خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

با این غذاها دیگر لازم نیست رژیم بگیرید 1

1392/6/31 22:36
نویسنده : خاله ی مهربون
1,469 بازدید
اشتراک گذاری

چطور می شود با یک تغییر برای همیشه ظاهر، احساس و زندگی خود را از لحاظ کیفی ارتقا داد؟ شاید باور نکنید اما واقعیت دارد ، علاوه بر اینها دیگر لازم نیست رژیم های سخت بگیرید.

با این غذاها دیگر لازم نیست رژیم بگیرید 1

 

 Mark Bittman یک نویسنده پرفروش، مقاله نویس غذایی نیویورک تایمز و میزبان برنامه های تلویزیونی است. او تجربیات شخصی خود و موفقیتش در حفظ سلامتی اش و کاهش وزن را با شما در میان می گذارد .

mark bittman

وقتی دکتر همیشگیم به من پیشنهاد داد تا رژیم گیاهخواری در پیش بگیرم اول فکر کردم که با من شوخی می کند. درست است که در آن زمان اضافه وزن داشتم و میزان کلسترول و قند خونم بالا رفته بود اما اصلا آمادگی این را نداشتم که دیگر نتوانم هر چیزی را بخورم. مانند بسیاری از افراد، آمادگی ترک خوردن غذاهایی را که بسیار دوست می داشتم، نداشتم حتی اگر می توانستم این کار را انجام دهم باز هم آمادگی اش را نداشتم.

گیاه خواری پاره وقت باشید!

این ماجرا به 6 سال قبل بر می گردد و در نهایت تصمیم گرفتم علیرغم اینکه غیر ممکن به نظر می رسید، به گیاهخواری پناه ببرم و از خوردن گوشت، لبنیات، مرغ و حتی ماهی پرهیز کنم. پیشنهاد دکترم را عملی کردم و بیشتر اوقات تا قبل از ساعت 6 بعدازظهر سبزیجات می خوردم.
با گذشت روزها، به رژیم گیاهخواری فوق العاده سخت خود وفادار ماندم و حتی فراتر از آن رفتم: تا فرا رسیدن زمان صرف شام، حتی از خوردن نان سفید بیش از حد به عمل آمده، برنج، پاستا و تنقلات پرهیز می کردم. نوشیدن مشروبات الکلی را هم کنار گذاشتم. اما زمانی که خورشید غروب می کرد دیگر مردی آزاد بودم و هر آنچه را که دوست می داشتم می خوردم(معمولا اما نه همیشه، به طور معمول می خوردم و افراط نمی کردم). ممکن بود ماکارونی بلونی به همراه سالاد بخورم، یا مرغ بریان شده و یا سبزیجات تفت داده شده. از آن زمان تا به الان از این شیوه تبعیت کرده ام.

این تغییر بسیار قابل اهمیت ولی بسیار طاقت فرسا بود و البته بدنم در مقابل این تغییر به زودی از من قدردانی کرد: 15  کیلو از وزنم کاهش یافت، انرژی بیشتری در خود می دیدم و سطح عمومی سلامتم ارتقا پیدا کرد. و مهمتر از همه این که دیگر تحمل این تغییر بسیار راحت شده است.

احتمالا می دانید که نیمی از کالری مصرفی مردم از طریق خرت و پرت، غذاهای فرآوری شده تبلیغاتی که بسیار برای بدن مضر است و هیچ یا کمی ارزش غذایی دارد، تامین می شود. اما به محض اینکه تعادل را برقرار می کنید و بیشتر به سراغ سبزیجات، میوه ها، غلات و حبوبات می روید، به دنبالش شاهد بهبودی هایی در سطح سلامتی بدن می شوید. و به این طریق نوع کالری هایی را که بدنتان باید بر رویش کار کند تغییر می دهید و اینکه این کالری ها چطور و در کجا استفاده شوند و یا احیانا ذخیره شوند نیز تغییر می یابد.

اما این شیوه زندگی چیزی فراتر از کاهش وزن را در بر می گیرد. هر چه بیشتر می خوانم بیشتر در مورد اتلاف غذا، افزایش هزینه های چاقی در کشورها و انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از افزایش، تولید، ذخیره کردن و انتقال غذاهای آماده یاد می گیرم. مثلا صنایع غذایی امریکا، مصرف کننده ده درصد از سوخت های فسیلی امریکا به شمار می روند.

آسان ترین راه برای تبدیل شدن به گیاهخواری پاره وقت چیست؟

نخست باید بپذیرید که این رژیم از خود گذشتگی به حساب نمی آید و شیوه ای یکنواخت نیز نمی باشد. این نظر را نیز که تمام غذاهای گیاهخواری محدود به برنج قهوه ای و توفو می شود، فراموش کنید. تغییر شیوه مصرف غذا از گوشت به سبزیجات به این معنا نیست که یا گیاهخوار هستید و یا گوشتخوار. زیبایی این رژیم تنوع موجود در آن و تاکیدش بر روی غذاهای غیر مصنوعی و طبیعی است. و در آخر، این رژیم مربوط می شود به انتخابی عالی و البته وفاداری به آن (حداقل تا قبل از ساعت 6 بعدازظهر). برای قدم گذاشتن در این مسیر، چند دستور غذایی سالم و خوشمزه برای شما آماده کرده ام :


صبح بخیر گورپ! (مخلوطی از میوه، غلات، آجیل و..)

دستور تهیه 3.5 فنجان
1.2 فنجان بلغور جوی دو سر را درون تابه بزرگی بریزید و به آن گرمای ملایمی بدهید و در عین حال مرتبا تابه را تکان دهید. سپس آن را درون پیاله بریزید. سپس موارد زیر را به آن اضافه کنید: یک فنجان میوه خشک شده ( کشمش، کرن بری، بلوبری، پاپایا یا مانگو،در صورت نیاز همه را خرد کنید )؛ نصف فنجان آجیل( مانند بادام زمینی، فندق، گردو، بادام، پسته) به صورت شور یا خام؛ یک چهارم فنجان دانه کدو تنبل؛ و یک چهارم فنجان تکه های نارگیل خشک که شیرین نشده اند. به آن ها کمی نمک اضافه کنید، یک فنجان از این مخلوط را مصرف کنید و برای نگهداری بقیه آن، آن ها را درون ظرفی در بسته بریزید.
ارزش غذایی: 
(در هر نصف فنجان) 233 کالری، 6 گرم پروتئین، 31 گرم کربوهیدرات، 5 گرم فیبر، 12 گرم شکر، 10.5 گرم چربی، 3 گرم چربی اشباع شده ، 75 میلی گرم سدیم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)