت آنها از دریافت نیش یک پشه کمتر درد دارد و گاهی ممکن است در حد خارشی کوچک برای بیمار به نظر بیاید. به این ترتیب کودک در جلسه اول سوزن دریافت می‌کند و در جلسات بعدی در نقاط طب سوزنی ماساژ می‌گیرد. این ماساژ می‌تواند از طریق پزشک طب چینی یا والدین او که شیوه ماساژ را تحت نظارت متخصص طب چینی آموزش دیده‌اند، برای او تکرار شود. 

بهبود بي‌اشتهايي در كودكان
بسیاری از والدين نگران بي‌اشتهايي كودك خود هستند. آنها دلواپس‌اند كه بي‌اشتهايي كودك‌شان براي خوردن موادغذايي موجب كاهش موادمغذي و مورد نياز بدن‌شان شود و رشد آنها تحت تاثير اين بي‌اشتهايي قرار گيرد. درمانگر طب سنتي چين درماني موثر براي افزايش اشتها در كودكان سراغ دارد. اين درمانگران با تحريك نقاطي خاص از بدن كه به معده مرتبط است، مي‌توانند حس پر بودن معده را در كودكان كاهش دهند و تمايل آنها را به مصرف مواد غذايي بيشتر كنند. ضمن آنكه فشار درماني نقاط مربوط به معده و عملكرد آن موجب افزایش حرکت معده و روده‌ها شده و این کار به تخلیه سریع موادغذایی درون آنها کمک می‌کند. استمرار این امر موجب می‌شود تا كودك احساس گرسنگی کرده و مشکل بی‌اشتهایی‌اش درمان شود. 

درمان بيش‌فعالي با رفلكسوتراپي
بيش‌فعالي كودكان از جمله اختلال‌هايي است كه برخي پدر و مادران از آن شكايت دارند و براي كنترل آن دست به دامن انواع و اقسام قرص‌هاي شيميايي مي‌شوند. در حالي كه درمانگران طب چيني خيلي راحت و ساده بدون نياز به داروهاي شيميايي مي‌توانند بيش‌فعالي را در كودكان كنترل كنند. اين درمانگران بر این باورند که بدن انسان از ماده و انرژی تشکیل شده است و تا زمانی که تعادل میان ماده و انرژی وجود داشته باشد و این دو یکدیگر را جذب کنند رفتارها و ویژگی‌های انسان در تعادل باقی می‌ماند اما زمانی که به هر دلیل ماده – که بدن ما را تشکیل می‌دهد- قابلیت جذب انرژی را نداشته باشد این انرژی در بدن کودک سرگردان می‌شود و به صورت رفتارهای باورناپذیر و حتی آزار دهنده از او نمایان می‌شود. به این ترتیب فعالیت‌های فیزیکی کودک در مقایسه با کودکان دیگر بیشتر می‌شود. حتی ممکن است فعالیت‌های مغزی او نیز در کنار فعالیت‌های فیزیکی افزایش پیدا کند. در طب سنتی چین برای درمان این مورد شیوه‌ای وجود دارد که در آن درمانگر با کمک طب سوزنی یا فشاردرمانی به ایجاد تعادل میان انرژی و ماده در بدن کودک کمک می‌کند و به این ترتیب انرژی موجود در بدن را صرف  بهبود عملکرد اندام‌های درونی و تقویت آنها می‌کند.

شیر سرد به کودک ندهید
خانواده‌هاي زيادي با شير خوردن كودك‌شان مشكل داشته و دائم از اين موضوع شكايت دارند كه كودك‌شان با خوردن شير دچار اسهال مي‌شود. يكي از مهم‌ترين دلايل ابتلا به اسهال دركودكاني كه نوشيدني‌هاي سرد به ويژه شير مي‌خورند كاهش انرژي معده و اختلال در عملكرد اين عضو است. وقتي شما شير را از يخچال درمي‌آوريد و آن را به كودك‌تان مي‌دهيد و او بي‌وقفه آن را مي‌نوشد حجم زيادي شير سرد را وارد معده مي‌كند و معده پيش از آنكه مشغول هضم و جذب آن شود بخش زيادي از انرژي‌اش را به دليل سردي شير از دست مي‌دهد. پس انرژي كمتري براي هضم و جذب آن ذخيره مي‌كند. یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود عملکرد اندام‌های داخلی و تقویت انرژی‌های کودک استفاده از نقاط رفلکسولوژی در کف دست و پای کودک است. هر یک از این نقاط در دست یا پای کودک به یکی از ارگان‌ها و اندام‌های بدن او مرتبط است و ماساژ این نقاط می‌تواند تاثیر زیادی در تقویت میزان انرژی در آن عضو و تقویت آن به کمک مریدین‌های مربوط به هر عضو باشد. به‌عنوان مثال وقتی نقطه معده را روی دست کودک زیر انگشت شست و نزدیک به مچ دست او با کمک ماساژ فشاری تحریک می‌کنیم به این ترتیب به بهبود عملکرد این عضو کودک کمک کرده‌ایم. این تکنیک را می‌توان با مشاوره متخصص طب سوزني يا طب چيني برای دیگر اعضای بدن کودک مانند مثانه، شش‌ها و روده‌ها نیز به کار برد. 

با اين متد شب‌ادراري را مهار كنيد
شب‌ادراري كودكان دلايل مختلفي دارد. مصرف بيش ‌از اندازه مايعات و ميوه‌ در ساعت‌هاي پاياني شب، استرس، اضطراب و ضعف عضلات مثانه و دستگاه ادراري از جمله دلايلي است كه موجب ابتلاي كودكان و حتي برخي نوجوانان به شب‌ادراري مي‌شود. درمانگر طب سوزنی براي درمان اين اختلال از تكنيك‌هاي مختلفي استفاده مي‌كند كه اين تكنيك‌ها مي‌تواند هر يك از عوامل ايجادكننده شب‌ادراري را از بين ببرد. فشاردرماني يا طب سوزني هر كدام مي‌تواند با كنترل استرس، اضطراب و شرايط روحي و هيجاني كودك در كنار تقويت سيستم عصبي او مهم‌ترين عوامل ابتلا به شب‌ادراري را در او كنترل كند. ضمن آنكه درمانگران طب سنتي چين براي كنترل اين بيماري دستورالعمل‌ها و تدابيري دارند كه رعايت آنها روند درمان را در 8 تا 10 جلسه درماني تسريع مي‌كند.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)