خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 20 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

کتک زدن کودکان

1392/12/28 20:10
نویسنده : خاله ی مهربون
1,054 بازدید
اشتراک گذاری

گاهی ممکن است احساس کنید فرزندتان غیر قابل کنترل است و از مسیر خود خارج شده و در این شرایط کتک زدن ضروری است. برخی والدین اعتقاد دارند سایر شیوه های تربیتی مثبت ارزشمند است، ولی کتک زدن نیز بخش ضروری ابزار آن ها است، در حالی که این صحیح نیست.

 
 

دلایل کتک زدن والدین

ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که لازم است به فرزندتان نشان دهید که رئیس چه کسی است و نگذارید او راه خودش را برود و احساس کنید کتک زدن هیچ ضرری ندارد و باعث می شود کودک لوس شما را به مسیر برگرداند. شما می خواهید به فرزندتان نشان دهید که رفتارش خیلی زشت و غیر قابل قبول بوده و می خواهید او بابت این رفتار اظهار پشیمانی نماید و یا فوراً آن رفتار را متوقف کند. در این صورت تصمیم می گیرید او را کتک بزنید.

جنبه های منفی کتک زدن

  • هنگامی که فرزند لجباز خود را کتک می زنید ممکن است این جمله را از او بشنوید که «اصلا درد نداشت» در آن لحظه است که ممکن است همه چیز خیلی سریع از کنترل شما خارج شود و محکم و محکم تر او را بزنید.

  • کتک زدن سریع تر از سایر روش ها عمل می کند. کودک شما به نظر پشیمان می آید، گریه می کند و رفتار خود را متوقف می سازد، اما عواقب بلند مدت نامطلوبی دارد، زیرا هنگامی که شما فرزندتان را می زنید او از نظر احساسی لطمه می بیند، دلخور و یا عصبانی می شود. با این کار به او بی احترامی می کنید و باعث می شوید فرزندتان از شما کناره گیری کند و یا بترسد و با این کار روابط نزدیک خانوادگی را از بین می برید.

  • اگر فرزندتان، برادر یا خواهر یا کودک دیگری را زد و شما نیز مجبور شدید او را کتک بزنید با این کار پیام گیج کننده و متناقضی به کودک می دهید. با کتک زدن، کودک هرگز متوجه نمی شود که چرا رفتارش ناپسند بوده ولی این موضوع را در می یابد که هنگامی که از کسی عصبانی است و یا می خواهد حرف اش را با زور بزند باید او را زد.

  • شما الگوی فرزندتان هستید. در آینده او رفتار شما را تقلید خواهد کرد و حتی ممکن است خشم او در نهایت به خود شما برگردد. اگر شما فرزندتان را کتک بزنید به او می آموزید که این روش صحیح رفتار با دیگران است و با این کار فرزند خود را قلدر بار می آورید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)