خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 29 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

«پای» را چگونه تزئین کنیم؟

1392/9/11 23:42
نویسنده : خاله ی مهربون
1,392 بازدید
اشتراک گذاری

در این مطلب قصد داریم چند روش زیبا برای تزئین خمیر پای را به شما آموزش دهیم. همان طور که می دانید، تزئین خوراکی ها یکی از دلایل مهم تحریک اشتهای افراد است و رستوران ها این موضوع را به خوبی درک کرده اند. برای اینکه شما نیز همچون یک سرآشپز حرفه ای بتوانید پای را دکور کنید، ادامه مطلب را مطالعه فرمایید. 

«پای» را چگونه تزئین کنیم؟

لبه دالبری
برای دالبر کردن لبه های پای، خمیر آن را داخل قالب قرار دهید. حدود 2.5 سانتی‌متر از لبه آن از قالب بیرون باشد. با کمک انگشت های شست و اشاره (همچون عکس) لبه پای را چین‌دار یا دالبری طرح دهید. 

بافت حاشیه
برای تهیه بافت، باید نوارهایی به طول 30.5 سانتی‌متر و عرض 6 میلی‌متر از خمیر پای برش دهید. آنها را همچون مو ببافید. خمیر پای را داخل قالب قرار دهید. لبه های آن را با آب خیس کنید. بافت ها را به طور منظم در لبه خمیر بچسبانید. 

گل‌های قالبی
این طرح بسیار زیبا را باید با قالب شیرینی تهیه کنید. خمیر را روی سطح صاف باز کنید. با قالب گل و برگ، چندین عدد گل تهیه کنید. خمیر پای را کف قالب بچینید، گل ها و برگ ها را به وسیله آب به سلیقه خود در حاشیه های خمیر بچسبانید و در جای خود محکم کنید. 

شانه عسل
برای تهیه این طرح، یک دایره از خمیر را به اندازه قطر داخلی قالب تهیه کنید. خمیر کف قالب را بزرگ تر از اندازه قالب بگیرید تا از کناره ها آویزان باشند. با قالب گرد کوچک، داخل خمیر رویی را روی سطح صاف برش دهید تا شبیه شانه عسل شود. سپس روی پای بگذارید. لبه های آویزان خمیر پایین را به صورت چین‌دار روی خمیر رویی برگردانید و با آب محکم کنید. 

طرح مشبک
برای تهیه این طرح، خمیر را به شکل یک مربع 30.5 سانتی متری برش دهید. با کمک کاتر دالبردار شیرینی پزی، نوارهای یک سانتی متر در 6 میلی‌متری تهیه کنید. خمیر گرد را کف قالب قرار دهید. مواد داخل پای را بریزید. سپس، نوارهای دالبردار را زیر و رو به صورت شبکه روی مواد قرار دهید. لبه های آنها را نیز با آب به خمیر زیرین محکم کنید. 

 


 


 


 


 


«پای» را چگونه تزئین کنیم؟
zigzag piecrust
fork scallop piecrust
turret piecrust
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)