خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

اسفناج در رژیم غذایی نوزاد

1393/2/1 20:46
نویسنده : خاله ی مهربون
627 بازدید
اشتراک گذاری

اضافه کردن اسفناج به رژیم غذایی کودک بسیار خوب است اما زمان خاص خود را دارد.

زمان مناسب برای معرفی اسفناج به نوزاد: از 8 تا 12 ماهگی

  • مزایای اسفناج برای نوزاد

اسفناج منبع فوق العاده‎ای از کلسیم است. تنها یک فنجان اسفناج پخته شده به شما 42 میلی‎گرم کلسیم خواهد داد. اسفناج همچنین حاوی میزان قابل توجهی ویتامین A، آهن و سلنیوم نیز هست. 11 مورد از خواص اسفناج را اینجا بخوانید.
در واقع برگ‎های سبز اسفناج حاوی مواد مغذی زیادی هستند. در این جا به شما یاد می‎دهیم که چه زمانی و چگونه این ماده غذایی مفید را به نوزادتان معرفی کنید.
اسفناج یک غذای حاوی نیترات و اگزالات است بنابراین باید در مورد معرفی آن برای نوزادان زیر 8 ماه احتیاط کرد و در صورت تمایل برای معرفی، تنها میزان کم و متعادلی از آن را به صورت خانگی برای نوزاد آماده کرد.

  • مواد مغذی موجود در یک فنجان اسفناج پخته شده خانگی:

ویتامین‎ها:
ویتامین A : 213 میلی‎گرم
ویتامینC :  صفر میلی‎گرم
ویتامینB5ن: 0.3 میلی‎گرم
نیاسین: 2.1 میلی‎گرم
ریبوفلاوین: 0.1 میلی گرم
تیامین: 0.1 میلی‎گرم
فولات: 16.9 میکروگرم
همچنین شامل برخی از ویتامین‎های دیگر در مقادیر کم است.

مواد معدنی:
پتاسیم: 81 میلی‎گرم
فسفر: 151 میلی‎گرم
منیزیم: 2.1 میلی‎گرم
کلسیم: 42 میلی‎گرم
سدیم: 19 میلی‎گرم
آهن: 1.5 میلی‎گرم
سلنیوم: 30 میلی‎گرم
همچنین شامل مقدار کمی‎ مس، منگنز و دیگر مواد معدنی است.

پیشنهاد می‌کنیم جدول راهنمای تغذیه کودکان را ببینید.

  • چه زمانی می‎توانم اسفناج را به نوزادم معرفی کنم؟

سفارش‎ها در مورد معرفی اسفناج به نوزاد بسیار متفاوتند. برخی پزشکان می‎گویند معرفی اسفناج به نوزادان بین سن 6 تا 7 ماهگی خوب است در حالی‎که برخی دیگر می‎گویند باید تا 8 یا 10 ماهگی صبر کنید. در پیشنهاد ما این است که تا 10 یا 12 ماهگی صبر کنید و کم‎ترین سن شروع نیز 8 ماهگی باشد. این سفارش در مورد مادرانی است که برای نوزادان‎شان اسفناج خانگی درست می‎کنند. پژوهش‎ها نشان داده‎اند که در صورتی که اسفناج به درستی نگهداری نشود، سطح نیترات موجود در آن افزایش می‎یابد. صبر کردن برای معرفی اسفناج به نوزاد همچنین کمک می‎کند که نوزادتان از اسفناج خرد شده به جای اسفناج پوره شده لذت ببرد.
مانند همیشه تأکید می‎شود قبل معرفی هر غذای تازه جامدی با پزشک نوزادتان مشورت کنید. مطلب زمان معرفی غذای جامد را مطالعه کنید.

  • چگونه اسفناج را برای نوزاد انتخاب و نگهداری کنید؟

بر اثر گزارش‎ها اسفناج یکی از آلوده‎ترین مواد غذایی به وسیله حشره‎کش‎هاست. بنابراین تهیه اسفناج اُرگانیک ایده خوبی است. هنگام انتخاب اسفناج برای غذای نوزاد تا جایی که ممکن است اسفناج تازه خریداری کنید چرا که می‎توانید برگ‎های تازه و محکم را انتخاب کنید و نه برگ‎های پژمرده یا آسیب دیده. برگهای اسفناج تازه را شسته و با نمک و سرکه ضدعفونی کنید.
برای ذخیره سازی مناسب اسفناج، آن را در بخش سبزیجات یخچال یا فریزرتان قرار دهید و اجازه ندهید که مرطوب شود یا چکه‎های آب در کیسه آن جمع شود.

  • بهترین راه برای پختن اسفناج برای نوزاد

شما می‎توانید اسفناج را بجوشانید یا بخارپز کنید با این حال ما سفارش می‎کنیم اسفناج تازه را داخل میزان بسیار کمی‎ روغن زیتون تفت بدهید. زمانی که برگ‎های تازه اسفناج نرم شدند، اسفناج‎ پخته است. ظاهر اسفناج پخته شده پژمرده است.  

 

مترجم: نغمه خالقی
منبع: www.wholesomebabyfood.momtastic.com
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان یسنا
3 اردیبهشت 93 14:01