خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

تخم مرغ های رنگی

1394/1/6 12:17
نویسنده : خاله ی مهربون
1,177 بازدید
اشتراک گذاری
روش تهیه:  
 
1. برای رنگ کردن تخم‌ مرغ‌ ها به روشی بسیار ساده و سریع ابتدا دو قاشق چای‌خوری از رنگ مایه خوراکی را در نیم لیتر آب ریخته و هم می‌زنیم تا جایی که آب کاملا پررنگ شود. اگر رنگ کم بود، می‌توانیم مقدار دیگری به آن اضافه کنیم تا رنگ آب کاملا تیره شود مثلا اگر بخواهیم تخم‌مرغ را سبز یا آبی کنیم، باید به ترتیب رنگ آبی مثل یشمی یا سورمه‌ای داشته باشیم که بتوانیم پس از رنگ کردن تخم‌ مرغ، تخم‌ مرغی کاملا خوش‌رنگ ببینیم. 
 
2. به علاوه آب و رنگ، دو قاشق چای‌خوری جوهرلیمو نیز به آب اضافه می‌کنیم و آب را روی حرارت می‌گذاریم تا به جوش آید. تخم‌ مرغ‌ها را با هم در همان ابتدای کار داخل آب چیده و ظرف یا قابلمه موردنظر را که تخم‌مرغ‌ها داخل آن است روی حرارت خیلی کم و شعله مستقیم قرار می‌دهیم تا تخم‌مرغ‌ها پخته شده و رنگ بگیرند. 

3. بهتر است برای اینکه تخم‌ مرغ‌ها ترک برندارند از قبل با وسیله‌ مخصوص که شبیه سوزن است یک سوراخ ایجاد کنیم ولی در غیر این‌صورت تنها راهی که می‌توانیم از ترک خوردن تخم‌مرغ‌ها جلوگیری کنیم شعله بسیار پایین گاز است. پس از اینکه تخم‌مرغ‌ها پخته شدند آنها را از آب خارج کرده و روی دستمال می‌چینیم و به ترتیب آنها را خشک می‌کنیم و درنهایت با مقداری روغن زیتون و دستمال حوله‌ای روی تخم‌مرغ‌ها را براق می‌کنیم.
 
 
 
پسندها (1)

نظرات (0)