خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

چگونه کودکی شاد تربیت کنیم؟

1391/7/22 20:57
نویسنده : خاله ی مهربون
820 بازدید
اشتراک گذاری
موفق بودن در زندگی مهمترین خواست هر پدر و مادری برای فرزندش در هر برهه زندگی است .
اما رسیدن به این خواسته و لذت بخش کردن روزها و سالها برای کودک دلبند از همان سالهای نخست ذهن والدین را مشغول می کند.  شاید رعایت نکات ذیل بتواند رسیدن به این هدف را ساده تر کند.
کودک شاد
1 - به او یاد بدهید برای هر کار مثبت و قدم بزرگی که برای زندگی او برمی دارید ، از شما متشکر باشد و این موضوع را به صورت شفاهی بیان کند. حالا این کار می تواند از یک بازی ساده در پارک ، خواندن یک کتاب و یا حتی خرید یک هدیه با ارزش باشد. احترام متقابل شما به فرزندتان می تواند فضایی گرم و صمیمی ایجاد کند.
 
2 - به حرفهای فرزندتان گوش دهید. اگر او از دبستان به خانه آمده و درباره همکلاسی اش با خشم صحبت می کند، سریع موضع گیری نکنید و به او نگویید درباره این مسائل منفی صحبت نکند. این کار شما تنها سبب انباشته شدن مشکلات در وجودش می شود. سعی کنید با درک کامل به حرفها و بهانه هایش توجه کنید و نشان دهید احساساتش را درک کرده اید.
 
3 - انجام اقدامات روتین در زندگی یکی از بهترین اقدامات ضروری برای ایجاد حس لذت و امنیت در زندگی کودکتان است . خانواده هایی که برای غذا خوردن ، حمام رفتن و زمان خواب کودکشان برنامه ثابتی دارند ، از روابط خانوادگی برخوردار هستند و به کودک کمک می کنند احساس امنیت بیشتری داشته باشد.حتی با این کار سلامت کودک از نظر روانی هم تامین شده و او را در برنامه ریزی برای زندگی پرمشغله آینده یاری می دهد.
 
4 - تشویق کودک به فعالیتهای فیزیکی از دیگر مسائلی است که با توجه به رواج استفاده کودکان از وسایل تکنولوژیک همچون موبایل و کنسولهای بازی در سنین پایین اهمیت صدچندان پیدا کرده است . عادت کردن کودک به نشستن و خیره شدن به صفحه مانیتور و یا تلویزیون قطعا سلامت او را بخطر می اندازد و تاکید والدین بر انجام فعالیتهای ورزشی می تواند شادی را به او بازگرداند و سلامتش را تضمین کند.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)