خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 4 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

تمرینات یوگا برای کاهش دردهای پریود !

1393/7/9 15:32
نویسنده : خاله ی مهربون
781 بازدید
اشتراک گذاری

علاوه بر فواید بی شمار یوگا، شاید ندانید که یوگا می تواند به شما در کاهش درد هم کمک کند، انجام این تمرینات نیروبخش یوگا به شما احساس آرامش و بازیابی نیرو خواهد داد!

در زمان پریود، گاهی اوقات که احساس خستگی بیش از حد و کج‌خلقی می‌کنیم، بهترین راه برای خونسردی و آرامش و تسکین درد چیست؟ این وضعیت های یوگا می تواند به شما کمک کند ، پس حتما آنها را امتحان کنید!

1- Reclining bound angle pose

yoga-for-period-1

این حالت یوگا دردهای قائدگی و افسردگی خفیف را تسکین می‌دهد و ارگان‌های مربوط به شکم را تحریک می‌کند.

در ابتدا با یک بالش در قسمت پشتتان یک حالت نشسته درست به خود بگیرید و پاها را به صورت کشیده در اطراف خود قرار دهید. زمان فرو بردن هوا به داخل ششها زانوهایتان را خم کنید و و پاشنه پاها را در اطراف لگن طوری قرار دهید که کف پا را لمس کنید.

در بازدم زانوهایتان را به طرف زمین و پایین رها کنید. بالشتک‌های یوگا را زیر زانو قرار دهید تاهم به زانو کمک کند و هم به ریلکس شدنتان. مطمئن شوید که بالش در قسمت پشت در تماس با استخوانهایتان قرار دارد.

نفس عمیق بکشید و استخوانهای پشت را به حالت کشیده نگه دارید. نفس را بیرون دهید و روی بالش دراز بکشید. می‌توانید از یک پتو برای زیر گردن و سرتان استفاده کنید.برای اجرای این حالت مطمئن شوید که قسمت پایین کمرتان کاملا روی بالش قرار دارد؛ آرام بخوابید و بازوها را در کنار بدن روی زمین قرار داده و طاق باز دراز بکشید.

10 تا 20 دقیقه در این حالت بمانید. برای خارج شدن از این وضعیت: نفس عمیق بکشید. از دست‌هایتان برای کمک به جمع کردن زانوهایتان استفاده کنید. سپس پاها را به صورت کشیده قرار داده و چند بار نفس بکشید. اجازه دهید زانوها و رانها نیروی خود را باز یابند. سپس به یک طرف بچرخید و سعی کنید پشتتان را به حالت نشسته درآورید.

2-Supported wide-angle seated forward bend

یوگا برای پریود

این حالت ارگان‌های شکمی را تحریک می‌کند و سیستم عصبی را آرام می‌کند.

از یک حالت نشسته پاهایتان را به شکلV باز کرده به طوری که کشکک زانو به حالت کشیده در بیاید. یک بالشتک در میان پاها قرار دهید تابه اطراف لگن فشار وارد نشود.

نفس عمیق بکشید و استخوان‌های پشت را به حالت کشیده نگه دارید. نفس را به بیرون داده و باسن را شل کنید. نیمه بالای بدن را با قرار دادن یک گوش روی بالش استراحت دهید. در وسط انجام این حرکت، جای گوش‌ها را عوض کنید برای بالانس کردن حالت گردن !

اگر ارتفاع بالشتان کم است، از یک پتو یا بالشتک‌های یوگا برای بالا آوردن ارتفاع و کمک به پیشانیتان استفاده کنید.برای اینکه در این حالت احساس آرامش بیشتری کنید، ماهیچه‌ها را شل کرده و دستها و بازوها را به آرامی روی زمین قرار دهید. کاملا خود را رها کرده و روی وضعیت یوگا تمرکز کنید.

3 تا 6 دقیقه در این حالت بمانید. برای خارج شدن از این وضعیت دستهایتان را پشت زانوها قرار دهید. در بازدم زانوهایتان را روی نیمه بالای بدن قرار دهید و با جمع کردن زانوها کف پا را روی زمین قرار دهید. اگر احساس خوبی پیدا کردید می‌توانید با زانوها یک به یک حرکات برف‌پاک‌کنی انجام دهید که به تسکین هر درد و ناراحتی کمک می‌کند.

3- Supported child's pose

یوگا برای پریود

این یک حالت آسایش است که به تسکین ناراحتی‌های دوره پریود و کاهش خستگی و استرس کمک می‌کند. این یک روش آرامش و تغذیه ذهن است.

ابتدا با حالت زانو زده با بازکردن زانوها به اندازه عرض شانه شروع کرده و انگشت بزرگ پا را آهسته لمس کنید. بنشینید و استخوان‌های کف پا را استراحت دهید. یک بالش یا پتوی تا شده بین پاها قرار داده تا نیمی از بدن استراحت کند.

 پتو را محکم به شکل لوله بپیچید و طوری که احساس راحتی کنید، میان ران‌هایتان قرار دهید. نفس عمیق بکشید و به پشت دراز بکشید. نفس را بیرون داده و چانه را در قفسه سینه فرو ببرید. نیمه بالای بدن را روی بالش قرار داده و یک گوش را با بالش تماس دهید.

درباره محل قرارگیری گوش روی بالش در میان تمرین مطمئن شوید تا انعطاف گردنتان حفظ شود. اجازه دهید پشتتان کمی روی پتوهای تا شده حالت چرخشی داشته باشد تا به پایین شکم فشار وارد نشود.

10 تا 20 دقیقه در این حالت بمانید. اگر روی پتوهای جمع شده احساس راحتی نمی‌کنید هر زمان که بخواهید می‌توانید آنها را کنار بگذارید. وقتی که برای اتمام این حرکت آماده شدید دست‌ها را روی زمین زیر شانه‌ها قرار دهید و به راحتی بنشینید.

4- Supported corpse pose

یوگا برای کاهش درد پریود

این حالت سردرد و خستگی و بی‌خوابی و علائم استرس و افسردگی خفیف را کاهش می‌دهد و به آرامش بدن و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

با یک بالش یا پتوی تا شده در زیر زانو به پشت دراز بکشید و یک پتو در پشت گردن و سر قرار دهید. یک لبه پتو که زیر سر و گردن قرار دارد را بپیچید تا به قوس طبیعی پشت گردن آسیب نرسد.

کف دست‌ها و فک‌ را ریلکس کنید و لب‌ها را هم کمی شل کنید. چشم‌هایتان را هم ببندید و کاملا آرام باشید.

10 تا 20 دقیقه در این حالت بمانید. وقتی آماده خارج‌شدن از این وضعیت شدید، نفس عمیق بکشید و انگشت‌های دست و انگشت‌های پا را تکان دهید.کش و قوسی به بدن خود مانند صبح‌ها بدهید، زانوها را بغل کرده و در یک سمت به حالت جنینی قرار بگیرید. برای چند لحظه به این حالت بمانید و نفس بکشید. وقتی که آماده شدید، دست‌هایتان را به پشت ببرید تا کمک کند که به راحتی بنشینید. 

منبع : sheknows

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)